כותרות אחרונות
Search

חברת כלמוביל משיקה את ה-A-Class החדשה של מרצדס, הרכב הראשון שיתקשר עם הנהג !

חברת כלמוביל משיקה את ה-A-Class החדשה של מרצדס, הרכב הראשון שישלב את מערכת ה- MBUX.

תראו מי מדבר – מהפכת מערכות ההפעלה בעולם הרכב !

מרצדס A-Class  הרכב הראשון בישראל שידבר אתך וילמד להכיר אותך.

 

 

תאגיד הרכב הגרמני דיימלר, יצרן מרצדס, חבר ל-HARMAN , חברה-בת בבעלות מלאה של סמסונג, המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, כדי שתסייע לו להגדיר מחדש את קו מכוניות הבסיס העכשווי של החברה, תוך ציודן ב׳חוויית לקוח׳ המשדרת יוקרה. אחד הפתרונות  הוא מערכת ה-M-BUX – שילוב ראשון מסוגו בתעשיית הרכב, של ניווט העושה שימוש במציאות רבודה. בדור החדש של מכוניות מרצדס-בנץ A-Class, וכחלק ממערכות האינפוטיינמנט ומחוויית הנהג, משולבת מערכת ניווט המציגה הכוונה בכביש, המתוגברת במציאות רבודה (AR)  וממשק משתמש התואם לעידן הדיגיטלי.

 

צילום: אבי בר

 

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל: "אנו מציגים לראשונה עידן חדש בו הרכב מתאים עצמו לנהג בלחיצת כפתור. מדובר בתפיסת נהיגה עתידית בעולם שיתופי ואוטונומי המותאם ונלמד לפי פרופילים אישיים".

 

מרצדס מבית כלמוביל, משיקה בישראל את הדור הרביעי של דגם ה-A-Class. רכב היוקרה החדש שנכנס לשוק,  מתאפיין במערכות טכנולוגיות חדשות ויחודיות המיושמות עד כה בסדרות ה- S Class, ומהווה הצהרת יצרן לגבי עתיד עולם הרכב. מערכת ה-MBUX המותקנת ברכב, לומדת להכיר את תפוסי ההתנהגות וההעדפות האישיות של הנהג תוך כדי "תנועה" ומגיבה בהתאם. לדוגמה: לאחר שהרכב זיהה את הנהג שנכנס לרכב, הוא יכוון עצמאית את הכיסא, ויפעיל את מערכות הקירור / חימום לפי העדפותיו של הנהג.  בעתיד המערכת תאפשר צריכת שירותים ושיפור ביצועים  של רכבי מרצדס בלחיצת כפתור.

 

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל – צילום: אבי בר

 

ה- A-Class החדשה מציגה מהפך בתפיסת הקונצרן בשילוב מערכות בטיחות ונהיגה סמי אוטונומית החל מרכבי הכניסה ההתחלתיים לשוק היוקרה. גולת הכותרת הינה מערכת ה-PRE-SAFE  (כאופציה) אשר חוזה מראש, על ידי מכ"ם, מצבי תאונה ומבצעת תמרון והתחמקות לטובת מניעת תאונה. כמו כן, לרכב הותאמו מנועי 4 צילינדרים חדשניים וחסכוניים, עיצוב פנימי עם איכות חומרים גבוהה התואמת לקו הייחודי של מרצדס.

 

 

המערכת החדשה משלבת מערכת ניווט (כאופציה) המציגה הכוונה בכביש בעזרת מציאות רבודה (AR) וממשק משתמש התואם לעידן הדיגיטלי וראשון מסוגו בתעשיית הרכב. הטכנולוגיה שמאחורי אפליקציית המציאות הרבודה הינה תוצר של שיתוף פעולה בין דיימלר, סמסוג ו-HARMAN אותה פיתח צוות בחברת HARMAN ישראל, בניהולו של אוהד עקיבא, דירקטור עיבוד תמונה ב-HARMAN.

 

צילום: יח"צ

 

אוהד עקיבא, דירקטור עיבוד תמונה ב-HARMAN: "במצב של נהיגה עצמית, מפת הניווט המוכרת של היום, מפנה מקום למערכת שמראה לנהג מה המכונית עומדת לעשות, לבצע פנייה, להאיץ, לעצור וכד׳. חוויית הניווט האינטואיטיבית מוצגת על מסך האינפוטיינמנט המובנה של המכונית – בזמן אמת – ונותנת לנוסעים תחושה של שליטה, למרות היכולות האוטונומיות של המכונית. ״הפתרון אינו בלעדי לרכבים אוטונומיים והוא יכול אף לסייע לנהגים לחוות מפות ׳חיות׳ ולהשתלב במערכות סיוע לנהג, דוגמת התראות על יציאה מהנתיב, או התראה על נקודות מתות במראה״, אומר עקיבא. ״מעבר לכך, אנחנו שמחים להיות חלק משוק הרכב ההולך ומתהווה בישראל ומתכננים, כ-HARMAN  ישראל, להיות גורם מקשר מהותי בין הסטרטאפים הקטנים לתעשיית הרכב העולמית, באמצעות הקשרים של HARMAN וסמסונג".

 

צילום: יח"צ

 

מלבד זאת, הדור החדש משלב (כאופציה) מעבר ועקיפה אוטונומית בין נתיבים (Active Lane Changing Assist), עצירת חירום אוטונומית בחשש לתאונה (Active Emergency Stop Assist), שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים גם כשהרכב כבוי (Active Blind Spot Assist), בקרת שיוט אדפטיבית ועוד מערכות הלקוחות מספינת הדגל ה-S-Class ומציגות שדרוג טכנולוגי.

 

ממד נוסף הבא לידי ביטוי בדור הרביעי של ה- A-Class הוא תא הנוסעים הפנימי. בחזית נמצאים שני צגי מגע דיגיטליים מתקדמים בעברית בגודל של עד 10.25 אינץ' כ"א המכילים את כל הפונקציות והמידע הנצרך לטובת תפעול הרכב ומערכות הבידור, לרבות שליטה קולית הנתמכת בעשרות שפות. הנהג נהנה מהגה משודרג המכיל פקדי שליטה מבוססי מגע. המושבים הקדמיים מאפשרים חימום ועיסוי(כאופציה) המשתלבים עם תאורת אווירה בעלת 64 גוונים היוצאת גם מפתחי המיזוג. ממדי הרכב צמחו וכעת בזכות השינוי – 12 ס"מ לאורך ו-2 ס"מ לרוחב מרווח הרגליים לנוסעים מאחור שופר. תא המטען צמח אף הוא ל-370 ליטר ומאפשר אחסון רב יותר מבעבר.

 

צילום: יח"צ

 

פיתוחי הבטיחות ושיפור חווית הנסיעה לא נעצרו רק במערכות הפנימיות, ה- A-Class החדשה מעניקה בידוד רעשים מוצלח ומאפשרת נסיעה שקטה במהירויות גבוהות. בחזית הרכב נמצאת מערכת מתקדמת של פנסי LED המייצרת עוצמת אור מרבית.

 

הדגמים הראשונים אשר יגיעו לישראל הינם A180, A200 ו-A250 ויציגו מנועי 4 צילינדרים חדשניים 1.3 ו-2.0 ליטר בנזין המפיקים 136 163 ו-224 כוחות סוס בהתאמה. למנועים משויכת תיבת הילוכים מתקדמת וכפולת מצמד  7G-DCTהעמידה במומנט גבוה יותר. תאוצת הרכבים מ-0 ל-100 עומדת על 8.8 שניות ל- A180, 8.0 שניות ל-A200 ו-6.2 שניות ל-A250. ה-A-Class החדשה מהווה פריצת דרך בשוק הרכב ובטח בהשוואה לדגמי המתחרים בסגמנט. היא מציעה אפיון עשיר משמעותית – היחידה המציעה ממשק מגע מקורי בעברית, הפעלה קולית, מסכים של 10.25 אינץ', מערכות בטיחות מתקדמות ומרווח גדול משמעותית.

 

מנהל הדרכה במרצדס  צילום: אבי בר

 

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל, מציין: "אנו מציגים לראשונה עידן חדש בו הרכב מתאים את עצמו לנהג בלחיצת כפתור. מדובר בתפיסת נהיגה עתידית בעולם שיתופי ואוטונומי המותאם ונלמד לפי פרופילים אישיים." עוד הוסיף פינטו: "מערכת ה- MBUX  מהווה אבן דרך משמעותית ביישום אסטרטגיית ה- CASE  של דיימלר הבונה את הדרך לשיתופיות, שירותים, קישוריות, אוטונומיות ורכבים חשמליים. ההשקעה הרבה של מרצדס בתשתית, בפיתוח ובחדשנות תאפשר לה לשמור על מקומה כמותג היוקרה מספר 1 בעולם."

 

צילום: יח"צ

 

במסגרת ההשקה  יוצע דגם השקה במהדורה מוגבלת – A200 limited edition – הכולל חבילת אבזור משודרגת: מושב נהג חשמלי, Car Play, חבילת מראות, גג פנורמי או מסכי MBUX 10.25 אינץ', Touchpad ועוד במחיר של 256,900 ₪.

 

מחירון:

A180 מוצעת במחיר של החל מ- 229,900

A200 מוצעת במחיר של החל מ- 242,900

A250 מוצעת במחיר של החל מ- 334,900