כותרות אחרונות
Search

עצות טובות לעיצוב חדרי ילדים ונוער ! באדיבות מעצבת הפנים חן שדמי ל״דן דיזיין סנטר״ מרכז העיצוב של ישראל

עצות טובות לעיצוב חדרי ילדים ונוער !

באדיבות מעצבת הפנים חן שדמי ל״דן דיזיין סנטר״ מרכז העיצוב של ישראל

 

בניגוד למה שהיה מקובל בעבר, חדרי הילדים מקבלים דגש מיוחד בתכנון הכללי של הבית. אם לפני עשרים שנה היה מקובל לרכוש סט של ריהוט תואם בצבע ובחומר, המורכב ממיטה, שולחן כתיבה וארון בגדים בלבד, היום עיצובי החדרים מותאמים לשאר הבית ומקבלים השראה ממה שמקובל בעולם.

 

בעוד בעבר ניתן דגש לתכנון שולחן הכתיבה, שכלל ספריה גדולה שתכיל את האנציקלופדיות הרבות שהיו מאוחסנות בחדר הילדים, היום האינטרנט וגוגל בראשו, מחליפים את הספרייה המיתולוגית, והיעדר שולחן הכתיבה בחדר הופך לשכיח יותר ויותר.

 

צילום: בן איתי, באדיבות "דן דיזיין סנטר"

 

  1. פתרונות אחסון: מבחינת הגודל, החדרים היום קטנים יותר מבעבר. כיום נהוג לתכנן חלל ציבורי גדול ככל האפשר – סלון, מטבח וחדר משפחה, אשר בא על חשבון גודל חדרי הילדים, זאת כאמור, בעקבות אורח החיים בעידננו.

לכן, מקומות אחסון הם חלק מאוד חשוב בחדרי הילדים. ניתן לשלב מספר פתרונות אחסון יצירתים כדי לא לפגוע בעיצוב של החדר: מיטה עם ארגז, הדום מעוצב שנפתח לארגז, שולחן שיכול להתקפל למדף, חשוב גם לציין כי יצירה של מקומות אחסון נוחים ושימושיים תעודד את הילד לקחת חלק פעיל בסידור החדר.

 

צילום: בן איתי, באדיבות "דן דיזיין סנטר"

 

  1. ניצול מקסימלי של שטח קיים: גם בבתים בהם יש מקום לתכנן חדר לכל ילד, חשוב לקחת בחשבון את האופציה הקיימת – לתכנן חדרים לפי פונקציה: חדר שינה לכמה ילדים, שיכלול את המיטות וארון הבגדים; חדר משחקים בנפרד שיכלול כוורת אחסון, ארון למשחקים וספריית ספרי קריאה; וחדר לימוד לחוד הכולל בדרך כלל את חדר העבודה המשפחתי לכל דיירי הבית, עם שולחנות עבודה, לפטופים ומדפסת.

חדר השינה של הילד שלכם הוא גם החדר שבו הוא מבלה את רוב זמנו, וכנראה שבו הוא גם מארח את חבריו. ספה שנפתחת למיטה היא אפשרות נהדרת עבור חדר הילדים, משום שכך הם יזכו במרחב רב יותר לכשיעבירו אותה למצב ספה, וכך יהיה להם היכן לארח את חבריהם בנוחות עם תכנון מקצועי, מוקפד ונכון של הרהיטים ושל החלל ניתן להגיע לתוצאות נוחות שיתאימו לדיירים גם בגילאים מאוחרים יותר.

 

צילום: בן איתי, באדיבות "דן דיזיין סנטר"

 

  1. להשאיר את חלל הרצפה פנוי ולהעדיף ריהוט תלוי: כדאי מאוד לעשות שימוש בקירות ובתקרה באמצעות אמצעים תלויים, על פני ארונות וספריות שיעמדו על הרצפה  ויגנבו מהשטח.

 

4. שאיבת השראה מאתרים כמו פינטרסט והאוס: כיום הילדים הם בעלי דעה מוצקה וכל עוד הם מחוברים לאינטרנט יש להם גישה לשאוב השראה ממקומות שונים. ההמלצה שלי – לכוון אותם לאתרים ספציפיים בהם הם יכולים להחשף למגוון סגנונות שתואמים את הרצון הסופי שלכם כהורים.

 

צילום: בן איתי, באדיבות "דן דיזיין סנטר"

 

  1. אותה גברת בשינוי אדרת: על מנת לרענן את החדרים אחת לתקופה של שנתיים או שלוש, אני ממליצה לרכוש ריהוט בסיס נייטרלי וקלאסי, שמתוכנן בקפידה, בצבעים שהם "טיים לס", ולרענן אותו בתוספות משלימות של דקורציית רקע הניתנות להחלפה בקלות – "להלביש" את החדר באקססוריז שונים על הבסיס הקיים (מנורה, מצעים, פוף, שטיח) כל אלו נותנים את הרקע המתאים לפי רצון הילד, ויכולים להיות מוחלפים כעבור שנים מעטות כאשר הילד גדל, ובעלות נמוכה יחסית – החדר יראה שונה לגמרי.

 

  1. איכות היא לא מילה גסה: קנו רהיטים באיכות טובה. רהיטים אלה יחזיקו מעמד זמן רב יותר מאשר רהיטים חלשים שלא בנויים טוב ועלולים לעלות לכם יותר בטווח הרחוק. בכל זאת, מדובר בילדים.

  2.  
  3.  

צילום: בן איתי, באדיבות "דן דיזיין סנטר"

 

  1. לא לשכוח שחדרי הילדים אמורים לשרת אותם ולא להפך: לכן כדאי לרכוש ריהוט שמתאים להם ולא כזה שמגשים לכם ההורים את הפנטזיות. שולחן הכתיבה צריך להיות בגובה מתאים, לצידו כסא שצריך להיות נוח, בהתחשב בשעות המרובות שהתלמידים יושבים עליו, והמיטה לא צריכה להיות מלאה בכריות נוי. במקרה הזה, פחות זה לגמרי הרבה יותר.

 

  1. Its all about the base: מומלץ לעשות שימוש בצבעים מרגיעים ונעימים לקירות חדרי הילדים, חדר בעל קירות מרגיעים יאפשר להם להירדם בשקט בלילות, בנוסף, מומלץ שצבעי הקירות יהיו נטולי מאפיינים מגדריים (תכלת-לבן וורוד-לבת), כדי שכל חדר יוכל להתאים לכל ילד. בחדרים קטנים, אפשר להציב מראה גדולה כדי ליצור אשליה של הגדלת החלל.

  2.  
  3.  

צילום: בן איתי, באדיבות "דן דיזיין סנטר"

 

  1. נגישות ובטיחות: חשוב מאוד להביא בחשבון את הנגישות של הילדים לחפצים ולצעצועים ולדאוג למקומות אחסון נמוכים, כדי למנוע מהם לקרוא לכם כל רגע, או יותר גרוע – טיפוסים שלהם.

 

  1. קונספטים: חדרי נושא בשנים האחרונות הפכו לעולם ומלואו,  אני ממליצה להכנס לפרופורציות ולא ללכת עם העניין רחוק מדי. אפשר להתייחס לקיר אחד, או להקדיש פינה אחת לנושא, או כמובן לעשות זאת בעזרת שימוש בריהוט שאפשר להחליף.

 

 

צילום: בן איתי, באדיבות "דן דיזיין סנטר"