כותרות אחרונות
Search

איתוראן רוכשת את חברת ROAD TRACK HOLDING S.L !

איתוראן רוכשת את חברת ROAD TRACK HOLDING S.L !

חברת טלמטיקס פועלת בעיקר בדרום אמריקה

במסגרת ההסכם איתוראן תרכוש 81.3% ממניות חברת  ROAD TRACK HOLDING S.L בתמורה לסך של כ – 91.7 מיליון דולר.

בעקבות הרכישה ההכנסה השנתית של איתוראן צפויה להגיע בקירוב לסך של כ – 400 מיליון דולר ובסיס מינויים של כ – 1.8 מיליון מינויים.

איתוראן תשלם לבעלי מניות ROAD TRACK HOLDING כ – 91.7 מיליון דולר, על פי שווי חברה של כ – 113 מיליון דולר בתמורה לרכישת 81.3% ממניותיה. מסך התשלום כ – 75 מיליון דולר ישולם במזומן באמצעות הלוואה מבנק אתו עובדת איתוראן, כ – 12 מיליון דולר נוספים ישולמו במניות איתוראן. יתרת 4 מיליון דולר ישולמו מתוך ההון העצמי של החברה כבונוס לחברי ההנהלה הבכירה של חברת ROAD TRACK HOLDING S.L במהלך שלוש השנים הקרובות אשר יישארו בתפקידם תחת ניהול איתוראן עד לסוף אותה תקופה.

 

 

מחיר הרכישה הסופי כפוף להתאמות כלפי מטה שיבוצעו על  בסיס ביצועי חברת ROAD TRACK HOLDING המלאים בשנת 2018 אשר עשויים להפחית את מחיר הרכישה.

 

לאחר שלוש שנות פעילות משותפת תרכוש איתוראן את יתרת מניות חברת  ROAD TRACK HOLDINGS על פי הערכת שווי אשר תבוצע באותה עת.

 

בכפוף לאישורים  שונים ולתנאי סגירה מקובלים, סגירת העסקה צפויה להיות במהלך הרבעון השלישי של שנת 2018.

 

חברת ROAD TRACK HOLDING S.L  היא אחת מהספקיות הגדולות  באמריקה הלטינית של מוצרים ושרותי טלמטיקס ישירות ליצרניות הרכב. חברת L.ROAD TRACK HOLDING S היא אחת מהספקיות  המובילות בשווקיה אשר השיקה בהצלחה פתרונות מסחריים למוצרים הן לשוק הפרטי ,לציי רכב ולרכבים המותקנים במפעל היצרן ותחת המותג של יצרני רכב בינלאומיים

 

חברת ROAD TRACK HOLDING S.L מספקת את פלטפורמת הרכב המקושר שלה לשוק עם מוצרים ושירותים המיועדים לקבוצת לקוחות רחבה. בחמש השנים האחרונות היא פעלה באמצעות מיזם בבעלות משותפת עם איתוראן בברזיל ובארגנטינה בשם Ituran Road Track, אשר מספק שירותי טלמטיקס תחת הסכם עם יצרן עולמי גדול. בנוסף יש לחברה פעילות בקולומביה, אקוודור ומקסיקו.

 

הלקוחות העיקריים של חברת Road Track כוללים שני יצרני רכב גלובליים כמו גם סוכניות רכב, חברות ביטוח וחברות מימון רכב. נכון לסוף שנת 2017, לחברת  Road Track כ – 550,000 מנויים.

 

מתוך דוחותיה הכספיים של Road Track לשנת 2017 (אשר דווחו על בסיס NON GAAP IFRS), הכנסותיה עמדו על כ –  96 מיליון דולר, EBITDA עמד על כ –  21 מיליון דולר ורווח נקי עמד על כ –  8.5 מיליון דולר. בדוח פרופורמה מאוחד (NON GAAPׂ) לשנת 2017 כולל תוצאות חברת  Road Track הכנסות החברה היו עומדות על כ – 366 מיליון

 

דולר, EBITDA הי עומד על  כ –  98 מיליון דולר, רווח נקי היה עומד על כ – 51 מיליון דולר ומספר המינויים לסוף שנת 2017  היה עומד על כ – 1.7 מיליון מינויים.

 

אייל שרצקי, מנכ"ל איתוראן ציין: "חלק מאסטרטגית איתוראן היה לרכוש עסק בעל סינרגיה לפעילות שלנו בכדי להאיץ את הצמיחה שלנו לטווח הארוך. שקלנו רכישת חברות רבות  בשנים האחרונות ולקח לנו הרבה זמן למצוא את השותף הנכון. לאחר שעבדנו בצמוד ל – Road track במשך חמש שנים בברזיל ובארגנטינה ולאחר תהליך ארוך של בדיקות נאותות, אנו מאמינים ש – Road track היא הרכישה הנכונה עבורנו אשר תהווה ערך ממשי בחברה המשולבת"……….."באופן משמעותי, זה יאפשר לנו לקדם חדירה ליצרני רכב גדולים ולספק לאיתוראן אחיזה משמעותית בתחום הטלמטיקס אשר תאפשר לנו לספק שירות רחב יותר במדינות חדשות".

 

והוסיף: "הציפיות שלנו הם שלאחר הרכישה, לחברה המשולבת יהיו כ – 1.8 מיליון מינויים והכנסות בקירוב לסך של כ – 400 מיליון דולר מה שמהווה "קפיצת מדרגה" לאיתוראן. אנו נרגשים ומקבלים בברכה את חברי ההנהלה והעובדים של Road track ואנו מצפים להאיץ את הצמיחה ולשפר את הערך לבעלי מניותינו".

 

פבלו גומז, מנכ"ל ROAD TRACK HOLDING S.L, ציין: "עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם איתוראן בברזיל ובארגנטינה בשנים האחרונות והתרשמנו מהמקצועיות והדחף שמצאנו באתוראן .במשך שנים של שיתוף פעולה ראינו פוטנציאל משותף וחזק ליצירת ערך משמעותי על ידי צירוף הכוחות דבר שתמך בשיחות הרכישה"………….. "יתר על כן, הקשרים הקיימים יקלו על תהליכי האינטגרציה. בשם ההנהלה והעובדים של  Road track, אנו נשארים מחויבים ברמה הגבוהה ביותר להצלחת המיזם המשותף ואנחנו נרגשים להצטרף למשפחת איתוראן וביחד לשחרר פוטנציאל חדש וערך במסע זה".