כותרות אחרונות
Search

"אני לא יודע להקליד בקופה" תירוצים שהשמיעו נישומים במבצע מס הכנסה בנתניה והסביבה !

 

"אני לא יודע להקליד בקופה"

תירוץ זה ונוספים נשמעו במבצע מס הכנסה בנתניה והסביבה

 

במהלך מבצע ביקורות ניהול ספרים שנערך בנתניה וערים נוספות באזור, הגיעו מבקרים למסעדה בנתניה שם עלה כי קניית ביקורת סמויה שנעשתה במקום לא נרשמה בספרים. עוד עלה במהלך תצפית במקום, כי חמישה תשלומים נוספים לא נרשמו גם הם כנדרש. כשנשאל על כך עובד המקום, ענה: "אני לא יודע להדפיס בקופה".

 

במסגרת המבצע, הגיעו המבקרים גם לגן ילדים בקדימה-צורן, שם עלה כי מספר תשלומים שניתנו כבר בתחילת חודש שעבר בסך 70,700 ₪, לא נרשמו בספרים. בעלת המקום הסבירה: "לא הספקנו עדיין להוציא קבלות וחשבונית". בביקורת אחרת, בחנות למכירת פירות וירקות בטייבה, מצאו המבקרים כי תשלומים בסך 1,200 ₪ לא נרשמו כנדרש. בדיקה מעמיקה יותר גילתה כי בעל המקום הודיע על סגירת העסק בסוף שנת 2010, והוא כלל אינו מנהל ספרים. עובד המקום הסביר כי אינו מקבל תלוש משכורת מסודר, אלא מקבל תשלום יומי במזומן והציע: "תשאלו את בעל הבית".

 

במבצע זה נמצא כי מתוך 103 בתי עסק שנבדקו, רק 6 בתי עסק לא רשמו הכנסות כחוק. כמו כן, בנוסף לביקורות ניהול הספרים, נערכו ביום המבצע גם 68 ביקורות לאכיפת החוק לצמצום השימוש במזומנים  ונמצאו 5 הפרות. לקראת המבצע אותרו בתי עסק בהם נמצאו ליקויים בעבר אשר קיבלו אזהרה, נערכו פעולות מיפוי וסריקה לאיתור עסקים בעלי נפח פעילות גואה במיוחד, ונערכו קניות ביקורת סמויות שנבדקו ביום המבצע. הביקורות שנערכו התרכזו בערים נתניה, תל מונד ,משמר השרון , אזור תעשיה עמק חפר, כפר יונה, קדימה  צורן, טייבה וקלנסואה.