כותרות אחרונות
Search

"אחים לילדים עם מוגבלות, אתם לא לבד"!

 

 

"אחים לילדים עם מוגבלות, אתם לא לבד"!

לקראת יום המוגבלות נערכה הרצאה של מכללת הורים בראשון לציון בהשתתפות עמותת 'עדי' ו'מיה' – הבית למשפחות בנושא 'אחים לילדים מיוחדים'. מירי אריכא, מנהלת מוקד 'עדי בשבילכם': "אחים ואחיות לאנשים עם מוגבלות חווים קשת של רגשות ולעיתים אף אחד לא מבחין".

 

לקראת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות שיתקיים בתחילת החודש הבא, קיימו אמש מכללת הורים, 'מיה' – הבית למשפחות ומוקד 'עדי בשבילכם' ( עלה לשעבר), קו חם לייעוץ הכוונה והנגשת מידע למשפחות מיוחדות מבית עמותת 'עדי' לטיפול ושיקום אנשים עם מוגבלויות מורכבות, כנס זום במטרה לחשוף את הקשיים הרבים עמם מתמודדים אחים לילדים ובוגרים עם מוגבלות.

 

ההרצאה נערכה בהשתתפות הורים ואחים לאנשים עם מוגבלויות וכן אנשי מקצוע כדוגמת פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומומחים במקצועות הפרא-רפואיים. הכנס דיבר על מעגלי ההשפעה הנוספים של המוגבלות הכוללים את האחים המתמודדים עם קשיים משלהם, רגשות שונים המביאים למצבים נפשיים לא פשוטים, חרדות ודאגות.

 

התסריטאית והשחקנית לירון בן שלוש סיפרה בהרצאתה על החוויה האישית שלה כאחות מיוחדת ושיתפה קטעים מתוך הסרט 'את לי לילה' שכתבה ושיחקה לצד השחקנית דאנה איבגי. בסרט לירון משחקת את חלי המנסה לחיות את חייה לצד גידול אחותה גבי המתמודדת עם מוגבלות שכלית התפתחותית. "הסרט שואב השראה מסיפורי האישי ובעיקר מהדמות של אחותי, אבל הוא לא סיפור אמיתי. זהו סיפור על האישה שהייתי יכולה להיות, לולא הייתה לי משפחה אוהבת והורים אחראים, ואם הייתי ממלאת את מה שחשבתי בילדותי שהוא הייעוד שלי – הקדשת חיי לאחותי. נקודת המבט של האחים היא נקודת מבט מאוד ייחודית. האחים מרגישים שקופים לעיתים, ישנם אחים שמספרים שהרגישו שאסור להם להביע רגשות שלילים, אבל למרות הכל לעולם לא הייתי מתחלפת עם אף אחד אחר!"

 

מנהלת מוקד 'עדי בשבילכם' ( עלה לשעבר) בעמותת 'עדי' מירי אריכא ציינה כי "מסביב לאדם עם מוגבלות יש מעגלים נוספים שהם חלק בלתי נפרד מההתמודדות עם הקושי הגדול בגידול ילד מיוחד ובהמשך בליוויו כבגיר. למוקד שלנו מגיעות שאלות מאחים בוגרים בסוגיות של אפוטרופסות, השמה, זכויות וכיו"ב אך מעל הכל ניכר הצורך בהכוונה וליווי בסוגיות עומק דווקא כמו מידת האחריות, העברת הסמכות מההורים המתבגרים לאחים, רגשות אשם גדולים שמלווים את האחים הבריאים מול ההורים שלאורך השנים זוכים לתשומת לב מועטה בשל המיקוד באחד המיוחד ולכן היה חשוב לנו לחזק את האחים ושירגישו שהם לא לבד".