כותרות אחרונות
Search

איפה הכי שווה לטייל בעולם בחנוכה / כריסמס? באדיבות אבישי כהן מנכ"ל חברת "אמדאוס".

אבישי כהן מנכל "אמדאוס" ישראל – צילום: שרון לוין

 

איפה הכי שווה לטייל בעולם בחנוכה / כריסמס?

אבישי כהן מנכ"ל חברת "אמדאוס" עם תשובות מפתיעות.

 

הסמיכות בין החגים חנוכה שלנו וכריסמס, מייצרת הזדמנות טובה עבורנו לטייל בעולם.  שווקי חג המולד המוקמים במיוחד לרגל החג, הם חד פעמיים, מפיצים אורות ומשמחים בצבעוניותם.

 

אבישי כהן מנכל "אמדאוס" ישראל – צילום: שרון לוין

 

אבישי כהן מנכ"ל חברת אמדאוס: "היעדים המובילים לחופשת חנוכה-כריסמס בעולם הם אמסטרדם, אח"כ בודפשט, וינה, לונדון, לרנקה, רומא, ניו יורק, אתונה, כשאת שלושת המקומות הראשונים תופסים פריז, אנטליה ובמקום הראשון דובאי. טווחי המחירים של אירופה הקלאסית נעים בין 600-800$ וניתן למצוא חבילות נופש ב400$ לאדם בחדר זוגי במיקומים קרובים כגון אתונה. לא תמיד משתלם לקחת רק טיסות – החבילות יוצאות יותר משתלמות".

 

בדובאי ישנם מספר שווקי כריסמס:

חג המולד בדובאי מושלם לכל מי שלא רוצה לבלות את התקופה החגיגית עטוף במיליון שכבות ומנסה נואשות להתחמם אל מול מדורה או קמין.

 

השוק החגיגי של מדינה ג'ומיירה (Madinat Jumeirah's Festive Market):

השוק פתוח לקהל מיום חמישי ה-16 בדצמבר עד יום חמישי ה-30 בדצמבר. מדובר בשוק פרוש על פני 1750 מ"ר של פעילויות משפחתיות סוחפות, כולל רכבת הקוטב הצפוני, מתקן קפיצת בנג'י עם ארבעה נתיבים וקרוסלה ונציאנית. לילדים תהיה גם הזדמנות לצאת לטיול עם סנטה ולקשט בית ג'ינג'ר. במקום תמצאו דוכני אוכל ומשקאות חגיגיים טעימים, ולהקה חיה תנגן מיטב משירי העונה האהובים.

 

“השוק הבשל” (RIPE MARKET):

 ה-Ripe Market הוא שוק המתקיים בין ה-26 בנובמבר ל-25 בדצמבר- ביום שישי בין השעות 9:00-21:00 ובשבת בין השעות 10:00-21:00. השוק מציע פעילויות שכל המשפחה יכולה ליהנות. כמו: ביקור במערת סנטה, סדנאות להכנת זרים, קישוט בית עוגיות ג'ינג'ר ועוד ועוד. בשוק ניתן לקנות מתנות באווירת החג, ליהנות מאוכל ושתייה חמימים תוך כדי האזנה למוזיקה חגיגית.

 

השוק באב אל שמס (Bab Al Shams):

 השוק החגיגי המדברי מתקיים בבאב אל שמס בכל יום בין ה-12 בדצמבר ל-20 בדצמבר, בין השעות 18:00-22:00. בשוק זה תוכלו לאסוף מתנות ייחודיות מדובאי. כמו עץ חג מולד ענקי עם כרכרה של סנטה קלאוס, שוקו או יין חם, פשטידות ועוד. לילדים תמצאו שפע של משחקים, טיולי פוני וגמלים, קוסם, להטוטן, מוזיקה חיה ומהנה, הודו צלוי עסיסי עם כל התוספות, וסנטה קלאוס גם יקפוץ לביקור.

 

סקי דובאי (SKI DUBAI):

סקי בדובאי הוא אחד הדברים ההרפתקנים ביותר שיש לעשות בדובאי, ואיך שלא באווירה השלגית של הכריסמס! עם טמפרטורה עקבית של -4 מעלות צלזיוס לאורך כל השנה. סקי דובאי הוא אתר הסקי המקורה השלישי בגודלו בעולם. הוא ממוקם בתוך קניון האמירויות, אחד ממרכזי הקניות הפופולריים ביותר בדובאי.

 

אנטליה:

אין באנטליה שווקי כריסמס. האטרקציות בעונה זו נעות בין הנופים של אנטליה, חמאם טורקי וקניות משתלמות.

 

צרפת בכריסמס

מסורת שווקי חג המולד החלה בחבל אלזס וכיום בכל עיר מרכזית בצרפת ישנם שווקים רבים, חלקם קטנים ומכילים מספר דוכנים ואילו אחרים גדולים מאוד ומזכירים קרנבל נודד.

כל שווקי חג המולד פועלים לכל אורך חודש דצמבר, אולם חלקם מתחילים לפעול כבר בסוף נובמבר ומעטים התיירים שלא ישבו בקסם הכריסמס שלהם.

שוק הכריסמס של גני הטווילרי:

בשנים האחרונות נפתחים בפריז יותר ויותר שווקי חג המולד מסורתיים. ישנם שווקים גדולים וקטנים, המוקמים במיוחד עבור החג, ובהם אפשר למצוא עוגות ג’ינג’ר מיוחדות, נקניקים, גבינות, את הקרמבו המפורסם, וגם מתנות לחג, צעצועים, כפפות וצעיפים, מזכרות תכשיטים ועוד…

השוק המפורסם מכולם נמצא בגני הטווילרי. זה למעשה כפר שלם של רוח חג המולד. הוא מכיל מעל 100 דוכנים ומשתרע לאורך כמה מאות מטרים – מ-Grand Palais ועד Place de la Concorde. מומלץ להגיע לשוק רעבים ולטעום מהתוצרת המוצגת בדוכנים, לשתות מעט יין חם , ולקנח בחתיכת עוגה או קרמבו צרפתי. מלבד הדוכנים, בשוק ישנם גם מתקני שעשועים, טרמפולינות, משטח החלקה על קרח לילדים ועוד אטרקציות.

בקצה השוק ניצב לכבוד החג הגלגל ענק ונוצץ. כבר 20 שנה שהגלגל הענק מגיע לפריז ומאפשר תצפית מהממת על העיר והשדרות תוך כדי תנועה.

מומלץ להצטייד בשוקולה שו או בעברית שוקו חם, כדי להתחמם בעת ההמתנה בתור. זמן הסיבוב על הגלגל הינו כ-7 דקות לערך, והזמן המומלץ לעלות עליו הוא לעת ערב לקראת שקיעה. בתחילת הקיץ הגלגל חוזר בשנית עם הלונה פארק המקומי ונמצא בגנים עד סוף חופשת הקיץ.

 

זמני פעילות שוק הטווילרי ודרכי הגעה.

 

השוק ב-Jardin des Tuileries יהיה פעיל בתאריכים: 19 בנובמבר 2022 עד ה-8 בינואר 2023. שעות הפתיחה: שני עד חמישי – 11:00-23:00. שישי-שבת: 11:00-00:45. בחג המולד ובערב ראש השנה הלועזי, שעות הפתיחה של השוק הן: 11:00-21:00.

 

ניתן להגיע לשוק באמצעות מטרו קו 1 תחנות Tuileries, או Palais-Royal – Musée du Louvre.

 

שוק לה דפאנס:

אחרי שסיימתם לבקר בשוק חג המולד של גני הטווילרי, אתם מוזמנים להמשיך מערבה בציר ההיסטורי של פריז לכיוון לה דפאנס. לאורך הציר ההיסטורי, המתחיל במוזיאון הלובר, תפגשו מונומנטים רבים כגון שדרות שאנז אליזה, שער הניצחון, שדרות שארל דה גול וכמובן הקשת הגדולה של לה דפאנס (La Grande Arche de la Défense), שלרגליה מתקיים שוק חג המולד הגדול ביותר של פריז.

 

השוק מכיל כ-350 דוכנים ומומלץ להסתובב בו באור יום, על מנת להתרשם ממבני הברזל והזכוכית והארכיטקטורה החדשנית, כמעט עתידנית, שיוצרת את אחד הפרברים המעניינים של פריז, אותו אסור להחמיץ.

 

בשוק הזה תוכלו למצוא הכול מהכול. תיקים, שעונים, מחליקים לשיער, תכשיטים מיוחדים ועוד. אם עייפתם מהשוק ובא לכם להרגיש מקומיים לרגע, קחו אתנחתא קלה, קנו נשנוש נחמד לאכול, והתיישבו על מדרגות השער הגדול, משם תוכלו להשקיף על הנוף מסביב. לרוב מדרגות השער הגדול אינן מיותמות אף פעם ותמיד תמצאו בהם אנשים מהסביבה שישבו לקחת אתנחתא קלה.

אם השוק גרם לך דגדוג קל של שופינג תוכלו ממש ליד להיכנס לקניון 4 העונות, ולמצוא שם חנויות רשת גדולות (ולא , אין שם פריימק).

זמני פעילות ודרכי הגעה לשוק לה דפאנס

השוק יהיה פעיל מה-23 בנובמבר 2022 עד 24 בדצמבר 2022. שעות הפתיחה: בימים א’-ה’, השוק פתוח בשעות 10:00 בבוקר עד 20:00 בערב. בימי שישי ושבת: 11:00-22:00.

ניתן להגיע לשוק באמצעות מטרו קו 1 (יש לרדת בתחנת Esplanade de La Défense).

 

שוק הכריסמס של המונמרטר:

בפריז ישנם מעל 125 מקומות בהם פזורים קישוטים, מנורות, ועצים, ומתקיימת פעילות כזאת או אחרת הקשורה לחג המתקרב. עוד שוק אחד מיני רבים אך מיוחד נמצא במונמרטר, ברחובות הסמוכים והמקיפים את כנסיית הסקרה-קר (Sacré-Cœur).

השוק מציע דוכנים של יצרני גורמה מרחבי צרפת, המוכרים צנצנות כבד אווז מתוצרת בית, מגוון גדול של נקניקים, ריבות בעשרות טעמים, נוגט אמיתי, שוקולדים, גבינות, יינות וסיידרים, לצד מתנות מסורתיות לחג ומזכרות.

במעלה הגבעה המיוחדת הזו גרו בעבר האמנים המיוסרים, הפילוסופים העניים והזונות העצובות. היום אפשר רק לדמיין אותם משוטטים בשוק המתוק הזה, מתנחמים בקרפ שוקולד או בצעיף קשמיר ומסתכלים על פריז מנקודת התצפית היפה ביותר בעיר.

זמני פעילות ודרכי הגעה לשוק הכריסמס של מונמרטר

השוק יהיה פתוח מ 10 בדצמבר ועד 31 בדצמבר 2022 בין השעות 10:00 בבוקר עד 17:00 אחה”צ.

הגעה: מטרו קו 12 תחנת Abbesses.

 

שוק חג המולד של הנוטרדאם:

ממש במרחק לא גדול משם נמצאת כנסית נוטראדם (Notre-Dame de Paris) ואם עומדים עם הפנים לכיוון הסיין ניתן אפילו לראות את צריחי הכנסייה מבצבצים.

ממש לא רחוק מהכנסייה תמצאו את אחד השווקים הכי אהובים על הצרפתים, ולמרות שהכנסיה נשרפה במרץ 2019, הרי שהשוק יתקיים בכל זאת, רק הפעם בכיכר Rene Viviani, הצופה לקתדרלה ואשר מככבת בכתבה 17 מקומות רומנטיים בפריז.

להבדיל משווקים אחרים, השוק הזה מוקדש בעיקר לעבודות יד של אומנים שונים ותוכלו להתרשם ממנו באמצעות צפייה בווידאו למטה שנעשה בשנת 2019.

ימי פתיחה ודרכי הגעה

להבדיל משווקי חג המולד האחרים, שפתוחים לאורך מספר שבועות רבים, שוק חג המולד הזה יהיה פתוח לזמן קצר יחסית, בין ה-9 בדצמבר ועד ה 26 בדצמבר 2022. מומלץ לקחת זאת בחשבון בעת תכנון הטיול שלכם לפריז.

הגעה: מטרו קו 4 או RER B. יש לרדת בתחנת Saint Michel

 

שוק חג מולד בסגנון אלזסי:

כפי שהזכרתי בתחילת הכתבה, מקור מסורת שווקי חג המולד הוא בחבל אלזס ולכן אם תרצו לחוות שוק חג מולד אלזסי טיפוסי, תצטרכו להגיע לתחנת הרכבת Gare de l’Est, שם, באוהל ענק, יתקיים שוק חג מולד בסגנון אלזסי.

המקום נבחר לא במקרה, מכיוון שמשם יוצאות הרכבות לשטרסבורג ותמצאו שם מאכלים אלזסיים טיפוסיים כגון הגוגלהוף (Gugelhupf) או גבינת המונסטר (Munster) הריחנית.

השוק האלסזי יהיה פתוח בין 4 לדצמבר עד 20 לדצמבר מ-9:00 עד 20:00 בערב ובראשון 10:00- 19:00.

תחנת מטרו קרובה Gare de l’Est (קווים 4,5 ו-7).

 

שוק חג המולד ב-Hôtel de Ville:

שוק חג המולד של Hôtel de Ville הוא חוויה קסומה ומיוחדת, ויש האומרים שמדובר בשוק הכריסמס הכי יפה בפריז. הזמן המומלץ לבקר בשוק זה הוא לאחר רדת החשיכה, אז אפשר ליהנות ממופע אורות מרהיב, שהופך את בניין המלון לתצוגה מהממת של ניאו-רנסנס. מאות עצי אשוח מקושטים באורות וצבעים יוצרים מיני-יערות, ואפשר לשוטט ביניהם. מוזיקה חגיגית מנוגנת ברקע, לתוספת אווירה.

בשוק של הוטל דה ויל תוכלו למצוא מתנות תוצרת צרפת, ומזון של חג המולד כמו יין חם, רקלט, קרפ נוטלה, ועוד. במקום יש גם פעילות חינם לילדים כמו קרסולה וינטג’ית ומגלשות, כמו גם תצוגות מיוחדות של חיות יער.

השוק הזה קטן יותר מנוטרדם או גני טווילרי, וגם אין בו מוצרי יוקרה למכירה, אבל הוא כיפי מאוד ונינוח, וכאמור – נחשב לשוק הכי יפה בחג המולד בפריז.

השוק פתוח מאמצע נובמבר 2022 ועד הימים האחרונים של דצמבר.

 

שוק מגדל אייפל:

עצי חג המולד, שלג מזויף ומבט מקרוב על המונומנט הכי מפורסם בפריז (ואחד המפורסמים בעולם), שוק החג המולד של מגדל אייפל מעניק חוויה כיפית שתזכרו לזמן רב. השוק מתמחה באוכל גורמה ומזון מקומי שמוגשים במקום.

בשוק מגדל אייפל פזורים כמה עשרות שאלטים ובדרך כלל יש כמה משאיות מזון, וזה שוק בינוני בגודלו שנחשב לאחד המוצלחים, וללא ספק מהווה הזדמנות צילום מיוחדת במינה, גם אם אין לכם אינסטוש. וכמובן, תוכלו לבקר במגדל אייפל על הדרך.

השוק יהיה פתוח בין 16 בדצמבר 2022 ועד 2 בינואר 2023.

 

מרבית הישראלים עדין לא מכיר את בורדו, הנמצאת בצרפת, הידועה כ"עיר היין" ושונה להפליא מעיר הבירה, פריז. בורדו, מלאת הקסם, בולטת אפילו עוד יותר בתקופת הכריסמס, עם שוק חג מולד מקסים, ניחוחות מאפים ומטעמים של החג בכל פינה בעיר וקישוטים שלא יביישו את פריז.

 

שוק חג המולד, March de Noel:

השוק נמצא ממש במרכז העיר, ליד לשכת התיירות ותחנת הרכבת של הטראם, מדובר בשוק מתוייר, עם זאת לא המוני, המזמין אליו מקומיים ותיירים כאחד בתקופה הנוצצת ביותר בשנה. את השוק תזהו לפי הקרוסלה הענקית הנמצאת בכניסה אליו, ומנגינות חג המולד יזמרו לכם בסביבתו. במקום תמצאו עשרות דוכני ממתקים, צעצועים, בגדים ומאכלים מסורתיים כמו עוגיות ג'ינג'ר בדמויות סנטה ויין חם מתקתק. בשוק תוכלו לפגוש את סנטה קלאוס בימים רביעי, שבת וראשון, בין השעות 14:00-18:00 ולצלם כמה תמונות למזכרת.

אניני הטעם שביניכם ישמחו לדעת שביציאה מן השוק, במרחק של מעבר חציה אחד, נמצא בית הקפה של השף הבינלאומי גורדון רמזי. הישיבה בפנים אפשרית, אך הישיבה בתוך הפודים המחוממים היא חלומית. על הכיסאות יחכו לכם שמיכות פרוותיות נעימות ונרות לקישוט השולחן.

ימים ושעות פתיחת השוק המרכזי: החל מה-26 בנובמבר ועד ה-26 בדצמבר, בכל ימות השבוע, בין 10:30 ועד 21:00.

כתובת: Allées de Tourny

עלות כרטיס טיסה לתקופת הכריסמס: 455 ש"ח בממוצע בחודש דצמבר, כולל עצירה.