כותרות אחרונות
Search

אזור התעשייה "קמה" עתיד להפוך למרכז היין של ישראל!

הדמיה של היקב החדש במועצה אזורית בני שמעון – צילום והדמיה: יח"צ

 

 

אזור התעשייה "קמה" עתיד להפוך למרכז היין של ישראל!

באזור התעשייה החקלאי "קמה" הנמצא במועצה אזורית בני שמעון נמצאים מטעי כרמים רבים  וכעת המועצה מציעה ליזמים מגרש עליו יבנו יקב גדול וחדש ובו ייצור יין תוצרת מקומית. כבר עתה האזור מאוכלס בחברות החקלאיות הגדולות בארץ והמטרה היא להפוך אותו למרכז תיירות ויין.

 

מועצה אזורית בני שמעון, מציעה בימים אלו ליזמים פרטיים לרכוש או להשכיר מגרש בשטח אזור התעשייה "קמה" הנמצא בשטחה וזאת  במטרה להקים יקב גדול וחדש.  יקב זה ישלים  את מטעי הכרמים הנמצאים בקיבוצים ובמושבים בסביבה ויהיו סמוך למגרש המיועד  ובכך יהפוך את אזור התעשיה למרכז יין ישראלי. הענבים והיין יהיו כולם תוצרת הדרום.

 

יחד עם המגרש המיועד ליקב, ישנם מגרשים נוספים בגדלים שונים לטובת תעשייה חקלאית. עבודות הפיתוח במגרשים יתחילו בחודשיים הקרובים וכל האישורים כבר קיימים. אזור התעשיה קמה הינו צמוד לכביש 6 וצירי תחבורה מרכזיים.

 

כרמים של קיבוץ שומריה. כל היין ביקב החש יהיה תוצרת מקומית –  צילום: יח"צ

 

הקמת היקב החדש הינו שלב נוסף בתכנית של מועצת בני שמעון, להפוך את אזור התעשיה קמה, למרכז תיירותי רחב בו הציבור הישראלי יוכל לראות, לחקור ולהתפעל מתעשייה חקלאית וטכנולוגיה חקלאית ישראלית מתקדמת.

 

כבר עתה, נמצאות באזור התעשיה קמה, חלק מהחברות הגדולות בתחום התעשייה החקלאית בישראל. בעתיד הקרוב, כל חברה תוכל לבנות ולפתח מרכז מבקרים וחנויות מפעל (עד 300 מטרים)  בהן ניתן לרכוש את התוצרת החקלאית המקומית. החל מפירות וירקות, דרך מבשלת בירה ועד מטבח שיתופי, כל אלו יהיו זמינים עבור הציבור בישראל.

 

הדמיה של היקב החדש במועצה אזורית בני שמעון – צילום והדמיה: יח"צ

 

דרור קרואני, מנכל החברה הכלכלית בני-שמעון ייזום ופיתוח: "יש לנו כבר הרבה ניסיון בהקמת אזורי תעשייה. כמו למשל אזור תעשייה עידן הנגב שלמועצה שלנו וגם לי באופן אישי היה חלק ניכר בהקמתו. אנחנו בונים אזור מטופח וייחודי ואנו הולכים עם היזמים שלנו יד ביד לאורך כל הדרך. באזור תפעל מנהלת שתדאג לכל הצרכים ותדע לתת מענה איכותי לכל דרישה. צומת קמה היא שער הכניסה המרכזי של הנגב ויחד עם היקב ושאר היזמים המצוינים שמתעניינים היא צפויה להפוך לאבן שואבת להרבה מאוד אנשים, גם מהאזור עצמו וגם כאלה שנוסעים דרומה מכל סיבה שהיא".

 

ראש מועצת בני-שמעון, ניר זמיר: מועצה אזורית בני-שמעון היא קטר צמיחה חשוב עבור הנגב כולו ומקדמת פרויקטים איזוריים רבים. אזור "קמה" יהווה מוקד משיכה חשוב לפיתוח האזור מבחינה חקלאית וגם מבחינה תיירותית. כל יזם שיחליט להגיע לאזור שלנו, ובטח יזם שיגיע לטובת הקמת יקב, ימצא מועצה מחויבת ומסייעת".