כותרות אחרונות
Search

"בשם הבת" – סרט חדש בבתי הקולנוע – החל מ 3.11.19

 

 

 

צילום:

 

"בשם הבת"

סרטו של לירן שטרית

 

צילום:

תקציר הסרט

"בשם הבת" היא דרמת מתח מרתקת ונוגעת ללב, של היוצר הצעיר לירן שטרית (22), המגוללת את סיפורו של דרור בר-אל (נתי רביץ), אב שאיבד את בתו בפיגוע טרור וכעת יוצא למסע חסר פשרות על מנת למנוע את שחרור רוצחה. מסע המעמת אותו עם כל עקרונותיו ונע על הגבול הדק שבין עשיית צדק, לנקמה עיוורת.

 

הסרט, במימון עצמי, היה מועמד לפרס אופיר 2019 בקטגוריית סרט עלילתי קצר והתקבל לפסטיבל RIFF Awards 2019 XVIII editions שיתקיים בין התאריכים 15.11.19-21.11.19 ברומא, איטליה.

 

"בשם הבת" מתאר את סיפורה קורע הלב של משפחה שכולה, אחת מיני רבות בישראל, מרגע השכול, ועד להתמודדות היום יומית עם האובדן והמחיר שהוא גובה מבני המשפחה הנותרים. זאת תוך כדי הצגת מצב קיצון בו יוצא האב דרור להבטיח שהמחבל שלקח ממשפחתו הכל, לא יראה אור יום. תוכניתו המגבשת צורה לאורך הסרט, מביאה להשתלשלות אירועים מטלטלת ממנה אין דרך חזרה.

 

חייו של דרור בר אל, אקטיביסט למען השלום, מקבלים תפנית נוראה, כשבמהלך בילוי משותף עם בתו, גילי, הם נקלעים לפיגוע טרור וגילי נדקרת בצווארה בהיותה רק בת שש עשרה, קורבן נוסף של הסכסוך האלים וארוך השנים בין ישראל לפלסטינים. רוצחה – עאבד מנסור, נשפט לחיים בכלא.

 

שנתיים אחר כך, ותהפוכות פוליטיות בסכסוך הבלתי נגמר מובילות לאפשרות של עסקה, שבמסגרתה ישוחרר מנסור ממאסרו. דרור, שעולמו חרב עליו, מקדיש את כל מרצו על מנת למנוע זאת, תוך שהוא פועל בערוצים מקובלים: הפגנות מול בתי פוליטיקאים ומוסדות ציבור וראיונות לכלי התקשורת בניסיון להשפיע על מקבלי ההחלטות.

 

מחויבותו המוחלטת לעצירת העסקה וחוסר יכולתו להתגבר על הטרגדיה מובילים למתח ביחסיו עם אשתו, ליהי (לירית בלבן), שרוצה, לפחות על פני השטח, להמשיך הלאה בחייה ואינה יכולה להסתכל יותר מהצד על בעלה, שהפך לצל של אדם.

 

צילום:

 

לירן שטרית, יוצר הסרט: "כישראלי, צפיתי פעמים רבות בהורים שכולים נאבקים בכל כוחם נגד שחרור מחבלים אשר רצחו את יקיריהם. הזדהיתי עם כאבם הנורא ותחושתם כי נעשה עוול ועיוות מוחלט של הצדק. בעוד הם מצולקים לעד בשל אובדנם רוצחי יקיריהם יוצאים לחופשי בשם "טובת הכלל". כאדם וכיוצר מצאתי את עצמי מהרהר רבות במושג הצדק, מנסה להגדירו ולפעול על פיו בחיי האישיים, בהם לא אוכל לסבול מצב של חוסר צדק ואעשה הכל על מנת שמי שפגע בי או שהיטיב עימי יבוא על גמולו. סרטיי הקודמים עוסקים כולם בעיוות של הצדק והצורך לתקנו בכל מחיר וכך גם הסרט הזה".

 

לצפייה בטריילר: https://www.youtube.com/watch?v=7uip1iB4yv4

יוצרי הסרט

בימוי:                       לירן שטרית          

תסריט:                     לירן שטרית

                              סתיו שליו

צילום:                       רן אביעד

עריכה:                      דני צור

מפיק:                    לירן שטרית

הפקה בפועל:          סתיו שליו

מוסיקה מקורית:      עומרי להב

מעצב פסקול ומיקס: אבי ערד

 

צילום:

 

שחקנים

דרור בר-אל:          נתי רביץ

ליהי בר- אל:       לירית בלבן

אליהו:              אברהם סלקטר

עמיר גבריאלוב:  עמי ויינברג

 

40 דקות, עברית

 

הקרנות מיוחדות החל מתאריך 28.10.19 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, לפי הפירוט הבא:

סינמטק תל אביב – 3.11 בשעה 21:30 – הקרנה המיועדת גם לכל מבקרי הקולנוע ואנשי תקשורת –  לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם נתי רביץ, יוצר הסרט והשחקנים.

קולנוע אופקים – 28.10 בשעה 20:00. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם נתי רביץ והיוצר.

קולנוע מזרע –   30.10 בשעה-20:00- לאחר ההקרנה תהיה שיחה עם נתי רביץ והיוצר.

קולנוע שדרות – 13.11 בשעה 20:00. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם נתי רביץ והיוצר.

קולנוע אילת – 5.11 בשעה 20:00.

קולנוע דימונה – 6.11 בשעה 20:00.

סימנה מעלות – 7.11 בשעה 21:00.

בית יד לבנים רעננה – 11.11 בשעה 20:00

סינמטק ירושלים – 12.11 בשעה 20:00

סינמטק ירושלים – 17.11 בשעה 20:00

קולנוע באר שבע – 18.11 בשעה 20:00

קולנוע עממי חיפה – 23.11 בשעה 21:00