כותרות אחרונות
Search

ביום רביעי 19.8.15 בשעה 21:00 הערוץ הראשון מביא לכם: מאבק במסע הדה לגיטימציה המתנהל נגד ישראל ברחבי העולם

מחר, יום רביעי 19.8,  ישודרו התכניות הבאות: "מבט שני" (יום רביעי 19.8 בשעה 21:00 בערוץ הראשון וב-HD)  ו"מחפשים אפרטהייד" (יום רביעי 19.8 בשעה 22:00 בערוץ הראשון וב-HD)

"מבט שני" (יום רביעי 19.8 בשעה 21:00 בערוץ הראשון וב-HD

תכנית מיוחדת של מחלקת התעודה בערוץ הראשון עוסקת במאבק במסע הדה לגיטימציה המתנהל נגד ישראל ברחבי העולם. על רקע מבצע צוק איתן וטענות על פשעי מלחמה, מתערבבות טענות של ארגוני חרם עם טענות של ארגונים פרו פלשתינים, יחד עם טיעונים מדיניים ופוליטיים של ממשלות זרות בנושא התהליך המדיני,  לכדי מאבק שבו ישראל נמצאת למעשה במלחמה על התודעה. מלחמה סמויה נגד מי שמנסה לכרוך את כל הבעיות כדי ליצור דה לגיטימציה לישראל בדעת הקהל העולמית. חרמות של ארגונים אקדמיים וחרמות של ממשלות וגופים מסחריים, יחד עם חקירות של ועדות של האו"מ ​מקיפים את ממשלת ישראל. מה עושה ממשלת ישראל מול ההתקפות שהפכו את הויכוח על מה שקרה בצוק איתן, לויכוח שבו ישראל צריכה להתגונן מפני טענות על עצם קיומה.
כיצד משפעים פשעי השנאה שבוצעו בשטחים נגד הפלשתינים ונגד משתתפי מצעד הגאווה בירושלים על תדמיתה של ישראל כמדינת חוק.

במרכז התכנית כתבת תחקיר שצולמה בעזה בידי כתב יהודי צרפתי וחושפת את השימוש שעושה חמאס באזרחים וילדים ואת הסיקור התקשורתי הבין-לאומי מתוך עזה במהלך צוק איתן. כתבה אחרת קופצת לארגנטינה שבה נחקרו פיגועי התופת בבניין הקהילה היהודית ובשגרירות הישראלית והאצבע של החוקר הצביעה על בכירים איראנים. אלא שחוקר התאבד או נרצח והיהודים נותרו מיטלטלים בין הרצון לחשוף את האחראים לאינטרסים של ממשלת ארגנטינה מול איראן תוך כדי המו"מ על הגרעין האיראני.

israel 1

גם התמיכה בעמדת ישראל נמצאת על סדר היום. מעבר לים הרחק מישראל מתערבבים שוב הטענות נגד ישראל על מבצע צוק איתן, עם המאבק בטרור שמודרך בידי איראן עם מעורבותה של ישראל בתהליכים בין לאומיים ופוליטיים.

קישור להורדת התכנית לצפייה – בלחיצה כאן.

"מחפשים אפרטהייד" (יום רביעי 19.8 בשעה 22:00 בערוץ הראשון וב-HD)

האם ישראל היא מדינת אפרטהייד? העיתונאי פייר רחוב (כינוי מקצועי) יצא למסע מרתק ברחבי ישראל כדי לבדוק האם הטענה נכונה. בין היתר, פייר שוחח עם מומחים, עם בני מיעוטים, בדק בתי חולים ומפעל הנמצא מעבר לקו הירוק.

קישור להורדת התכנית לצפייה – בלחיצה כאן.