כותרות אחרונות
Search

אתרים מוארים: אמנות שהפכה סביבה מוארת ליצירה

אתרים מוארים: אמנות שהפכה סביבה מוארת ליצירה

תערוכה חדשה של אמן הצילום רועי גרינברג חושפת באור חדש סביבות מוארות באתרי מסחר, תעשיה, מוסדות מחקר ומדע לצד מבני תרבות וחינוך.

התערוכה קמה במסגרת הפרויקט הוותיק "אמנותעשייה", אשר נולד ביוזמה משותפת עם התאחדות התעשיינים ומחבר בין האמנות לתעשייה המקומית "כחול-לבן"

התערוכה תוצג לציבור (בתיאום מראש) במפעל געש תאורה בקיבוץ געש בין התאריכים 7-15.9.2017 

צילום: רועי גרינברג

גם תאורה שימושית המיועדת להאיר את המתחם הציבורי, יכולה להפוך ליצירת אמנות דרך עדשת המצלמה. תערוכה חדשה של אמן הצילום הבינלאומי רועי גרינברג בשם "אתרים מוארים" מתעדת מגוון אתרים מוארים ברחבי הארץ אשר בוצעו על ידי חברת "געש תאורה", ומאפשרת סקירה אמנותית מצולמת ועדכנית של אתרי מסחר ותעשייה, מוסדות מחקר ומדע לצד מבני תרבות וחינוך, כולם מוארים בתאורת LED מודרנית.

 

התערוכה הינה חלק מפרויקט "אמנותעשייה", פרויקט אמנות ותיק  אשר נולד בשנות ה- 90' ביוזמת התאחדות התעשיינים, עוד כשהיתה בראשותו של דב לאוטמן ז"ל). מטרת הפרויקט הינה לחבר בין תעשיה לקהילה דרך האמנות. אוצר התערוכה ופרויקט "אמנותעשייה" כולו הוא דורון פולק.

צילום: רועי גרינברג

פרויקט הצילום האמנותי של תאורת "געש תאורה" באתרים השונים ברחבי הארץ מאפשר להציג את הישגי התעשייה והמדע באור יצירתי וייחודי. רועי גרינברג הוא צלם צעיר, המציג תערוכות בארץ ובחו"ל. עבודתו עוסקת בדרך כלל בתיעוד נוף ובהבטים החברתיים הקשורים בו. העבודות בתערוכה הנוכחית מציגות קשר בלתי אמצעי בין השגי המדע והתעשייה לעשייה הישראלית על כל גווניה ומוכיח שוב את הצורך בחשיפת הקשרים היצירתיים השונים והמשלימים של עולמות התעשייה האמנות.                  

 

רועי גרינברג: "הצילומים בתערוכה מייצגים מגוון ארץ ישראלי רחב ומרתק, שהיה אחת הסיבות שבגללן יצאנו מראש לפרויקט. האתגר האמנותי היה להפנות את העדשה ואת תשומת הלב למקור האור, הפוך מצילום רגיל בו מאירים את מה שרוצים לצלם.

 

אור הוא הדבר הכי מובן מאליו, לכן בצילומים הייתי צריך לחשוב איך מייצרים זווית רעננה על מקור האור והסביבה עליה הוא משפיע. בכל אתר צילום דמיינתי מה יקרה בעוד דקות ספורות כשהשמש תשקע ואת היחסים המשתנים בין הסביבה לתאורה בשעות הלילה.

 

הפרויקט בוצע בשעות מיוחדות, בדרך כלל בין הערביים או בשעות הזריחה, שעות בהן יכולנו לתעד את האור המתחלף ואת האווירה המלווה את התהליך הזה".

 

דותן בוכסווילר, מנכ"ל געש תאורה: "בשנים האחרונות הקדשנו משאבים רבים, תוך כדי שיח עם מעצבים ואדריכלים, לפיתוח מוצרי תאורה מעוצבים. מכאן שהחיבור לאמנות ולרועי גרינברג היה טבעי ומפרה עבור שני הצדדים. התערוכה מעניקה הזדמנות לבחון את גופי התאורה שלנו ברחבי הארץ בראייה אמנותית ולא רק כאובייקט שימושי שמלווה אותנו בחיי היום-יום".

צילום: רועי גרינברג

"געש תאורה", אשר מפעלה נמצא בקיבוץ געש, הינה חברה ישראלית בעלת ניסיון ומוניטין של למעלה מ- 50 שנה העוסקת במתן פתרונות תאורה כוללים לשוק הטכני והמקצועי. החברה מתמחה בתכנון, פיתוח וייצור מגוון גופים וטכנולוגיות בתחומי תאורת הפנים והחוץ.

 

התערוכה תיחשף לראשונה באירוע שיערך במפעל געש תאורה בקיבוץ געש, ותהיה זמינה לציבור בין התאריכים 7-15.9.2017, בתיאום מראש.