כותרות אחרונות
Search

בעלי חנות להמרת כספים (צ'יינג) מקריית עקרון נעצרו בחשד שביצעו עבירות מס והלבנת הון

בעלי חנות להמרת כספים (צ'יינג) המתגוררים בקריית עקרון נעצרו בחשד כי ביצעו עבירות מס והלבנת הון  בהיקף של עשרות מיליוני שקלים עבור עבריינים בתחום הסחר בזהב

חוקרי מכס ומע"מ תל אביב והמרכז עצרו בשבוע שעבר בני זוג תושבי קרית עקרון, בעלי עסק להמרת מטבע 'עילאי השקעות' באזור צומת ביל"ו, בחשד כי הלבינו כספים ופרטו צ'קים כנגד חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-23,000,000 ₪ תוך העברת הכספים לאחרים ללא דיווח כנדרש. בנוסף, חשודים השניים כי ביצעו עבירות של שיבוש מהלכי חקירה.

בני הזוג נעצרו בחשד שביצעו את העבירות במטרה לסייע לעבריינים המרכזיים בפרשה – תושב כפר קאסם בן 48 , תושב רמלה בן 55 ותושב קריית אונו בן 55 שנעצרו לפני כחודש בחשד שהיו מעורבים בהפצת חשבוניות פיקטיביות שחלק גדול מהן הגיע גם ליצואני זהב שדרשו בגינן החזרי מס בעשרות מיליוני שקלים.

רשות-המיסים 1

במחלקת החקירות של מע"מ ת"א חושדים כי המעורבים קשרו קשר להונות את רשות המיסים בכך שבשלב הראשון של השרשור הוציאו חשבוניות פיקטיביות על מכירת הזהב ולא שילמו את המע"מ. הזהב עבר מיד ליד ובסוף התהליך הגיע לחברות יצואניות שדיווחו בגין היצוא מע"מ בשיעור אפס ובמקביל, דרשו החזרי מע"מ בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים ובכך נגזלו מקופת המדינה לפחות 50,000,000 ₪. אחד מהמעורבים הגדיל לעשות וביצע מספר ייבואי זהב וביקש החזר מע"מ בעצמו.

כנגד בני הזוג הוצאו צווי מעצר כבר בסוף חודש נובמבר, אך בעקבות ניסיונות עקרים לאתרם ולהביאם לחקירה, התברר כי הם ירדו למחתרת וניתקו קשר. לפני מספר ימים נעצרו על ידי חוקרי מכס ומע"מ ת"א והמרכז בסיוע משטרת ישראל.