כותרות אחרונות
Search

איש הציבור, היזם והפעיל החברתי, בן כהן, מצטרף למרוץ לראשות המועצה האזורית באר-טוביה.

היזם והפעיל החברתי בן כהן מתמודד לראשות המועצה באר טוביה – צילום: שחר פרלמן

 

המרוץ לראשות המועצה האזורית באר-טוביה, מתחמם.

איש הציבור, היזם והפעיל החברתי, בן כהן, מצטרף למרוץ לראשות המועצה.

 

איש הציבור, החקלאי, היזם והפעיל החברתי בן כהן, הודיע היום ( יום ה'), על הצטרפותו להתמודדות על ראשות המועצה האזורית באר טוביה. כהן (38), תושב המועצה, מתגורר במושב אביגדור משנת 1999,  ולמעשה מזה 3 עשורים במועצה האזורית באר-טוביה. כהן, נשוי לשירן, ילידת מושב חצב שבמועצה, ולהם 3 ילדים קטנים. הוא בעלים של חברה פרטית מצליחה מענף החקלאות, המייצאת תוצרים למדינות רבות ברחבי אירופה, ארצות הברית ודרום אפריקה.

 

כהן, הוביל לאחרונה תכנית תקדימית למושב אביגדור, שבסופו כנגד כל הסיכויים רשות מקרקעי ישראל, התירה בניית 65 יחידות דיור נוספות בנחלות קיימות ו- 60 נוספות בהרחבה. מהלך זה יאפשר לפיתוח האזור, חיזוק הקהילה והכלכלה המקומית וכמובן, יסלול את הדרך לישובים נוספים ברחבי הארץ

 

כהן, הוא מהמועמדים הדומיננטיים והמובילים לראשות המועצה האזורית באר-טוביה, הוא מכהן כיו"ר האגודה במושב אביגדור, מזה 3.5 שנים ונזקפים לפעילותו האינטנסיבית הצלחות רבות במגוון רחב של רבדים, החל מחינוך, נדל"ן, כלכלה, איכות סביבה, חקלאות ועוד. המהלך האחרון שהוא הוביל מול רשות מקרקעי ישראל, בנחישות ועיקשות רבה וכנגד כל הסיכויים, הוא תקדימי ברמה כלל ארצית וצפוי לסלול בכך את הדרך להצמחתם ופיתוחם של יישובים נוספים במועצה ובארץ.

 

היזם והפעיל החברתי בן כהן מתמודד לראשות המועצה באר טוביה – צילום: שחר פרלמן

 

כהן, שירת כלוחם בחיל התותחנים. הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, במסגרת לימודיו ועבודת הגמר שלו זכתה בפרס הצטיינות מנגיד בנק ישראל לשעבר הפרופסור סטנלי פישר. במקביל ללימודיו תפעל את המשק החקלאי, הרחיב אותו ובנה בית אריזה ליצוא רימונים. בעבר כיהן כיו"ר שולחן מגדלי הרימון, הוא יו"ר האגודה החקלאית במושב אביגדור זו הקדנציה השניה. כמו כן, מכהן גם כיו"ר הנהגת ההורים בבית הספר היסודי שדות ועוד היד נטויה.

 

בן כהן, מציין: "באר-טוביה עבורי היא הבית ומרכז החיים מזה 30 שנה והמחשבה לרוץ לראשות המועצה מלווה אותי מזה תקופה- כעת זהו העיתוי המדויק. מטרת הגג העומדת לנגד עיני הנה לפתח ולהצעיד את מועצת באר-טוביה על כל רבדיה למחוזות חדשים בדגש על חינוך, חדשנות, בריאות, איכות סביבה. בתקופה הקרובה נכונים למועצה אתגרים נוספים שיש לשים עליהם דגש רב. הניסיון הציבורי הרב שצברתי במרוצת השנים, לצד ניהול עסקיי הבינלאומיים, העניקו לי כלים שאותם ארצה לרתום לטובת הובלת מהלכים פורצי דרך לרווחת התושבים, כך שיחד נצלח את מגוון האתגרים".

 

רקע להחלטה התקדימית – החלטה 1445 של רשות מקרקעי ישראל התקבלה כבר בשנת 2015, ועיקרה לאפשר המרת נחלות שאינן מאוישות למגרשי מגורים. עם זאת, בפועל מאז שנת 2015 לא מומשה ההחלטה בהיקף דומה באף ישוב ברחבי מדינת ישראל (מומשה המרה של נחלות ספורות במספר מושבים בארץ). בהישג זה של מושב אביגדור, אושרו 65 יחידות דיור נוספות בחלקות הקיימות, ועוד 60 בהרחבה, כך שלמעשה יותר בני מושב יוכלו להשאר בישוב וניתן יהיה לצרף תושבים חדשים להרחבתו.