כותרות אחרונות
Search

"רובינשטיין על הפארק" ברעננה- פרוייקט של שירי משוררים – צילום מורג ביטן

"רובינשטיין על הפארק" ברעננה- פרוייקט של שירי משוררים

חב' "רובינשטיין", שבימים אלו מאכלסת את פרוייקט "רובינשטיין על הפארק" ברעננה, שהינו פרוייקט הדיור הראשון בישראל להשכרה ארוכת טווח, הכולל 14 בניינים, סה"כ 238 יח' דיור, החליטה לעצב את הלוביים של בנייני הפרוייקט בעיצוב ייחודי ויוצא דופן בהשראת משוררים ישראלים, מאבני היסוד של התרבות הישראלית שכתבו שירים שלא נס לחם.

מעצבת הפנים, ליאת בלזר, שגם מתגוררת בפרוייקט, נבחרה לעצב את 14 הלוביים בפרוייקט "רובינשטיין על הפארק" והעיצוב כולל תמונות בשחור-לבן המתעדות את ההיסטוריה של הקמת א"י, שלצידן קיר שלם עם מילות אחד מהשירים הקלאסיים של משוררים ידועים ביניהם נתן אלתרמן, שאול טשרנחובסקי, חיים חפר, נעמי שמר, שמוליק קראוס, אהוד מנור, לאה גולדברג ועוד.

התמונות שנבחרו הינן צילומים של "הצלמנייה" בת"א, שכיום מנוהלת ע"י הדור השלישי, שמחזיקה צילומים מימי ראשית הקמת היישוב היהודי והמדינה.

rubinshtein 1

צילום מורג ביטן

בין השירים שהודפסו על קירות הלוביים הינם:

את אינך יודעת- שאול טשרנחובסקי, זה קורה- שמוליק קראוס, שיר מולדת- נתן אלתרמן, זה לא יחזור – חיים חפר ועוד.

העיצוב של הלוביים הושלם באמצעות ריהוט בסגנון שנות ה-50 עם ספות וכורסאות מרופדות בסגנון קפיטונאז', גופי תאורה בעיצוב רטרו קל ומראות עץ עגולות המחזקות את תחושת הנוסטלגיה, כמו גם שולחנות השבדרון המתחברים בסגנונם ובצבעוניותם לצבעי הספיה והשחור-לבן של השירים והתמונות שנתלו.