כותרות אחרונות
Search
תמונה ללא תיאור

באירוע המפתחים השנתי של החברה – THINK – חשפה הלילה IBM טכנולוגיות חדשות המאפשרות הרחבת היקף של בינה מלאכותית ארגונית.

ארווינד קרישנה  מנכ"ל ויו"ר IBM  – צילום באדיבות: IBM

 

IBM מתמקדת בסוכני AI לארגונים – המנכ"ל קרישנה: "עידן הניסויים בבינה מלאכותית הסתיים".

באירוע המפתחים השנתי של חברת "THINK", חשפה IBM כלים ופתרונות המאפשרים לארגונים לבנות ולהפעיל סוכני AI שממנפים את הדאטה הארגוני – גם זה ה- "קבור" בחוזים, מצגות ומאגרים מבודדים. הפיתוחים החדשים, כמו כלי לבניית סוכן AI בחמש דקות, שואפים להניע שינוי עמוק: מיישומי AI שמשוחחים איתך לכלי AI שעובדים עבורך

 

באירוע המפתחים השנתי של החברה – THINK – חשפה הלילה IBM טכנולוגיות חדשות ששואפות לשבור את החסמים שמונעים הטמעה רחבת היקף של בינה מלאכותית ארגונית, ומאפשרות לעסקים לבנות ולהפעיל סוכני בינה מלאכותית (AI agents) עם הדאטה הארגוני שלהם.

 

מחקר חדש של IBM בקרב כ-2,000 מנכ"לים ברחבי העולם מלמד כי הם צופים שקצב צמיחת ההשקעות בתחומי הבינה המלאכותית יוכפל ביותר מפי שניים בשנתיים הקרובות, כשמרביתם יאמצו סוכני בינה מלאכותית ויתכוננו להרחבתם. אלא שקצב ההשקעות בתחום הוביל עד היום לזירה טכנולוגית מנותקת, ורק רבע מיוזמות ה-AI החזירו עד היום את ההשקעה בהן.

 

על רקע ההערכה בחברה שלמעלה ממיליארד אפליקציות בינה מלאכותית יהיו זמינות בשוק עד שנת 2028, ממקדת IBM את הפתרונות שלה בתזמור (orchestration) תהליכי AI, בטיוב והכנה של מאגרי נתונים ובתאימות של יישומי ה-AI החדישים עם מערכות ארגוניות קיימות.

 

ארווינד קרישנה, ​​יו"ר ומנכ"ל IBM."עידן הניסויים בבינה מלאכותית הסתיים. היתרון התחרותי של היום נובע משילוב בינה מלאכותית ייעודית שמניע תוצאות עסקיות מדידות. כעת אנו מציידים ארגונים בטכנולוגיות היברידיות שחותכות דרך סבך המורכבות ומאיצות יישומי בינה מלאכותית שמוכנים להטמעה".

 

תמונה ללא תיאור

ארווינד קרישנה  מנכ"ל ויו"ר IBM  – צילום באדיבות: IBM

 

במקום AI שמשוחח איתך – AI שעובד עבורך

חבילת החידושים שהציגה החברה בתחום סוכני הבינה המלאכותית לארגונים מרוכזת תחת watsonx Orchestrate. מטרתה של IBM היא להניע שינוי עמוק, מיישומי בינה מלאכותית שמשוחחים עם המשתמש למערכות שעובדות עבורו, תוך מתן פתרון לאתגרים כמו שילוב הסוכנים בסביבות ארגוניות, התאמתם ליישומים קיימים ומינוף הדאטה הארגוני הקיים בעזרתם.

 

בין החידושים:

  • כלים שונים – מיישומי No Code ועד פתרונות למפתחים מקצועיים – המאפשרים לבנות סוכן AIבחמש דקות עבור כל סוג משתמש.
  • סוכני AI מוכנים מראש (Pre-built) המתמחים בתחומים ספציפיים (domain specialized) כמו משאבי אנוש, מכירות ורכש, וסוכני שירות המאפשרים פעולות פשוטות יותר כמו מחקר אינטרנט וחישובים.
  • שילוב של הפתרונות החדשים עם יותר מ-80 יישומים ארגוניים מובילים מספקים כמו מיקרוסופט, אורקל Adobe, AWS, Salesforce, ServiceNow ו-Workday.
  • כלי לתזמור הסוכנים הדרוש להתמודדות עם פרויקטים מורכבים כמו תכנון תהליכי עבודה וניתוב משימות לכלי הבינה המלאכותית הנכונים בין ספקים שונים.
  • יכולת צפייה (observability) בסוכנים לצורך ניטור ביצועים, הצבת גבולות בטיחות (guardrails), אופטימיזציה של מודלים וכלי ניהול מדיניות (governance) לאורך כל מחזור החיים של הסוכן.

 

החידושים ב-watsonx Orchestrate כוללים גם קטלוג של יותר מ-150 סוכנים וכלים מוכנים מראש, הן מ-IBM והן כלים שפותחו כחלק מהאקוסיטם הרחב של שותפיה השונים.

 

ב-IBM שמים דגש רב על מינוף נתונים ארגוניים לא מובנים, כאלה ה"קבורים" בחוזים, גיליונות אלקטרוניים ומצגות, והם מבין הנכסים היקרים ביותר – אך הכי לא מנוצלים – בארגון. לצורך הזה החברה פיתחה את watsonx.data שיעזור לארגונים להפיק ערך מנתונים אלה ולהניע תהליכי בינה מלאכותית מדויקים ויעילים יותר.

 

watsonx.data בגרסתו החדשה יעזור ללקוחות לאחד, לנהל ולהפעיל נתונים בין מאגרים מבודדים (silos), פורמטים ועננים. יחד עם watsonx.data intelligence, הכלים הללו יאפשרו לארגונים לחבר את אפליקציות הבינה המלאכותית והסוכנים שלהם עם הנתונים הלא מובנים שלהם, וליישם בינה מלאכותית מדויקת ב-40% יותר מאשר RAG קונבנציונלי.




נגישות