כותרות אחרונות
Search

בנט למשקיעים זרים בכנס Go4Israel: "אני מאד אופטימי לגביי העתיד של ישראל…."

בנט למשקיעים זרים: "אני מאד אופטימי לגביי העתיד של ישראל. זו  השקעה טובה. הדור הבא של ההייטק – מהמגזר הערבי והחרדי"

עוד אמר השר בכנס ההשקעות הבינלאומי Go4Israel: "אנחנו עדים כיום לדור חדש של הייטקיסטים ישראלים שמעיז ללכת ישירות אל השווקים ולא מפחד לבנות מוצר ללא שותפים זרים". יוסי ורדי ליאיר שמיר: "מברך אותך על חזרתך מהפוליטיקה לעולם העסקים. מאחל שרבים אחרים יעשו כמוך".

 

אדי קוקירמן, המארח ויו"ר בית ההשקעות קוקירמן הדגיש במיוחד את הנוכחות הסינית המשמעותי בכנס וסיפר שרוב המשקיעים בקרן קטליסט הנוכחית הם סיניים: "אחרי עשרים שנה של תמיכה בעסקי ישראל-אירופה והשקעות בטכנולוגיה, החלטנו לעשות מעבר חד לכיוון שווקים צומחים – בדגש מיוחד על סין. כבר סיצענו מספר עסקאות בין חברות ישראליות לגורמים סיניים וכן פתחנו משרד בשנגחאי בו יושב מנכ"ל בית ההשקעות, חגי רביד".

אל מול 1000 משתתפים מלמעלה מ-20 מדינות, פתח הבוקר שר החינוך נפתלי בנט את כנס  Go4Israel שמתקיים היום במלון הילטון בת"א. הוא הודה למאות אנשי העסקים והמשקיעים שהגיעו מחו"ל והדגיש כי "על אף המצב הביטחוני, טוב לראות שהכנס מתקיים ושכולם מגיעים. זה מוכיח שבישראל העסקים ממשיכים כרגיל".

השר אמר כי: "ישראל נמצאת במסלול טוב מאד, מבחינת ההי-טק ואנו רואים בתחום גידול שנתי קבוע". הוא השווה את המצב כיום לתקופה שבה הוא הקים יחד עם שותפיו את חברת הסטארט-אפ "סאיוטה", שפיתחה כרטיס אשראי חד-פעמי לקנייה באינטרנט: "היום השוק שונה לחלוטין מזה שאני הייתי חלק ממנו לפני 12 שנים, החברות גדולות יותר ובמקום לעשות אקזיטים מוקדמים הן ממשיכות לפעול ולצמוח. אנחנו רואים היום דור חדש של הייטקיסטים. בשונה מלפני 20 שנה, הדור השני והשלישי ליזמים הוא דור שלא חושש לבנות מוצר מבלי להסתייע בשותפים מחו"ל. לפני עשרים שנה לישראלים הייתה הצלחה גדולה בתחום הטכנולוגיה, אבל היינו מאחור בתחום המכירות. היינו צריכים ללכת ללמוד את הכישורים האלו מעבר לים. הדור החדש יותר מודע למקומות של הצרכן. חברות ישראליות לא מפחדות לבנות מוצר וללכת איתו אל השוק". השר בנט הסביר למשקיעים הזרים כי הוא מייחס את ההצלחה הישראלית לשתי סיבות עיקריות: הראשונה טמועה עמוק בהיסטוריה של העם היהודי: "כאשר אתה נודד ממקום למקום, ממדינה למדינה, כשאתה יודע שאתה עלול להיות מסולק מביתך – אתה לא משקיע בקרקע או בבניין – אלא במוחות של הילדים שלך. זה הדבר היחידי שבכל שנות הגלות – לא משנה איפה היינו – תמיד לקחנו איתנו. 2000 שנות עבודה על החינוך בגלות הם מקור גדול להצלחת ההיטק". סיבה שנייה אותה ציין השר קשורה לשירות הצבאי "האתוס שנוצר כאשר בגיל צעיר מאד מטילים עלייך לבצע משימה והשלים את ביצועה – כך או אחרת – היא עוד סוד להצלחת ההיטק הישראלי. דבר שיחד עם ה'חוצפה' המוכרת, מוטמע עמוק בציבור. לכן, אנחנו רואים בדרך כלל חברות ישראליות יודעות להשיג את ה'כאן והעכשיו' ופחות חזקות בתכנון ארוך-טווח".

GO4ISRAEL 1

אדי קוקירמן, המארח ויו"ר בית ההשקעות קוקירמן, השר נפתלי בנט, יאיר שמיר – צילום: דרור סיתהכל

לגביי האופי של "ההיטקיסט הישראלי העתידי" הדגיש השר בנט את הפוטנציאל הקיים במגזר החרדי והמגזר הערבי: "אנחנו נמצאים בחיפוש מתמיד אחרי כישרונות חדשים בקבוצות שונות בישראל. קבוצה אחת כזו היא החרדים. מדובר בקבוצה של אנשים חכמים ומוכשרים מאד וישראל צריכה אותם בתעשייה. לפני מספר שנים המדינה החלה במהלך לעידוד שילובם בשוק העבודה ולאט לאט אנחנו רואים את הציבור הזה משתלב בהשכלה הגבוהה ובשוק העבודה. להערכתי, ייקחו 20-25 שנים עד שנראה את ההשפעה של המהלך הזה. הקבוצה השנייה שבה קיים פוטנציאל עצום היא האוכלוסייה הערבית. כיום, רק 20-25% בלבד מהנשים במגזר הערבי עובדות. כשר כלכלה, עבדתי על הכנסתם לשוק העבודה ואנו עושים זאת גם כעת במשרד החינוך, בין היתר, באמצעות הכנסת לימוד השפה העברית כבר בשלבי הגן, במטרה לסייע לשילובם בצורה טובה יותר".

"סיבה נוספת להצלחה של ההי-טק היא שכממשלה – מעולם לא התערבנו בתחום". אמר שר החינוך הישראלי. "הממשלה צריכה לפנות את הדרך ולא להתערב. כיום, במקומות אחרים שבהם הממשלה כן התערבה – אנו מצמצמים את ההתערבות על מנת לאפשר פריחה".

השר סיכם את נאומו באומרו: "בכל הקשור לעתיד ההי-טק והתעשייה בישראל, אני מאד אופטימי. כולם כיום יודעים שישראל היא השקעה טובה".

בתום מושב הפתיחה העניקו אדי קוקירמן, יו"ר בית ההשקעות ושותף מנהל בקרן "קטליסט" ויאיר שמיר, שר החקלאות לשעבר את פרס  GO4ISRAEL ליזם יוסי ורדי על קידום ההי-טק הישראלי ברחבי העולם. ורדי הודה לקוקירמן ואמר לשמיר: "מברך אותך על חזרתך מהפוליטיקה לעולם העסקים. מאחל שרבים אחרים יעשו כמוך".

כנס GO4Israel, המאורגן על ידי בית השקעות קוקירמן וקרן הפרייבט אקוויטי Catalyst, נחשב לאחד מכנסי העסקים החשובים בישראל, בזכות הכרה בינלאומית בהשפעתו על עתיד ההשקעות הזרות בישראל ועל השקעות ישראליות וגלובליות ברחבי העולם. מטרת הכנס גיוס השקעות ועידוד שיתופי פעולה בין תאגידים, יזמים ומשקיעים מישראל ומהעולם, בשווקי המערב ובשווקים צומחים. בין באי הכנס מקבלי החלטות בכירים, אנשי עסקים ואישי ציבור מישראל, סין, אירופה וארה"ב.