כותרות אחרונות
Search

אילו סוגים של הלוואות לעסקים יש?

צילום:freepik

 

אילו סוגים של הלוואות לעסקים יש?

 

היום בשביל לשרוד בעסק אנחנו חייבים לעיתים לקחת הלוואות, במיוחד עסקים קטנים אשר נמצאים בתחילת דרכם. אין דבר פסול בלקחת הלוואה, אבל יש לדעת מתי נכון לקחת הלוואה ומתי נכון לוותר על העסק שלכם לפני שאתם נופלים לבור כלכלי. חשוב להדגיש, לא בטוח שתקבלו הלוואה אם אתם לא עומדים בקריטריונים של נותן ההלוואה. 

 

מה ההבדל בין הלוואות לעסקים להלוואות רגילות?

יש קריטריונים מסוימים לקבלת הלוואה כאשר מדובר על הלוואה לאזרח. בעסקים ניתן להיות יותר גמיש וגם ההלוואה יכולה להשפיע באופן חיובי על תזרים המזומנים. הלוואות לעסקים נועדו לצרכים שונים של מינוף העסק או לצורך הפתיחה שלו, מדובר על הלוואה עסקית. מצד שני, הלוואה עבור אזרח היא הלוואה שיכולה להיות למטרות רכישת נכסים או לצורך השלמה לצורך חתונה, טיול וכן הלאה. כאשר מדובר על עסק, יש לבנק יש ביטחון במתן ההלוואה, במיוחד כאשר מדובר על עסק פעיל. 

 

הלוואות בנקאיות:

הלוואות לעסקים דרך הבנק היא הלוואה אשר מוצעת מכל הבנקים בישראל. בדרך כלל, בעל עסק ישר יפנה לעסק למתן הלוואה. סדר גודל ההלוואה תלויה בגודל העסק ובהתאם לענף אליו הוא משתייך. כמו כן, כאשר מדובר על עסק פעיל, סדר גודל ההלוואה הינו גם בהתאם להכנסות של אותו עסק ועבור מה ההלוואה. כאשר מדובר על הלוואה לעסקים שטרם נפתחו אנחנו מגיעים למצב שנקרא – הלוואות לעסקים בסיכון. זאת אומרת, אין לכם גב כלכלי להחזיר את העסק, מדובר על הלוואה מסוכנת ולכן, הבנקים אינם ממהרים להעניק לכם את ההלוואה.

 

צילום:freepik

 

הלוואה מטעם המדינה:

המדינה רוצה לעודד אתכם לפתוח עסקים חדשים במשק, לכן היא מעניקה הלוואות לעסקים מטעמן של קרנות שונות וסיוע ממשלתי. למעשה מדובר על הלוואות לעסקים בערבות המדינה, לכן שיעור הריבית יהיה נמוך יחסית. עם זאת, לא כל אחד זכאי לקבל הלוואה מטעם המדינה, אלא עסקים קטנים בעיקר, תלוי בקריטריונים של אותן קרנות.

 

הלוואות לשדרוג העסק:

בשונה מהלוואה לכל מטרה, כאשר מדובר על הלוואות לעסקים יש לציין בפני המקור המלווה את מטרת ההלוואה. יש הלוואות לעסקים אשר נועדו לצורך שדרוג העסק. זאת אומרת, אם אתם רוצים לחדש את המשרדים שלכם בכיסאות חדשים, שולחנות ועיצוב חדש, אתם זכאים לקבלת הלוואה לצורך שדרוג העסק. 

 

הלוואות חוץ בנקאיות:

מדובר על הלוואות לעסקים דרך קרנות מימון חוץ בנקאיות, יזמים ועסקים שונים. תוכלו לפנות לחברות האשראי או חברות הביטוח לצורך הלוואות חוץ בנקאיות. גם כאן תוכלו להנות משלל רחב של אפשרויות, הלוואות לבעלי עסקים בסיכון, לעסקים בהקמה, לשדרוג העסקה ועוד. כאן אנחנו נוכל להנות מריבית נוחה יותר מכיוון שהתחרות גדולה יותר מאשר הריבית בבנקים. לכן, לפעמים עדיף לכם לפנות למקורות מימון חוץ בנקאיות וכך תוכלו גם לקבל את ההלוואה מוקדם וגם במחיר משתלם. 

 

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."