כותרות אחרונות
Search

בועידת ישראל לטכנולוגיות המידע 2024 הציגה "צג עליתה" לראשונה שרתים עתירי ביצוע של חברת "Gigabyte"

קירור בהטבלה תמונה + סרטון וידאו – צילום: יח"צ "צג עליתה"

 

 

ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע 2024.

בועידת ישראל לטכנולוגיות 2024 הציגה "צג עליתה"  לראשונה שרתים עתירי ביצוע של חברת "Gigabyte"

השרתים מותאמים לקירור בהטבלה בשיטה המאפשרת קרור יעיל וחסכוני.

 

ירון גיא, סמנכ״ל טכנולוגיות, "צג עליתה": "עליית הצריכה העולמית החדה במשאבי מחשוב, במיוחד בתחום ה- AI, בשילוב המחסור בעתודות חשמל בארץ ומזג האוויר החם, מחייבים פתרונות קירור יעילים במיוחד כתנאי הכרחי להרצה ואחסנה של מערכות כאלה. חברת "Gigabyte" יצרנית מובילה בעולם לשרתים עתירי ביצועים, מציעה מגוון טכנולוגיות הנותנות מענה לבעיה"

 

חברת "צג עליתה", הציגה לראשונה שרתים עתירי ביצוע של חברת "Gigabyte" המותאמים לקירור בהטבלה -Immersion Cooling Ready  – קירור יעיל וחסכוני. השרתים הוצגו במסגרת ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע 2024 שנערכה ע"י הלשכה לטכנולוגיית המידע בישראל. "צג עליתה" היא הנציגה הבלעדית בישראל של ענקית הטכנולוגיה הטיוואנית "Gigabyte".

 

השרתים אשר הוצגו בוועידה עושים שימוש במשאבי CPU בדחיסות גבוהה כמו גם שימוש בכרטיסי GPU של NVIDIA – כולם בעלי צריכת חשמל גבוהה, אשר החזקתם בטבילה מאפשרת קירור יעיל, וחיסכון באנרגיה המתועלת לטובת משאבים נוספים-  אחד היתרונות הבולטים של השיטה. זאת ועוד, הרצת המערכת בטמפרטורה נמוכה ביחס לשיטת קירור האוויר, מאפשרת אורך חיים ארוך יותר לחומרות, חוסכת בעלויות חשמל רבות כבר בטווח הבינוני ומעלה את הביצועים.

 

קירור בהטבלה  צילום: יח"צ "צג עליתה"

 

קירור בהטבלה מתבצע ב״טנק״ (אמבטיה) יעודי המלא בנוזל דיאלקטי מיוחד, הנראה כמו מים, שמקדם המוליכות שלו נמוך משל אוויר ובכך הוא מסייע בפיזור החום הנפלט כתוצאה מהחישוב המאומץ, באופן יעיל הרבה יותר  מקירור האוויר המוכר. בתערוכה הוצגו שני דגמים: הראשון – מבוסס חישובי CPU ומכיל 1024 ליבות חישוב (2048 ליבות לוגיות) בדחיסות של 2U. דחיסות שאינה אפשרית בשיטת קירור האוויר. השני- מיועד לחישובי AI ומבוסס כרטיסי GPU של NVIDIA מהסדרה הגבוהה ביותר, בנוסף ל 256 ליבות CPU. גם כאן, מוצגת דחיסות של 2U שלא היתה מתקיימת בשיטת קירור אוויר.

 

"Gigabyte" הנמנית עם היצרניות המובילות בעולם בתחום שרתי בינה מלאכותית (AI) ומחשוב עתיר ביצועים (HPC) , נכנסה לתחום הקירור וההטבלה בשנת 2022 ומאז היא מובילה את התחום כשהיא זוכה להכרה של האקדמיה, מכוני מחקר מדעיים, סוכנויות ממשלתיות, לקוחות וארגוניים, בעלות שם בינלאומי.החברה מציגה מגוון רחב של פתרונות בתחומי ה  High performance computingוה- AI כולל פתרונות קירור מסוגים שונים.  לחברה קו מוצרי שרתים מגוון הכולל מאות דגמים ומחזיקה במגוון שרתי הGPU  וה- HPC הגדול בעולם.

 

בשנים האחרונות מעורבת "Gigabyte" בפרויקטים גדולים ברחבי העולם, וביניהם: Data Center עתיר ביצועים אותו מפתחת הענקית הטיוואנית TSMCבמטרה לחסוך כ 30% אנרגיה ולהפחית את הפסולת הנפלטת בתהליך הייצור בכ-50%,  מגה-פרויקט של ענקית הטלקום היפנית KDDI  אשר המציאה סוג חדש של מרכזי נתונים ניידים וידידותיים לסביבה, כדי להפחית את צריכת החשמל ב-43% ולהוריד את ה-PUE  מתחת ל-1.07. בפרויקט זה סיפקה "GIGABYTE" את השרתים המיועדים לטבילה לשימוש כצומתי מחשוב לניהול תעבורה. בנוסף סיפקה "GIGABYTE" לממשלת אוסטרליה שרתים המוכנים לטבילה כדי לענות על הביקוש הגובר ב-HPC תוך חיסכון של עד 51% מצריכת החשמל הכוללת, פתרון המהווה צעד משמעותי לעתיד חיובי ירוק ואמין.

 

קירור בהטבלה  צילום: יח"צ "צג עליתה"

 

ירון גיא, סמנכ״ל טכנולוגיות ב "צג עליתה": "עליית הצריכה העולמית החדה במשאבי מיחשוב, במיוחד בתחום ה-  AI, בשילוב המחסור בעתודות חשמל בארץ ומזג האוויר החם, מחייבים פתרונות קירור יעילים במיוחד כתנאי הכרחי להרצה ואחסנה של מערכות כאלו. "Gigabyte"  היצרנית המובילה בעולם לשרתים עתירי ביצועים מציגה מגוון טכנולוגיות הנותנות מענה לבעיה".

 

"צג עליתה" היא אחת מספקיות מערכות המחשוב הגדולות והמנוסות בישראל בהטמעה של מערכות עתירות ביצועים, הפעילה בשוק למעלה מ 30 שנים. החברה מציעה ללקוחותיה פתרונות ייחודיים לתחומי ה-AI ולתחומים עתירי ביצועים אחרים, המותאמים לצרכיהם ומלווה אותם בייעוץ, הטמעה והתקנה של הטכנולוגיות החדשניות ביותר בתחום. החברה מעורבת בפרויקטים מורכבים באוניברסיטאות, בתי חולים וחברות תוכנה רבות שהמוצר או הפיתוח שלהן מתבסס על משאבים חישוביים כבדים.