כותרות אחרונות
Search

איך לשפר את מהירות האתר ולשפר את הדירוג שלו בגוגל?

צילום: Canva

 

איך לשפר את מהירות האתר ולשפר את הדירוג שלו בגוגל?

כולנו מבינים שיש מצבים שמחייבים סבלנות, אבל כשאנחנו רוצים להיכנס לאתר אינטרנט יש לנו מעט מאוד סבלנות. למעשה יש מחקרים שגילו כי אם טעינת אתר מתארכת ליותר מ-2 שניות, כמעט מחצית הגולשים פשוט יוותרו עליו. במציאות שכזו גוגל מן הסתם מייחסת משקל נכבד לזמן טעינת האתר, ולכן כל תהליך קידום אתרים חייב לכלול התייחסות גם לסוגיה הזו.

 

שלב 1: דוח מצב עדכני:

השלב הראשון בדרך לאתר מהיר שמרשים את גוגל וגם מספק מענה טוב לצורך שלנו בסיפוק מידי הוא אבחון המצב הקיים. יש שלל כלים שמאפשרים למדוד את מהירות טעינת האתר, ובפרט דף הבית, והמומלץ ביותר הוא Google Pagespeed Insights – גם משום שהוא מוצע ע"י גוגל, ותמיד כדאי להיענות להצעות של החברה, וגם מפני שהוא מפרט מספר מדדים חשובים ולא מסתפק בציון כללי.

 

בין המדדים הרלוונטיים:

* TTFB – פרק הזמן עד לתגובה של השרת.

* LCP – פרק הזמן עד להופעת התוכן הגדול ביותר מעל לקו הקיפול (קו דמיוני שכדי לראות את מה שמתחתיו הגולשים מתבקשים לגלול).

* FCP – פרק הזמן עד להופעת התוכן הראשון מעל לקו הנ"ל.

* Speed Index – פרק הזמן עד להעלאת כל התוכן הוויזואלי.

כל המדדים הנ"ל מהווים גם אינדיקציה טובה מאוד לפעולות הנחוצות לטובת האצת טעינת אתר.

 

שלב 2: אופטימיזציה לתמונות:

אחד הגורמים שמאטים אתרים הוא תמונות כבדות יתר על המידה. ישנם כלים שונים שמאפשרים לכווץ תמונה, כלומר לצמצם את גודל הקובץ, גם בלי שהאיכות של התמונה תיפגע. בכל מקרה כדאי לקחת בחשבון את חשיבות התמונה ואת המרכזיות שלה בדף, וכך להגיע לאיזון נכון בין זמן טעינה לחוויית משתמש. בין הכלים המומלצים לכיווץ תמונות: ShortPixel, TinyPNG ו-CompressJPEG.

 

צילום: Canva

 

שלב 3: שימוש מושכל בתוספי Cache:

זיכרון מטמון (Cache) הוא עוד כלי אפקטיבי במלחמה בעיכובים מיותרים עד להשלמת העלאת התכנים הרלוונטיים באתר. הכוונה היא לשמירה של גרסה סטטית של דף הבית (או כל עמוד רלוונטי אחר), כך שאין צורך לפנות לשרת ולחכות לתגובה שלו בכל פעם שגולש או גולשת נכנסים לאתר. תוספי Cache מוצלחים גם מאחדים קבצי JS וקבצי CSS (קבצים שאחראים לנראוּת של האתר), וגם לפעולה זו יש השפעה חיובית על מהירות אתרים. בחירת תוסף כזה והטמעתו הן פעולות שמחייבות בקיאות מסוימת ולכן כדאי להפקיד אותן בידי מקדם אתרים מנוסה.

 

שלב 4: בחירת אחסון מהיר:

אתר מהיר חייב אחסון מהיר. הגורמים העיקריים שמשפיעים על מהירות התגובה של השרתים הם המרחק הפיזי שלהם מכל גולש וגולשת (ולכן אתרים ישראלים כדאי לאחסן בשרתים כחול לבן שממוקמים כאן בארץ), וסוג השרת. שרת שיתופי יהיה באופן טבעי איטי יותר בהשוואה לשרת פרטי, וכדאי לקחת זאת בחשבון ביחד עם השיקול הכלכלי כשבוחרים פתרון אחסון לאתר.