כותרות אחרונות
Search

תערוכת "עץ החיים" – תציג בגלריה "על האגם" ברעננה 14.4.2024- 27.4.2024 – אוצרת התערוכה אלונה שלייפק.

תערוכת עץ החיים "על האגם" רעננה – צילום: יח"צ

 

תערוכת "עץ החיים" – תציג   בגלריה "על האגם" ברעננה  14.4.2024- 27.4.2024.

תערוכת "עץ החיים", תתקיים באפריל 2024  בגלריה "על האגם" ברעננה במשך כשבועיים, החל מ-  14.4.2024 ועד ה – 27.4.2024. הגלריה תהיה פתוחה בימים א'-ה': 12:00-19:00 , יום שישי: 11:00-16:00 , שבת: 12:00-18:00.

כתובת הגלריה: דרך הפארק 10, רעננה.

הכניסה לתערוכה הינה ללא עלות והיא מתאימה לכל המשפחה בכל הגילאים –  כולם מוזמנים.

 

הזמנה – עץ החיים – צילום: יח"צ

 

הפתיחה החגיגית תתקיים ביום ה'  18.4.2024  בשעה 19:00 בנוכחות ראש עיריית רעננה, מר חיים ברוידא. 

 

בתוכנית האומנותית:

* להקת "לה דאנסה מורסקה", של הכוריאוגרפית ילנה מלניק, חברה במועדון האבירים "ממלכת ירושלים" שתבצע ריקוד בסגנון תקופת האבירים באירופה של ימי הביניים. עיצוב        תלבושות הלהקה: טטאינה שולמן.

* ציורי פנים וגוף- אירינה זמנסקי

* נטליה דיז'ור – יועצת בקלפי טארוט, יוצרת משחקי טרנספורמציה עם קלפי טארוט, כשיטות לאבחון, תיקון ומודלים של מצבים. נטליה תציג את משחק הטרנספורמציה והחיזוי אותו    היא יצרה – "משחק עץ החיים"

 

את התערוכה הפיקה אוצרת התערוכות-  אלונה שלייפק.

 

הכניסה לתערוכה הינה ללא עלות והיא מתאימה לכל המשפחה בכל הגילאים-  כולם מוזמנים.

 

במהלך ימי התערוכה יתקיימו מפגשי אומנים ושיח גלריה.

 

בתערוכה יציגו כ- 30 אומנים בתחומים הבאים: בובנאים, ציור דיגיטלי, ציור שמן ואקריליק, ציור מים, ציור בקפה, קרמיקה, פיסול בברזל, עיצוב תכשיטים, פיסול, עיצוב גרפי.

 

תערוכת עץ החיים צילום:  בוריס ביליס ז"ל

 

בין האומנים שיציגו בתערוכה :

גליתה שמלץ-סקל – טכניקה מעורבת

זיו רינגר – פיסול בברזל

שוקי אלוני – צייר, פסל ובונה מודלים

אפרת שבח-זלאית – טכניקה מעורבת

מירית ראובני – פיסול במתכת עם חיתוך לייזר, עם צביעה בתנור

יאסיה קגן – טכניקה מעורבת

נטלי שולמן – צבעי שמן

לובה גלר – צבעי שמן וצבעי פסטל

נטלי פיינברג – טכניקה מעורבת

עירית ברט – פיסול

ג‘יין סוז – אמנית, מעצבת גרפית ויוצרת תוכן

בוריס ביליס ז"ל – ציור בקפה

יפעת פורת – ציור דיגיטלי

טטיאנה קוליקוב – ציור אקריליק

ילנה גינזבורג – ציור אקריליק

אמיר לובשבסקי – ציור טכניקה מופשטת

גלינה סאיטוב – בובנאית

ולרה בקולין – ציור אקריליק

ילנה חוחלוב – ציור צבעי שמן

לודמילה בידק – בובנאית

גלינה צ‘רפס – עיצוב תכשיטים

אלכסנדר פסחרוב – ציור צבעי אקריליק

אליזבת פליוסנוב  – ציור צבעי שמן

אלה זאק – ציור צבעי שמן

אירינה אובנוב – ציור צבעי אקריליק

סופיה רבינוביץ – ציור צבעי אקריליק

אוה צפניקוב – ציור צבעי אקריליק

טטיאנה טופוליאנסקי – ציור צבעי אקרליק

לודה בידק – בובנאית

 

ראיון עם אוצרת התערוכה אלונה שלייפק.

איך בחרת ב"עץ החיים"  כנושא לתערוכה?  

אוצרת התערוכה אלונה שלייפק: "עץ החיים מסמל את כוח החיים שמחייה ומחדש אותנו בכל יום מחדש. חיפשתי נושא שיעורר תקווה ורצון לחיים בקרב הקהל. אחרי מה שהעם הזה עבר בשמחת תורה, רציתי שנגיע לפסח ואנשים יתנתקו מהשגרה, יצאו מהמקום הקשה שאנחנו נמצאים בו, ינשמו עמוק, יכנסו לחוויה אחרת ולכמה דקות יתנתקו. ככה יקבלו כוחות להמשיך הלאה.

 

מכיוון שאני גם עוסקת במיסטיקה, אז חיפשתי נושא מיסטי שכולם יתחברו אליו. בכל המיתוסים, בני אדם מושווים לעצים. עץ הוא סמל החיים, הפוריות, מזוהה עם מקור האלמוות, סמל לתחיית הצמחייה, האביב ו"התקומה" של השנה. ל"עץ החיים" יש משמעות נסתרת ועמוקה שמקשרת בין שמים לארץ כי ענפיו גבוהים בשמים ושורשיו עמוקים באדמה. אני רוצה שאנשים יגיעו לתערוכה והיא תהיה עבורם אסקפיזם, בריחה לאומנות יפה, מרוממת את הנפש, מעוררת תקוות ומעוררת אותם לחיים. שידעו שיש עוד  ענפים על העץ שכדאי לחיות עבורם. כפי שהעצים משילים את עליהם בחורף ומצמיחים אותם מחדש באביב, כך גם אנשים יכולים לחיות את חייהם מחדש, להתחדש ולשנות."

 

אילו משמעויות יש ל"עץ החיים" שאת רוצה שהקהל ייטען בהם לפני שהוא מגיע לתערוכה?  

אוצרת התערוכה אלונה שלייפק: "בכל התרבויות כולן העץ מקבל מקום של כבוד. כל עץ נושא משמעות קדושה מסוימת, מסתורין וקסם מסוימים, שניתן לראות לעתים קרובות בחפצי אמנות שונים. העץ המקשר בין אדמה לשמיים, בין גשמיות וארציות לרוחניות ועולמות עליונים….

 

לפי היהדות, עץ החיים הוא הבסיס החזק ביותר של שורש הנשמה של האדם. על פי המסורת, יש את עץ החיים ועץ הדעת. מי שטעם מפירותיו של עץ החיים, עורר את התשוקה לרוחניות ואהבת הקב"ה וכל מי שטעם מפירותיו של עץ הדעת, עורר את התשוקה לדברים גשמיים ורצון לחטוא. התרגום הנכון של עץ הדעת הוא "עץ האיחוד" . פירוש המילה דעת בעברית היא "חיבור", כלומר פירות העץ הזה "מחברים" את האדם עם הרצון לדברים גשמיים. בקבלה יש את עץ הספירות שקשור ל – 4 יסודות. הכל מחובר לעולם הזה….

 

היהדות חוגגת את חג האסיף, חג השבועות שנקרא גם קציר, חג האביב שבו הכל פורח וחג האילנות ויש לנו כאן את כל מעגליות החיים: נטיעות, פריחה, צמיחה, לבלוב, קציר כשכל זה מסמל חיבור לאמא אדמה….

 

במיתולוגיה הסינית, "עץ החיים", גדל במרכז העולם. הדרקון חי בשורשיו, עוף החול נמצא בראש ושני היצורים הם סמלים של אלמוות. הפירות של העץ, מבשילים, על פי האגדה, אחת לשלושת אלפים שנה ומעניקים אלמוות וחוכמה למי שאוכל אותם. הסינים האמינו שעץ אפרסק ענק נמצא על הר דושואו וענפיו מתכופפים למטה לאורך שלושת אלפים מייל. הם האמינו שהעץ עוצר את הרוחות הרעות. במיתולוגיה הנורדית, באר החוכמה מזינה את העצים והאל אודין מגיע אליה ומבקש ממנה את חוכמת החיים….

 

ישנן מסורות הדוגלות בכך שלעצים יש שפה סודית, יש הטוענים כי עצים חיים כקהילה שיתופית, שהם מסוגלים לקרוא לבעלי חיים לבוא לעזרתם,   בכל המסורות העממיות האלו ועוד רבות אחרות, העצים נתפסים כיצורים חיים: הם מרגישים, נושמים, מדברים זה עם זה ואפילו בעלי יכולות מיוחדות. מאותה סיבה קיימים איסורים רבים הקשורים לעצים: אי אפשר להכות אותם, לכרות אותם, לחלל אותם, ויש להתייחס אליהם בכבוד רב ויש גם אלוהויות המיוצגות בצורה של עצים. בגדול ניתן לומר שעצים מעלים את רמת החיים שלנו."

 

אודות האומנים

ילנה גינזבורג:

אני מציירת נופים בסגנון אימפרסיוניסטי, פלוריסטיקה אבסטרקטית עם אלמנטים של ארט-דקו וציורים דקורטיביים של האווירה, בעיקר ציורים בפורמט בינוני עד גדול על קנבס, אבל יש גם מיניאטורות. בעבודתי אני מציירת בצבעי אקריל. עפרון, עט, צבעי מים. הציורים שלי השתתפו בתערוכות וכבר הוצגו בגלריות ותערוכות בישראל וגם זכיתי גם בפרסים בתחרויות אומנות בינלאומיות. במקביל אני גם מלמדת אומנות וציור.

 

החיבור שלי ל"עץ החיים הוא דרך המוטו שלי: "בלתי מנוצחת". אני מאוד מתחברת לטבע. בתקופת הקורונה עבדתי בעיצוב גרפי ופוטרתי וכשישבתי בבית, הבנתי שאני רוצה לחזור למקורות שלי שזה הציור כי הרגשתי שאני לא יכולה לראות יותר את המחשב, נסעתי לארה"ב ללמוד ולהשתכלל בציור.  

 

אני צריכה שהציורים שלי יהיו עם משמעות ולכן אני מנסה לבטא בעזרת הציור את החושים אני רוצה שמי שמסתכל על הציור שלי – שירגיש את מה שאני מציירת בין אם זה חום או קור. אני גם משתדלת שהציורים שלי יהיו קטנים כי ככה אני מרגישה מדויקת יותר כי אני אוהבת להיכנס לפרטי פרטים. תמיד זה לצאת מהגבולות שלי ולפרוץ החוצה. החומרים איתם אני מציירת משקפים את הרעיון שנמצא אצלי בראש.  לדעתי המטרה העיקרית של אומנות היא להראות למתבונן את העולם שונה ממה שהוא רואה בעיניו, בעצם להראות לו את העולם שלי. אם דרך האומנות שלי הצלחתי לגעת בנשמה של המתבונן, לעלות לו זיכרונות נעימים, לעלות דמעות של עצב או אושר בעצם השגתי את מטרתי. אני רוצה שביעות רצון של המתבונן, לתת לו זיק של אושר ובטחון שהכול בסופו של דבר יהיה בסדר, מחר השמש תזרח, הפרחים יפרחו, הרוח תישוב, הירח יעלה וכוכבים ינצצו בשמי הלילה. העולם והחיים הללו יפים! ואם אצליח להביע את זה ועורר השתאות אני את שלי השגתי.

 

תערוכת עץ החיים – צילום:  ילנה גינזבורג

 

שוקי אלוני

צייר סוריאליסט, למד אומנות שימושית (ציור, רישום, גרפיקה ופיסול) בביה"ס של ויצ"ו צרפת. עבד כמעצב גרפי ובזמנו הפנוי מצייר, מפסל ובונה מודלים. את דרכו האומנותית החל בציור אקספרסיוניסטי והמשיך עם ציור מופשט. המשיך  עם ציור פיגורטיבי לאחר שהבין שהמופשט אינו מבטא את רצונו וחלומותיו. בפיגורטיבי הוא התחבר לאסוציאציות המשקפות מציאות. אני מחבר בין פרטים המקיפים אותנו לכאלה המצויים בדמיוננו או בחלומות. לפעמים אני מרגיש צורך להביע דעה על דברים הקורים מסביב ולקשור אותם בדרך אסוציאטיבית לדברים שונים לגמרי.

 

תערוכת עץ החיים – צילום:   שוקי אלוני

 

יפעת פורת

אומנית דיגיטל ועיצוב. החיבור שלי לעץ החיים מגיע דרך הסיפור האישי שלי. תמיד היתה לי משיכה לאסתטיקה, צילום ועיצוב, אך החלק שהם לקחו בחיי היה במקום בוסרי, לא ממוקד. במסעי האישי עברתי שנים רבות של טיפולי פוריות עד שזכיתי להביא את ילדיי לעולם. זה היה מסע לא פשוט- פיסית, נפשית, חברתית. אך הוא לא היה רק מסע אל האמהות, אלא גם אל עצמי, והוביל אל הלידה שלי כאמנית. כל זה מחבר אותי לעץ החיים. בעלי פילוסוף והוא תמיד אומר שרעיון או יצירה  ״פורה״ , מעוררים השראה ומביאים אחרים ליצור. אמנות כשלעצמה מפרה את האחר. היא מעוררת רגש , מחשבה, תחושה פיסית- פועלת על כל החושים בכל המימדים. האומנות שותלת בנו זרעים נפשיים שעוזרים לנו לנבוט ולצמוח, וזה כשלעצמו כמו עץ החיים. אימהות ואומנות נמצאים במעגל החיים של הפרייה, השראה והגשמה. המטרה של היצירה שלי היא חד משמעית להפיץ אור וחשוב יותר- בתקופות חשוכות- להזכיר שהעולם אינו שחור לבן, הוא צבעוני.

 

תערוכת עץ החיים – צילום: יפעת פורת

 

טטיאנה קוליקוב

אהבתי לציור התבטאה בשנות הלימודים שלי. הרגשתי שאני מגשימה את חלומותיי בשיעורי ציור, ורציתי להישאר ברגשות האלה כמה שיותר. לכן, התחלתי לצייר בזמני הפנוי בהשראת  ציורים של האומן שישקין כמו ציור שלו "האורן הבודד". החוויה הראשונה בתהליך הציור של רפרודוקציה ממנו, היא חוויה שאזכור כל חיי וזה מבחינתי עץ החיים שלי.  הציורים שלי מכניסים לחיים אנרגיות חדשות ונותנים הזדמנות לספר לכל העולם איך אני מאושרת דרך היצירות שלי.

 

 

תערוכת עץ החיים – צילום: טטיאנה קוליקוב

 

אודות המפיקה ואוצרת התערוכה אלונה שלייפק, Alona Magic Art :

אלונה שלייפק הפיקה ואצרה תערוכות שזכו לתהודה רבה בישראל ובעולם.

בין התערוכות המפורסמות שלה: 

* תערוכה  "בין שמש לירח. עולם אקלקטי. פסיכדלי" מרכז עמיעד, יפו,  פברואר 2022.

* תערוכה "דבר אלי בפרחים" גלריה על האגם רעננה נובמבר 2022.

* תערוכה  "זאת היא אהבה"  גלריה על האגם רעננה מאי 2022.

* תערוכת המכשפה הירוקה"  גלריה על האגם רעננה, דצמבר 2023.