כותרות אחרונות
Search

בכירי מערכת הבריאות הלאומית בישראל פתחו את כנס הרפואה העתידי הגדול בישראל ובעולם "Medicine 2042".

בתמונה: פרופ' רן בליצר – צילום: אבי בר

 

בכירי מערכת הבריאות הלאומית בישראל פתחו את כנס הרפואה העתידי הגדול בישראל ובעולם "Medicine 2042".

נכחו בכנס בכירי מערכת הבריאות הלאומית פרופ׳ רוני גמזו, פרופ׳ ציון חגי, פרופ׳ נדיר ארבר ופרופ׳ רן בליצר וחתני פרס נובל.

 

כנס רפואת העתיד הגדול בישראל ובעולם "Medicine 2042" נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מנהלי בתי החולים, יו"ר ההסתדרות הרפואית ובכירי הבריאות בארץ ובעולם, חתני פרס נובל, קבוצת 8400, בכירים בתחום החלל, תעופה, צבא ופוליטיקה.

 

בכנס השתתפו חתני פרס הנובל: פרופ' אהרון צ'חנובר, פרופ' אברהם הרשקו ופרופ' רוג'ר ד' קורנברג. כמו כן רופאים ופרופסורים מהבכירים במערכת הבריאות בישראל ובעולם: נשיא הכנס, מנהל המרכז לקידום הבריאות במרכז המשולב למניעת סרטן במרכז הרפואי איכילוב פרופ' נדיר ארבר, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב, לשעבר פרויקטור הקורונה ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, יו"ר המועצה הלאומית למניעה, אבחון וטיפול במחלות ממאירות פרופ' עידו וולף, יו"ר הסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, פרופ' רבקה כרמי, פרופ' רוברט לנגר, ד"ר דניאל קראפט, פרופ' אהוד גרוסמן, פרופ' דינה בן יהודה, ורופאות ורופאים בכירים/ות נוספים פורצי דרך מחזית החדשנות הרפואית בארץ ובעולם.

 

"הרפואה והמדע פוגשים את החדשנות והטכנולוגיה"- הדוברים והמשתתפים בכנס סקרו וניתחו את עולם הרפואה החדש ואיך יראה העתיד לאור הפיתוחים, הגילויים הטכנולוגים ופריצות הדרך העדכניות ביותר בימינו.

בין הנושאים בהם עסק הכנס:

  • סוף למחלת הסרטן?
  • מה למד עולם הרפואה מטלטלת מגיפת הקורונה והאם ניתן למנוע את המגיפה הבאה,
  • איך ללמד רפואה את דור ה-Z,
  • מהאדם הקדמון ועד המודרני- מה נאכל ב-2042,
  • קרדיולוגיה 2042,
  • ביג דאטה ובינה מלאכותית; *שינויים ב-DNAככל שאנו מתבגרים,
  • ריפוי מחלות ויראליות (HIV, HEV,HPV, HBV) ומה החידושים בטיפול ומניעת מחלות שנחשבות חשוכות מרפא,
  • המודלים הכלכליים-חברתיים לניהול בריאות עולמי,
  • רובוטיקה ורפואה.
  • ועוד……
  •  

פרופסור רן בליצר – צילום: אבי בר

 

פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בכללית וחבר הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות: "2020 התחילה ונראתה מבטיחה. ראינו לחץ גדול על הצוותים הרפואיים. עבודה תחת לחץ משפיעה לרעה על התפקוד של המוח האנושי. זה גם משפיע על היכולת לאמפתיה. יש פה איום על מערכת הבריאות. אנשים אמרו שטכנולוגיה תפתור את הבעיה. זה לא נכון. מערכת בריאות ישנה שזורקים עליה טכנולוגיה פשוט תהיה מערכת בריאות ישנה שעולה הרבה כסף. צריך לשנות את התהליך עצמו."

 

פרופ' רן בליצר מוסיף: צריך להשתמש במשבר הקורונה כהזדמנות לשנות את מערכות החינוך והבריאות לטובה. לא עשינו את זה מספיק עדיין. למרות החדשנות, צריך לזכור שהטכנולוגיה החשובה ביותר שהייתה מאז ומעולם ועדיין, היא האמפתיה האנושית.

 

פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה בכנס Medicine 2042: "חגגנו בישראל את סיום הגל השלישי. לצערינו הייתה הפתעה עם גל הדלתא, וחלק מהמחוסנים מתו."

 

פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה בכנס Medicine 2042: כשמדברים על ביטחון לאומי, מה שקרה בין הגלים ה3-4 הוקמה ממשלה חדשה. השינוי בממשלה הביא משימה חדשה לאזן בין הצלת חיים מקורונה, להסתכלות רחב יותר על ביטחון לאומי בחינוך, כלכלה ועוד. והממשלה ניסתה לא להטיל הגבלות, לא לייצר סגרים, לאפשר לשוק לגדול למרות הקורונה.