כותרות אחרונות
Search

בנק מרכנתיל משיק בימים אלו מוצר חדש – קרן למימון התייעלות אנרגטית

בנק מרכנתיל משיק בימים אלו מוצר חדש – קרן למימון התייעלות אנרגטית שמסייעת לעסקים במימון חיסכון בעלויות החשמל והאנרגיה של העסק.

היקף הקרן לבנק מרכנתיל הינו כ-500 מיליון ש"ח.

בנק מרכנתיל יעמיד לעסקים הלוואות בשיעור של עד 85% מסה"כ ההשקעה בפרוייקט ההתייעלות או 20% ממחזור העסקים של העסק לתקופה של  7 שנים בריבית מקסימלית של פריים +1%

 

בנק מרכנתיל המציין בימים אלו 100 שנים להקמתו, משיק מוצר חדש – קרן למימון התייעלות אנרגטית בערבות המדינה. הקרן נועדה לסייע בצמצום צריכת החשמל ועמידה ביעדי הממשלה לחיסכון אנרגטי. הקרן הוקמה בעקבות החלטת ממשלה לתוכנית לאומית ליישום יעדים להפחתת פליטת גזי חממה והתייעלות אנרגטית.

 

הקרן הינה בשת"פ עם משרדי ממשלה ומסייעת לעסקים במימון חיסכון בעלויות האנרגיה שלהם. העסקים הזכאים  לסיוע של הקרן נבחרים ע"י ועדה בינ-משרדית אשר בוחנת כל בקשה בפרמטרים של תרומה להתייעלות אנרגטית.

 

דודי מימון, סמנכ"ל ומנהל החטיבה הקמעונאית במרכנתיל: " הקרן למימון התייעלות אנרגטית מתווספת לקרנות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים בהן בנק מרכנתיל פעיל כבר למעלה מעשור.

 

שוקי בורשטיין – מנכ"ל בנק מרכנתיל – צילום: יח"צ

 

היקף הקרן לבנק מרכנתיל הינו כ-500 מיליון ש"ח ובמידה וסכום זה ינוצל במלואו ניתן יהיה לקבל הקצבה נוספת.

 

עפ"י נתוני משרד האנרגיה קיים בישראל פוטנציאל להתייעלות אנרגטית משמעותית בכל מגזרי המשק . אנו בבנק מרכנתיל מציעים לעסקים אלו הלוואות בריבית הטובה ביותר במסגרת הקרן להתייעלות אנרגטית בערבות המדינה והבנק יעמיד לרשות העסקים הנ"ל הלוואה (לאחר שאושרו ע"י הועדה) בשיעור של עד 85% מסה"כ ההשקעה בפרוייקט ההתייעלות או 20% ממחזור העסקים של העסק (הנמוך שביניהם). יש לציין כי מדובר בהלוואה בערבות מדינה לתקופה של עד 7 שנים והריבית המקסימלית של ההלוואה של בנק מרכנתיל היא פריים +1%".

 

במטרה להקל על העסקים המבקשים מימון באמצעות הקרן נבחרו ע"י משרדי הממשלה חברות המתמחות בפרויקטים להתייעלות אנרגטית ובתכנונם והטמעתם בעסקים. חברות אלה נועדו ללוות פרויקטים אלה בהיבטים של תפעול, מימון, התייעלות וכ"ב.

 

בהתאם לחוק חלה על הבנק חובה להודיע כי: אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.