כותרות אחרונות
Search

בג"ץ פסק בצו ביניים לבקשת חב' "מכשירי תנועה" יבואנית "סוזוקי" בישראל בנושא ההכרה בדגמי "סוזוקי" כהיברידיים לצורך הטבות מס.

סוזוקי "איגניס" היברידית – צילום: יח"צ

 

בג"ץ פסק בצו ביניים לבקשת חב' "מכשירי תנועה" יבואנית "סוזוקי" בישראל בנושא ההכרה בדגמי "סוזוקי" כהיברידיים לצורך הטבות מס.

 

בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ (לפני כבוד השופט נועם סולברג) פסק צו ביניים לבקשת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, בנושא ההכרה בדגמי סוזוקי כהיברידיים לצורך הטבות מס. משמעות ההחלטה היא כי לקוחות דגמי סוזוקי קרוסאובר, S-CROSS, איגניס, סוויפט וויטארה ימשיכו להיות זכאים להטבת המס החלה על רכבים היברידיים להפחתה בחישוב שווי שימוש רכב בסך 500 ₪ עד לפסק דין סופי.

 

כזכור, מסמכי התקינה המקוריים של היצרן מציינים כי דגמי סוזוקי המשווקים בישראל הינם רכבים היברידים. הגדרת משרד התחבורה לרכבים היברידים הינה רכב "שמצויד במנוע חשמלי שמסוגל לעבוד ביחד עם מנוע הבנזין או במקומו ."דגמי סוזוקי מצוידים בסוללה בעלת מתח חשמלי נמוך,  V12 בדגמי איגניס וסוויפט ו-V48 בדגמי קרוסאובר וויטארה המספקות מתח הפעלה למנוע חשמלי הפועל במקביל למנוע הבנזין.

 

בנוסף, בג"צ קבע כי רשות המסים תגיש תגובה מקדימה לעתירה וזאת עד לתאריך 23.1.24. את מכשירי תנועה ייצגו בעתירה עו"ד מוטי ארד, גיל נדל וליאת גרבר ממשרד עורכי דין גולדפרב זליגמן.

 

סוזוקי ישראל סיימה את שנת 2023 במקום ה-9 בטבלת המסירות, עם 8,851 מסירות והציגה גידול של כ 2% מאשתקד, מקביל לגידול של שוק הרכב בישראל. הדגמים ההיברידים היוו 94% מסך המסירות (וכוללים את כל דגמי סוזוקי הנמכרים בישראל למעט דגם השטח סוזוקי ג'ימני).

 

צילום פרוטוקול ההחלטה מס' 8629/23.