כותרות אחרונות
Search

בית הספר "מנשה אלישר" חתם את פעילות בית הספר של החופש הגדול בהפנינג נגיש מיוחד.

 

 

בית הספר "מנשה אלישר" חתם את פעילות בית הספר של החופש הגדול בהפנינג נגיש מיוחד.

בתי הספר של החופש הגדול סיימו את פעילותם בשבוע שעבר, אך בבית הספר מנשה אלישר בירושלים, ניצלו את ההזדמנות כדי לתת לילדים פעילות ייחודית וערכית, בנושא הנגישות ועולמם של אנשים עם מוגבלות, ביומו האחרון של בית הספר של החופש הגדול.

 

הפעילות התקיימה הודות לתרומה של קרן קסירר הפועלת  לקידום ושילוב אוכלוסיות מוחלשות בחברה הישראלית , ובמסגרתה עברו עשרות ילדים מכיתות א' עד ד' של בית הספר סדנאות להיכרות עם אנשים עם מוגבלות והתנסות עם מוגבלויות שונות.

 

הדרכה בבית הספר מנשה אלשר – צילום: נגישות ישראל

 

קרן מזרחי, מנהלת קייטנה של החופש הגדול בבית הספר מנשה אלישר אמרה בסוף הפעילות: "אני רוצה להודות לעמותת נגישות ישראל, על הפעלה ערכית וחשובה, שחשפה את הילדים בחוויות והתחושות מעולמם של אנשים עם מוגבלות". הפעילות שהותאמה לתנאי המצב הנוכחי ולכל הגילים, עוררה סקרנות בקרב הילדים ונתנה להם נקודת מבט על האחר".

"אנו שמחים על הזכות לשתף פעולה עם נגישות ישראל ולקדם את היוזמה החשובה הזו, ומודים פעילות חווייתית וערכית, שתיזכר לעוד זמן רב בקרב התלמידים שלנו", הוסיפה מזרחי.

 

הדרכה בבית הספר מנשה אלשר – צילום: נגישות ישראל

 

במסגרת הפעילויות עברו הילדים פעילויות שהותאמו לתקופה זו, שכללו היכרות עם עולם הנגישות, מפגשים עם אנשים עם  מוגבלויות שונות כדוגמת ראייה, ניידות ושמיעה, ששיתפו את המשתתפים בסיפורם האישי וההתמודדות עם כל מוגבלות.

 

בהמשך התנסו הילדים בפעילות חווייתית עם מוגבלות כמו משחק המדמה את הספורט הפראלימפי "כדורעף נכים",  התנסות במוגבלות בשמיעה באמצעות משחקי תקשורת עם אוזניות המדמות ירידה בשמיעה, משחקי כדור ללא ראיה ועוד…

 

הדרכה בבית הספר מנשה אלשר – צילום: נגישות ישראל

 

 

יובל וגנר, יו"ר ומייסד עמותת נגישות ישראל: "אנו רואים חשיבות רבה וערך מרכזי של חינוך הדור הצעיר לקבלת השונה, שינוי עמדות כלפי אנשים עם מוגבלויות שונות והכרת הנגישות"………….."אנו מודים לצוות בית הספר מנשה אלישר, על הרצון וההבנה כי הטמעת ערך הקבלה וקידום המודעות לנגישות לאנשים עם מוגבלות והובלת הפעילות המשותפת, והבנה כי נושא שילוב אנשים עם מוגבלות  חשוב ביותר לחיזוק ושילוב אוכלוסיית האנשים עם המוגבלות בחברה הישראלית".