כותרות אחרונות
Search

"בית הסביבון" במתחם שרונה תל אביב חוגג 15 שנות פעילות ומציג 800 דגמי סביבונים שונים…..

 

 

"בית הסביבון" במתחם שרונה תל אביב חוגג 15 שנות פעילות ומציג מאות  דגמי סביבונים שונים במבצעים מיוחדים.

לרגל ציון האירוע, יוצגו 15 סביבונים חדשים פרי עבודתו של אמן הסביבונים ובעלי המקום, ערן גרבלר. בנוסף, יוצגו 800 דגמי סביבונים שונים במבצעים והנחות עד סוף חנוכה 

בית הסביבון ליד הכניסה לאמפיתיאטרון העתיק קיסריה חוגג בימים אלו 15 שנות פעילות עם הצגתם של  סביבונים חדשים בעבודת ידו של אמן הסביבונים ובעלי המקום, ערן גרבלר. בית הסביבון מזמין את המשפחות, את ההורים, את הסבים והסבתות ובעיקר את הילדים לחוויית בילוי מרתקת ומיוחדת בסימן הסביבונים. למוזמנים מצפה בין השאר הנחה של 40 ₪ על כל סביבוני החיות עד סוף חנוכה

svivon-2

צילום: יח"צ

 

"בית הסביבון" הפך בשנים האחרונות מוקד עליה לרגל לקונים ומבקרים רבים מרחבי העולם שמגיעים לראות את המקום המיוחד, שמוצגים בו לא פחות מ- 800 דגמי סביבונים שונים. כל סביבון, על צורותיו השונות, הוא בעל קונספט שונה שמיועד לכל ימות השנה, ולא רק לחג החנוכה. בין הדגמים השונים ניתן למצוא סביבוני ברכות, סביבונים בנושאי מטלות הבית, בצורות בעלי חיים, כמו גם סביבונים מיוחדים המיועדים למי שהגיע לגבורות. האמירות שמעטרות את הסביבונים הינן בעלות הומור רב, ומאפשרות לכל אחד למצוא את הסביבון המתאים לו על פי אופיו וסגנונו האישי.

 

סיפורו של המקום החל מחלום ישן של ערן גרבלר, אמן סביבונים וקרמיקאי דור שני, שבעבר היה תלמיד של "Hedwig Grassman Lehman" . כבר למעלה  מ -35 שנה שהוא יוצר מוצרי יודאיקה, בתי מזוזות, צלחות לפסח, חנוכיות וסביבונים, ולצורך כך משתמש בטכניקות שונות ומיוחדות.

 

svivon-1

צילום: יח"צ

 

לפני יותר מ-15 שנה ביקר בגלריה בלונדון שמכרה את הסביבונים פרי יצירתו. כשהבחין כי בעל הגלריה בחר להציג את קולקציית הסביבונים בתוך ארון זכוכית מהודר במרכז החנות, שאל אותו מדוע הוא אינו נותן לאנשים לסובב את הסביבונים, שהרי זה כל הרעיון. מקרה זה הוביל את גרבלר למסקנה שאין דרך טובה יותר להציג את הסביבונים מאשר לפתוח גלריה משלו שתאפשר למבקרים בה לסובב אותם. לכן, בכניסה לגלריה שלו מתנוסס שלט גדול שאומר "מותר לסובב וגם לחייך".

 

בנוסף לכך, "בית הסביבון" שוכן במבנה טמפלרי אשר שימש בעבר כחדר סודי במטה חיל האוויר שבו פוענחו תצלומי אוויר.  במהלך פעילותו ביקרו במקום מפקדי ואלופי חיל האוויר לדורותיהם, שסיפרו על פיענוח מקום הימצאו של הרדאר המצרי. לפיכך מוצגים בגלריה גם סביבוני מטוסים ומסוקים, כמו גם סביבון תדלוק אווירי.

https://www.youtube.com/watch?v=7bJEwYy-U2g

http://draydelhouse.com/

 

svivon-3

צילום: יח"צ

סביבון לטבעונים – מה אוכלים היום? סושי שוארמה טבעונית, סלט קינואה.

סביבון מטלות הבית לילדים – לרחוץ כלים ולהוריד את הזבל.

סביבון קרוסלה – מה אסור להגיד לאישה: למה קנית? אמרתי לך. אפילו אמא שלי אמרה..

קרוסלת ברכות – אהבה, הצלחה, מזל ואושר

סביבון דיאטה – מנות ביניים, חצי גביע קוטג', עד 60 קלוריות…

סביבון של משפטים שאישה אוהבת לשמוע: התגעגעתי אליך. התקשרתי רק כדי לשמוע את קולך. את נראית נהדר היום.

סביבון לפולניות – לא יושבים בסלון, אני לא מדברת איתה כבר שנה. לא הייתם צריכים, אני יושבת בחושך.

סביבון למשתחרר מצה"ל – לעבוד במלצרות. קורס ברמנים, סטלבט על הים, פסיכומטרי.

סביבון תירוצים – למה לא באתי לעבודה יום ראשון – התקלקל לי האוטו. צבעתי את השיער והשתנה לי הצבע.

 

ערן גרבלר

בית הסביבון ליד הכניסה לאמפיתאטרון העתיק בקיסריה

Eran grebler draydel house Draydelhouse.com 
04-606-1970 
 
 

************

ימים ושעות פעילות :

א'-ה' בין השעות 10:00 – 22:00

ו' בין השעות  10:00 – 15:00

מוצ"ש – עד שעה 22:00