כותרות אחרונות
Search

ב"מרכז הרפואי לגליל" בוצע בהצלחה ניתוח היברידי המטפל במפרצת באבי העורקים

לראשונה באזור הגליל, ב "מרכז הרפואי לגליל" בוצע בהצלחה ניתוח היברידי המטפל במפרצת באבי העורקים שהציל את חייה של תושבת הצפון בת 78

ד"ר יריב סלעית רופא בכיר ביחידה לכלי דם ב"מרכז הרפואי לגליל": "בשונה ממקרים אלקטיביים , המקרה של המטופלת הזו הינו נדיר יחסית, מכיוון שבעת פריצה של האנאוריזמה (מפרצת), סיכויי התמותה למרות טיפול רפואי קרובים ל-95%".

מדובר בניתוח שבוצע מספר בודד של פעמים בבתי החולים בישראל המשלב טיפול אנדובסקולרי כטיפול בקרע מדמם של מפרצת באבי העורקים.לראשונה באזור הגליל בוצע בהצלחה ב"מרכז הרפואי לגליל" ניתוח היברידי המטפל במפרצת באבי העורקים שהציל את חייה של תושבת הצפון בת 78.

ד"ר יריב סלעית, רופא בכיר ביחידה לכלי דם במרכז הרפואי מציין, ש"שיעורי התמותה מדימום הנובע מקרע של מפרצת באבי העורקים הינם גבוהים ביותר ובמקרים רבים החולים אינם מגיעים לטיפול כלל, אלא קורסים במהלך האירוע החריף. במקרה הנוכחי צוות מחלקה פנימית ב' בראשות ד"ר נאסר גטאס איבחנו את הקרע של המפרצת באבי העורקים והמטופלת הועברה לטיפול במסגרת יחידת כלי דם במרכז הרפואי. להבדיל ממקרים אלקטיביים, המקרה של המטופלת הינו נדיר יחסית, מכיוון שבעת פריצה של האנאוריזמה (מפרצת), סיכויי התמותה למרות טיפול רפואי קרובים ל-95 אחוזים".

 

hgalil 1

לפני

 

 

 

hgalil 2

אחרי

לאחר סדרת בדיקות דחופות הועברה המטופלת לחדר הניתוח שם הצוות הרפואי והסיעודי של חדר ניתוח ומחלקת הרנטגן החלו בפעולות להצלת חייה. בעבר, מקרים קשים מסוג זה חייב העברה לבתי חולים מרוחקים, אולם כעת השילוב בין מכשור מתאים וחדשני וצוות מקצועי ומיומן, מאפשרים מתן מענה רפואי מהיר ומקטינים את הסיכוי לפגיעה משמעותית נוספת במטופל בשל העיכוב בטיפול והעברה באמבולנס למרכז רפואי אחר.

המטופלת נותחה על ידי צוות יחידת כלי דם ויחידת רדיולוגיה פולשנית (ד"ר יריב סלעית, ד"ר יונתן סינגר וד"ר לאוניד קרבצ'נקו), ובוצעה השתלת תומכן מצופה בחומר סינטטי –STENTGRAFT, דרך חתך בודד במפשעה ללא צורך בפתיחת בית החזה והבטן. לאחר הניתוח נזקקה המטופלת להמשך איזון וטיפול במחלקת טיפול נמרץ כללי ולאחר שלושה ימים של טיפול אינטנסיבי חזרה לאשפוז ביחידת כלי דם, ממנה שוחררה לביתה.

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי: "מדובר בניתוח מציל חיים שבעבר לא היה מתקיים אצלנו. כעת השילוב בין צוות מקצועי ומיומן וציוד חדשני מאפשר לנו לתת מענה לתחום נוסף – ניתוחים היברידים. אני רוצה לציין לשבח את שיתוף הפעולה בין הצוותים בטיפול נמרץ כללי, יחידת כלי דם ופנימית ב' החל משלב הזיהוי ועד לניתוח המוצלח. אין ספק כי המרכז הרפואי נמצא בהליך פיתוח משמעותי שצפוי להימשך גם בתקופה הקרובה".