כותרות אחרונות
Search

בדור החדש של מכוניות מרצדס-בנץ A-Class משולבת מערכת אינפוטיינמנט / ניווט המציגה הכוונה בכביש שפותחה על צוות מחברת HARMAN ישראל !

בדור החדש של מכוניות מרצדס-בנץ A-Class משולבת מערכת אינפוטיינמנט / ניווט המציגה הכוונה בכביש ! 

הטכנולוגיה מאחורי אפליקציית המציאות הרבודה שהותקנה במרצדס החדשה, פיתח צוות HARMAN ישראל.

הצוות הטכנולוגי שפיתח את המוצר מתמקד כיום  בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות עבור רכבים אוטונומיים.

 

בדור החדש של מכוניות מרצדס-בנץ A-Class, וכחלק ממערכות האינפוטיינמנט ומחוויית הנהג, משולבת מערכת אינפוטיינמנט/ניווט המציגה הכוונה בכביש, המתוגברת במציאות רבודה Augmented Reality)). את הטכנולוגיה שמאחורי אפליקציית המציאות הרבודה פיתח צוות HARMAN ישראל

 

תאגיד הרכב הגרמני דיימלר, יצרן מרצדס, חבר ל-HARMAN , חברה-בת בבעלות מלאה של סמסונג, המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, כדי שתסייע לו להגדיר מחדש את קו מכוניות הבסיס העכשווי של החברה, תוך ציודן ב׳חוויית לקוח׳ המשדרת יוקרה. אחד הפתרונות (שהוצג באירוע ההשקה בהרצליה) הוא מערכת ה-M-BUX – שילוב ראשון מסוגו בתעשיית הרכב, של ניווט העושה שימוש במציאות רבודה. בדור החדש של מכוניות מרצדס-בנץ A-Class, וכחלק ממערכות האינפוטיינמנט ומחוויית הנהג, משולבת מערכת ניווט המציגה הכוונה בכביש, המתוגברת במציאות רבודה (AR)  וממשק משתמש התואם לעידן הדיגיטלי. 

 

צילום: אבי בר

 

המהלך לשילוב הטכנולוגיה החדשה מסתייע כיום במאות עובדים של HARMAN ברחבי העולם ואת הטכנולוגיה שמאחורי אפליקציית המציאות הרבודה פיתח צוות HARMAN ישראל. הצוות מתמחה בטכנולוגיות ראיה ממוחשבת ולמידה עמוקה (Deep Learning), שמאפשרות להציג לנהג מידע רלוונטי בזמן אמת ממערכות הניווט והבטיחות של הרכב ולייצר תחושת ביטחון אצל הנהגים במצבי נהיגה סמי-אוטונומיים, על ידי כך שיאפשרו לנהג לראות כיצד מבין מחשב הרכב את סביבתו.

 

אוהד עקיבא, דירקטור עיבוד תמונה ב-HARMAN: "במצב של נהיגה עצמית, מפת הניווט המוכרת של היום, מפנה מקום למערכת שמראה לנהג מה המכונית עומדת לעשות: לבצע פנייה, להאיץ, לעצור וכד׳. חוויית הניווט האינטואיטיבית מוצגת על מסך האינפוטיינמנט המובנה של המכונית – בזמן אמת – ונותנת לנוסעים תחושה של שליטה, למרות היכולות האוטונומיות של המכונית. ״הפתרון אינו בלעדי לרכבים אוטונומיים והוא יכול אף לסייע לנהגים לחוות מפות ׳חיות׳ ולהשתלב במערכות סיוע לנהג, דוגמת התראות על יציאה מהנתיב, או התראה על נקודות מתות במראה״, אומר עקיבא. ״מעבר לכך, אנחנו שמחים להיות חלק משוק הרכב ההולך ומתהווה בישראל ומתכננים, כ-HARMAN  ישראל, להיות גורם מקשר מהותי בין הסטרטאפים הקטנים לתעשיית הרכב העולמית, באמצעות הקשרים של HARMAN וסמסונג".

 

צילום: יח"צ

 

HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, בהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שרותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים  ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים. בישראל רכשה HARMAN בעבר ושילבה בפעילותה שלוש חברות סטארט-אפ: iOnRoad , מתחום ההתרעות בדרך , Red Bend שמאפשרת לחבר את המכוניות של היום לענן וחברת הגנת הסייבר לרכב, TowerSec. את HARMAN ישראל מנהל אורן בצלאלי.

 

סרטוני המחשה: