כותרות אחרונות
Search

"בארץ אהבתי" תערוכת אוסף האמנות הישראלי של קבוצת "הפניקס" – מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית החל מ-4 בספטמבר 2023.

"בארץ אהבתי" – צילום: אבי בר

 

 

 "בארץ אהבתי"

תערוכת אוסף האמנות הישראלי של קבוצת "הפניקס".

האוסף יוצג במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית החל מ-4 בספטמבר 2023.

אוצרת התערוכה: רוני כהן-בנימיני.

 

מעל 200 עבודות איקוניות ויצירות מכוננות של רבים מהאמנים החשובים ביותר בהיסטוריה של האמנות הישראלית, מוצגות לקהל הרחב לראשונה מאז 2006, בתערוכה מקיפה מאוסף האמנות של קבוצת הפניקס הנחשב לאחד האוספים הגדולים והחשובים ביותר בישראל.

 

"בארץ אהבתי"

 

ראובן רובין, נחום גוטמן, משה מוקדי, אנה טיכו, ציונה תג'ר, יצחק דנציגר, יוסף זריצקי, יחזקאל שטרייכמן, אריה ארוך, אביבה אורי, אביגדור אריכא, מיכאל גרוס, אורי ריזמן, רפי לביא, משה קופפרמן, לאה ניקל, משה גרשוני, אורי ליפשיץ ואחרים – הם בין האמנים המיוצגים באוסף זה ביצירות שמאפשרות לעקוב לא רק אחר הישגיהם המובהקים ביותר, אלא גם אחר השלבים של התפתחותם האישית. עוד מצויות באוסף עבודות איקוניות של אמנים כמו יגאל תומרקין, יאיר גרבוז, מנשה קדישמן, מיכה אולמן, יהודית לוין, תמר גטר, ציבי גבע, עידו בר אל, יוסי ברגר, עדי נס, מיכל רובנר, סיגלית לנדאו, יהודית סספורטס, אלי פטל, חנה סהר, דוד עדיקא, שרון יערי ורבים אחרים.

 

"בארץ אהבתי"

 

כניסה חינם לקהל הרחב עד 14 באוקטובר, בהזמנת מקומות מראש.

החל מתאריך 15 באוקטובר הכניסה בתעריפי המוזיאון הקיימים.

 

אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס הוא אחד המקיפים והמשובחים בתחומו, לצד אוספי המוזיאונים הבכירים בישראל. האוסף כולל עבודות מפתח של רבים מהאמנים החשובים ביותר שפעלו כאן והטביעו חותם על מהלך האמנות הישראלית לאורך כל המאה ה-20. לרגל 75 שנים להיווסדה של קבוצת הפניקס, ביוזמתה של הנהלת הפניקס, וכביטוי לפעילותה של החברה למען הקהילה, הוחלט לשתף פעולה עם מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, ולהציג תערוכה מקיפה מהאוסף, לחשוף ולהנגיש אותו לציבור הרחב.

 

"בארץ אהבתי"

 

התערוכה באדיבות הפניקס ומוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית: הכניסה לתערוכה "בארץ אהבתי" תסובסד ותתאפשר לקהל הרחב ללא תשלום, בהזמנת מקומות מראש, החל מ-4 בספטמבר ועד תאריך 14 באוקטובר – חודשי החגים (מספר המקומות מוגבל). החל מתאריך 15 באוקטובר הכניסה לתערוכה בתעריפי המוזיאון הקיימים.

 

"בארץ אהבתי"  ראש עיריית רמת גן –  כרמל שאמה הכהן

 

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "'בארץ אהבתי' היא תערוכת האמנות הכי משמעותית שהוצגה מאז ומעולם ברמת גן ואחת האיכותיות שהוצגו בישראל. רמת גן חוגגת השנה 100 שנים להכרזתה, וכעיר שחרטה על דגלה ערכים של תרבות, יצירה ואהבת הארץ, הרי זה  טבעי שמוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית יארח את תערוכת "בארץ אהבתי" במשכנו. ממש כמו אוסף האמנות הישראלי של הפניקס, גם ההיסטוריה של העיר רמת גן שזורה בהיסטוריית מדינתנו האהובה ישראל. זווית המבט המיוחדת שמספקת התערוכה דרך האמנות, לתרבות ולשורשינו הישראלים, מרתקת וערכית. אני גאה בשיתוף הפעולה של המוזיאון וחברת הפניקס שמביאים לידי ביטוי ומנגישים לקהל הרחב אוסף אמנות שהוא למעשה נכס צאן ברזל ישראלי.

 

אני מזמין את הציבור הרחב להגיע וליהנות מתערוכה ברמה בינלאומית כאן אצלנו בר"ג והכל במבנה שהוא  יצירת אמנות בפני עצמו."

 

"בארץ אהבתי" – אייל בן סימון מנכ"ל הפניקס 

 

מנכ"ל הפניקס, אייל בן סימון: "קבוצת הפניקס שחייה וערכיה שזורים בחיי המדינה, אזרחיה ותרבותה, ומציינת בימים אלו 75 ליסודה, חרטה על דגלה את המחויבות לעידוד היצירתיות והמצוינות בישראל בכלל, ובעולם האמנות והתרבות בפרט. כקבוצה בעלת אוסף האמנות הישראלית הנחשב, הגדול והטוב ביותר, היה זה אך טבעי שננגיש את האוסף לציבור, ואנו נרגשים להשיק את התערוכה בשיתוף מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, ובתמיכת עיריית ר"ג. תודה מיוחדת למר יוסף חכמי, מייסדה של חברת הפניקס שבנה את האוסף ותרם רבות לאוסף ולתרבות ולאמנות הישראלית."

 

"בארץ אהבתי"

 

"אוסף הפניקס" הוקם בשנות ה-80 המוקדמות של המאה ה-20 ביוזמתו של יוסף חכמי (הבעלים ומנכ"ל חברת הפניקס עד 2002) – אספן אמנות שבנה את האוסף מתוך היכרות עמוקה עם האמנים, ומתוך מחויבות ותשוקה עזה לאמנות הישראלית. יונה פישר ופרופ' מרדכי עומר – מהבולטים ומהבכירים שבאוצרים המקומיים, ליוו את בנייתו של האוסף במהלך השנים, הציגו וחקרו אותו לצד מירי בן משה שהייתה אוצרת האוסף במשך כשלושים שנה. מאז 2006 לא הוצג האוסף באופן מקיף ונשמר במלואו במחסנים. עבודות בודדות מתוכו הושאלו לתערוכות שונות, ביניהן תצוגת הקבע של האמנות הישראלית במוזיאון ישראל, ירושלים. במסגרת שנת ה-75 למדינה, ביוזמתה של הנהלת הפניקס ובמימונה, וכביטוי לפעילותה של החברה למען הקהילה, הוחלט להציג תערוכה מקיפה מהאוסף, לחשוף ולהנגיש אותו לציבור הרחב, הפעם בחללים המחודשים של מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית.

 

"בארץ אהבתי"

 

מנכ"ל מוזיאוני רמת גן, רן גואטה: "זהו כבוד גדול עבורי ועבור מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, לארח בביתנו את אוסף האמנות הישראלי הגדול והמרשים ביותר בארץ, ולחשוף אותו לקהל בתערוכה רחבת היקף, לראשונה משנת 2006. זוהי הזדמנות יוצאת דופן לציבור בישראל להגיע מכל קצוות הארץ וליהנות מיצירות מפתח של רבים מהאמניות והאמנים החשובים שהטביעו את חותמם על האמנות והתרבות הישראלית, ודרכן לחוות את סיפורה של הארץ שלנו. אני מודה לראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן, למנכ"ל הפניקס אייל בן סימון, ולסגן ראש העיר ויו"ר המוזיאון עו"ד רועי ברזילי, שגרמו לזה לקרות."

 

יו"ר מוזיאוני רמת גן וסגן ראש העיר, עו"ד רועי ברזילי: "אני גאה במיוחד על הזכות שהוענקה למוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית להציג אוסף מרשים ומשובח המקפל בתוכו את סיפורה של הארץ ופרקים חשובים שעיצבו את תרבותה. אוסף האמנות של קבוצת הפניקס הוא נכס בעל חשיבות עצומה לתרבות הישראלית ולדורות הבאים, והצגתו בתערוכה מקיפה במוזיאון שתכליתו האמנות הישראלית, היא בשורה נפלאה לכולנו."

 

"בארץ אהבתי" – רוני כהן-בנימיני אוצרת התערוכה 

 

אוצרת התערוכה, רוני כהן-בנימיני: "אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס מקבץ נתח נכבד מהפסגות האמנותיות של הזרמים השונים באמנות הישראלית מראשיתה, ומייצג כמה מצירי המפתח המובהקים בניסוחה. הוא מוכר ומוערך בארץ ובעולם כנכס צאן ברזל של התרבות הישראלית, ויש בו משום אבן דרך בבניית קאנון האמנות המקומי, בחקירתו ובשימורו. יוזמת הפניקס להצגתו של אוצר תרבותי מרוכז זה באופן מקיף ונרחב, היא יוזמה מבורכת וחשובה מאין כמוה בביסוסה ובהעמקת יסודותיה של התרבות הישראלית."

 

התערוכה "בארץ אהבתי: אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית", מתפרסת על שלוש הקומות של המוזיאון. היא מציגה שלושה מבטים על הזהות המקומית, כפי שהם משתקפים בעבודות שבאוסף, מראשית המאה ה-20 ועד ראשית המאה ה-21.

 

"בארץ אהבתי"

 

תצוגות אלו לא ממפות מהלך כרונולוגי-היסטורי ולא מתכנסות לכדי רצף לינארי אחיד. הן מפגישות באופן מעגלי בין עבודות שונות ובין יוצרים בני דורות שונים, ומייצרות מבטים צולבים בין תקופות, זרמים, מגמות, אידאולוגיות וטכניקות שונות. מפגשים אלו מזמנים קריאה מחודשת של כל עבודה ועבודה, ומציעים מבט עכשווי, חי, פועם ורלוונטי בתקופה של יותר ממאה שנות תרבות ישראלית. התערוכה עשויה כמרחב רב-שכבתי של שוטטות בין תנודות העומק הטקטוניות של המקום הזה, כמסע זהות בנבכי הקיום המקומי, במרכז העצבי של הגנום הישראלי.

 

"בארץ אהבתי"

 

"בארץ אהבתי": תערוכת אוסף האמנות הישראלי של קבוצת "הפניקס"

פתיחת התערוכה לקהל הרחב: 4 בספטמבר 2023.

כתובת: מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, רח' אבא הלל סילבר 146, רמת גן.

 

התערוכה תהיה פתוחה ללא תשלום לקהל הרחב במהלך כל חודש ספטמבר ומחצית מחודש אוקטובר, בהזמנת כרטיסים מראש (מספר המקומות מוגבל).

החל מתאריך 15.10 הכניסה למוזיאון בתעריפים השגרתיים.

 

פרטים על התערוכה ושעות פעילות:

אתר אינטרנט:  https://www.rgma.org.il/
https://www.rgma.org.il/Page/?pageid=214

עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/RGmuseum

עמוד אינסטגרם: https://www.instagram.com/ramat_gan_museum_/

 

שעות פעילות המוזיאון:

ימי שני ורביעי | 10:00-16:00

יום שלישי | 12:00-20:00

יום חמישי | 10:00-18:00

יום שישי | 10:00-14:00

יום שבת | 10:00-16:00