כותרות אחרונות
Search

איך לעבור את החורף עם צמחי הבית?

"מיי בוטניק" מושב צרופה – צילום: באדיבות מיי בוטניק – גידול, ייבוא ושיווק צמחים ופרחים

 

איך לעבור את החורף עם צמחי הבית?

אנחנו אמנם ארץ חמה ועונת החורף לא סוערת במיוחד בינתיים, אבל עדיין ימים קרים וגשומים עוד לפנינו על פי התחזית. חשוב לשים לב לשלושה מרכיבים בגידול צמחי בית, אשר משתנים מאוד בחורף והם: טמפרטורה ולחות, השקייה ודישון ושינויי תאורה.

 

טמפרטורה ולחות 

רוב צמחי הבית מגיעים מאזורים טרופיים חמים ולחים מאוד. עונות החורף בארץ היא עונה קרה ויבשה עם טמפרטורות נמוכות בהרבה ממה שהצמחים שלנו אוהבים.

 

הגבירו לחות בסביבת הצמחים ע"י איחוד צמחים יחד, שימוש במפזר לחות או במגש עם חלוקי נחל ומים בסביבות הצמחים.

 

הזיזו צמחים רגישים יותר ממקורות קור כמו דלת או חלון. מקמו אותם בפינות החמות בבית או במקלחת (אם היא מוארת מספיק), שם הם יקבלו לחות רבה ממקלחות חמות.

 

"מיי בוטניק" מושב צרופה – צילום: באדיבות מיי בוטניק – גידול, ייבוא ושיווק צמחים ופרחים

 

השקייה ודישון

הסכנה הגדולה בחורף היא השקיית יתר. קחו בחשבון שהמצע מתייבש לאט יותר והצמח שלכן צומח בקצב איטי יותר. על כן יש להמעיט בהשקייה ולתת לאדמה להתייבש בין השקיות.

 

במהלך החורף הפחיתו משמעותית את הדישון במהלך השקיות, שכן הצמחים במנוחה. עם זאת, עכשיו כשעוד נעים וחמים במהלך היום, כדאי לדשן פעמים אחרונות לפני בוא הימים הקרים.

 

"מיי בוטניק" מושב צרופה – צילום: באדיבות מיי בוטניק – גידול, ייבוא ושיווק צמחים ופרחים

 

תאורה

הימים מתקצרים והשמש מוסתרת על ידי עננים ברוב שעות היום, הדבר משפיע באופן ישיר על קצב הצמיחה של צמחי הבית והתייבשות המצע. כל מה שניתן לעשות הוא לקרב צמחים למקור אור או להשתמש בתאורה מלאכותית. אם יש אזור בבית שמקבל יותר שמש, העבירו לשם צמחים שדורשים יותר אור מאחרים.

 

עונת החורף יכולה להיות מאתגרת לצמחי הבית. נסו לחשוב על התנאים האופטימליים שהיו להם באביב והקיץ ובמידת האפשר שחזרו אותם גם בחורף. כמעט כל הצמחים מפסיקים לצמוח באופן עקבי בחורף, ואין זה אומר שהם סובלים, הם פשוט מסתגלים למצב החדש וישובו לפרוח ולשגשג מייד עם בוא האביב!

 

מוזמנים להתייעץ עמנו על דרכים נוספות לשמירה על הצמחים.

 

מיי בוטניק -גידול, ייבוא ושיווק צמחים ופרחים

כניסה למושב צרופה

לפרטים, ייעוץ והזמנות: נייד 054-6987772, 058-6477777 

אינסטגרם https://www.instagram.com/my_botanic_plants