כותרות אחרונות
Search

בכורה עולמית ליצירתו החדשה 'מקצה לקצה' של יוסף ברדנשווילי

בכורה עולמית ליצירתו החדשה של יוסף ברדנשווילי

'מקצה לקצה' בביצוע 'אנסמבל זמרי מורן' הוא מסע מוסיקלי אוניברסלי, מפתיע ורב גוני, בעל הרמוניה וצליל ייחודי ומרגש. היצירה נכתבה במיוחד עבור האנסמבל על ידי יוסף ברדנשווילי, מלחין ישראלי מהמובילים והחשובים במוסיקה הקלאסית, ומהיוצרים הבולטים בישראל

הקונצרט יתקיים ב-9 ליוני בשעה 20:30 בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל אביב, וב- 28 ליוני במרכז למוסיקה בירושלים

'אנסמבל זמרי מורן' בניצוחו של גיא פלץ, ובניהולה המוזיקלי של נעמי פארן,  יבצע בבכורה עולמית את יצירתו החדשה של יוסף ברדנשווילי 'מקצה לקצה', שנכתבה במיוחד עבור האנסמבל, ומספקת נקודת מבט אוניברסלית ורב תרבותית על המציאות העכשווית. 'מקצה לקצה' כוללת מספר פרקים שעניינם תרבויות העולם, שירה הבאה מימי קדם ועד היום, תפילה על כל גווניה, ומעגלי החיים מתחילתם ועד סופם, מחד קוליות בסגנון גרגוריאני ועד רב קוליות בסגנון פוליפוני ובשפות שונות. היצירה, שנכתבה בשפה מוסיקלית אוניברסלית המייצגת מוטיבים רוחניים, דתיים וחילוניים, בקולות ותופים, צבעים וצלילים, תבוצע על ידי 'אנסמבל זמרי מורן' הכולל כ- 20 זמרים מצטיינים. ביצירה זו חבר 'אנסמבל זמרי מורן' לנגנים הווירטואוזים מהשורה הראשונה בישראל.

הפסנתרן אולג יקירביץ' פסנתרן הבית של 'אנסמבל זמרי מורן' ומקהלת מורן, ומהפסנתרנים המובילים בארץ,  אשר זכה בפרסים רבים, בהם: פרס ראשון בתחרות ע"ש חת, תחרות הפסנתרנים של האקדמיה למוסיקה בירושלים, תחרות מוסיקה קאמרית של האקדמיה בירושלים, במקום ראשון בתחרות מוסיקה קאמרית של בית הספר למוסיקה ע"ש בוכמן- מהטה  בתל-אביב ועוד. תומר יריב הוא נגן כלי הקשה אשר זכה בפרסים בינלאומיים רבים, בהם: פרס ראשון בתחרות הבינלאומית לדואו מטעם ארגון כלי ההקשה העולמי, פרס השופטים והקהל בתחרות הבינלאומית IPCL בלוקסמבורג, פרס לנדאו לאומנויות הבמה ופרס שר התרבות. החל משנת 2007 הוכרז יריב כאמן נבחר של הקרן למצוינות בתרבות.  גן לב הוא הסקסופוניסט המוביל בישראל בתחום המוסיקה הקלאסית. הופיע עם מיטב התזמורות הקאמריות והסימפוניות בישראל כסולן וביצע מספר רב של יצירות בנות זמננו לסקסופון בביצועי בכורה עולמיים. מופיע כמוסיקאי מבצע ברחבי אירופה, ארה"ב, יפן, הודו, תאילנד ואוסטרליה. בשנת 2000 ייסד את לימודי הסקסופון הקלאסי באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

גיא פלץ, מנצח 'אנסמבל זמרי מורן', גדל במקהלת מורן, שר כסולן עם תזמורות והרכבים רבים כגון: תזמורת הקאמרטה ירושלים, תזמורת ראשל"צ, תזמורת חיפה, התזמורת הקיבוצית, התזמורת הקאמרית הישראלית, תזמורת האקדמיה למוסיקה ירושלים, תזמורת הבארוק ירושלים ועוד. זוכה פרס ע"ש עו"ד ליאון שטרן, פרס ביה"ס ע"ש תלמה ילין (2010) ופרס דיקאן הפקולטה לאומנויות הביצוע מטעם האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

השילוב בין הנגינה הווירטואוזית לקולותיו של האנסמבל, מאפשר יצירה רב גונית, צבעונית, בעלת ספקטרום מוסיקלי רחב ואווירה מיוחדת. כמו כן,  יועלו בקונצרט יצירות נוספות מאת המלחינים- יחזקאל בראון, שרה שוהם, אייל באט, פאול בן  חיים,  טורמיס, ושירי עם בביצוע סולנים מ'אנסמבל זמרי מורן'.

"אנסמבל זמרי מורן מתמקד בתכניות ייחודיות השמות דגש על היצירה הישראלית העכשווית, לצד יצירות בנות זמננו מרחבי העולם, כפי שיבוצעו בקונצרט חשוב וייחודי זה", אומרת נעמי פארן, המנהלת המוסיקלית והמייסדת של 'אנסמבל זמרי מורן'.

"בשנים האחרונות שמנו לעצמנו מטרה להנגיש את יצירותינו לקהל הישראלי, לחזק את שיתופי הפעולה האמנותיים עם מלחינים ישראלים עכשוויים, ולקדם זמרים צעירים לשירה אומנותית, מצוינות מוסיקלית, ופיתוח הזמרה הסולנית. אני נרגשת משיתוף הפעולה הראשון שלנו עם יוסף ברדנשווילי, יוצר מגוון שיצירתו קומוניקטיבית ומתקשרת באופן נפלא עם הקהל".

brand 1

 

יוסף ברדנשווילי , מהמובילים והחשובים במוזיקה הקלאסית, ומהיוצרים הבולטים בישראל, נולד בגיאורגיה ועלה לישראל ב- 1995. כיהן כמלחין הבית בתיאטרון רוסטוולי בגיאורגיה וארגן פסטיבלים בינלאומיים למוסיקה. הוא זכה בתואר אמן כבוד של גיאורגיה וכיהן כסגן שר התרבות של מחוז אטונומוס במדינה. הוא כתב מוסיקה ליותר מ- 40 הצגות תיאטרון בכל התיאטראות בישראל וליותר מ- 20 סרטים, ביניהם 'חתונה מאוחרת'. בין יצירותיו סימפוניות, שלוש אופרות, קונצ'רטו לכינור, פסנתר, גיטרה, קלרינט, קונצ'רטו כפול לפסנתר וצ'לו ורבים אחרים. יצירותיו בוצעו בארצות הברית, גרמניה, גיאורגיה, רוסיה, צרפת, פינלנד, יוגוסלביה, איטליה וסקוטלנד. ברדנשווילי זכה במספר רב של פרסים, ביניהם פרס אקו"ם למלחין השנה ולמפעל חיים, פרס מרגלית עבור המוסיקה שהלחין להפקת 'הדיבוק' בתיאטרון הבימה ופרס ראש הממשלה.

אנסמבל זמרי מורן  מונה זמרים צעירים, חיילים מוסיקאים מצטיינים וסטודנטים באקדמיות למוסיקה. האנסמבל הוקם ב- 1998 על-ידי נעמי פארן, המנצחת והמנהלת המוסיקלית של המקהלה, כגוף ייצוגי מקצועי שמטרתו קידום זמרים צעירים לשירה אומנותית, מצוינות מוסיקלית, ופיתוח הזמרה הסולנית. מנצח הבית של האנסמבל הוא גיא פלץ. האנסמבל מבצע ממיטב המוסיקה המקהלתית והיצירה הישראלית של טובי המלחינים ביניהם: גיל שוחט, מנחם ויזנברג, חיים פרמונט, יחזקאל בראון, נועם סיוון ואייל באט. במהלך השנים האחרונות השתתף האנסמבל בסדרות קונצרטים עם התזמורות המובילות בישראל, בהן: התזמורת הקאמרית הקיבוצית, התזמורת הסימפונית ראשון לציון, התזמורת הקאמרית הישראלית,  הקאמרטה ירושלים, והאופרה הישראלית. אנסמבל זמרי מורן הופיע בפסטיבלים ותחרויות בינלאומיות ברחבי העולם – פסטיבל 'באך' ביוג'ין – אורגון ארה"ב וטורנטו-  קנדה, בפסטיבל ליטורגי בגרמניה וכמקהלה הייצוגית ב'אקספו 2000' בהנובר גרמניה, ובפסטיבל "Vox Pacis" ("קולות לשלום") שנערך בשטוקהולם, שבדיה. במאי 2012 ייצג אנסמבל זמרי מורן את ישראל בפסטיבל  Musica Sacra International 2012  יחד עם האמן יאיר דלאל במרקטאוברדורף גרמניה ובארגנטינה.

 

הקונצרט יתקיים ב-9 ליוני בשעה 20:30 בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל אביב

וב- 28 ליוני במרכז למוסיקה בירושלים

לרכישת כרטיסים http://moran.tagonet-ltd.com/he/shows.php

יונתן 054-7545781

המרכז למוסיקה ירושלים – לרכישת כרטיסים 02-6241041