כותרות אחרונות
Search

בתקופת משבר הקורונה, חוליות האכיפה של "איתוראן" תפסו 86 חוליות גנבים.

ניר שרצקי  מנכ"ל חברת "איתוראן" – צילום: יח"צ "איתוראן"

 

 

בתקופת משבר הקורונה, חוליות האכיפה של "איתוראן" תפסו 86 חוליות גנבים.

מחקר שוק של חב' "איתוראן" בנושא גניבות רכב   ב- 6 חודשים אחרונים של משבר הקורונה, קובע:  שבתקופה זו כתוצאה מפעילות אינטנסיבית של כוחות הביטחון וחוליות האכיפה של "איתוראן" במחסומי הכניסה לרשות הפלסטינאית הגנבים החלו להעביר  את רכבים הגנובים דרך פרצות בגדר שם אין אכיפה של הצבא.

ניר שרצקי מנכ"ל חברת "איתוראן" :" בשל המצב הכלכלי הקשה במשק, כתוצאה  ממשבר הקורונה והאבטלה הגואה , התחזית שבחודשים הקרובים יהיה על גידול במספר גניבות הרכב לצד גידול בכל ענפי הפשיעה".

62% מאירועי גניבות ב- 6 חודשים האחרונים  בוצעו  כאשר ברשות הגנב נמצא מפתח הרכב, 12% החלו בשיטת הפריצה האלימה לרכב וניסיון התנעה באמצעות מחשבי הרכב, 14% היו אירועי קידוד דרך שקע OBD שברכב, 9% מהאירועים היו  אירועי גניבת רכב בגרירה והעמסה, ב-3% מהאירועים הרכב נשדד מבעליו.

בתקופת משבר הקורונה, חוליות האכיפה של "איתוראן" תפסו 86 חוליות גנבים   ובכך נמנע  גניבת  5644 כלי רכב בשנה הקרובה בשווי כולל של 450 מיליון שקל.

 

מחקר שוק של חב' "איתוראן" בנושא גניבות רכב ב- 6 חודשים אחרונים של  תקופת משבר הקורונה שבוצע במדגם של כ- 600,000 כלי רכב ,קובע : שבתקופה זו כתוצאה  מפעילות אינטנסיבית של כוחות הביטחון וחוליות האכיפה  של איתוראן במחסומי הכניסה לרשות הפלסטינאית הגנבים החלו להעביר את רכבים הגנובים דרך פרצות בגדר שם אין אכיפה של הצבא.

 

בתקופה זו 62% מאירועי גניבות הרכב בוצעו כאשר ברשות הגנב נמצא מפתח הרכב, 12% החלו בשיטת הפריצה האלימה לרכב וניסיון התנעה באמצעות מחשבי הרכב, 14% היו אירועי קידוד דרך שקע OBD שברכב, 9% מהאירועים היו אירועי גניבת רכב בגרירה והעמסה. ב-3% מהאירועים הרכב נשדד מבעליו או שמפתחות הרכב הושארו ברכב.

 

בתקופה זו הגדילה חב' "איתוראן" את השימוש באמצעים טכנולוגים, לסיכול גניבות רכב בינם: פריסה של רחפנים אצל 80 חוליות האכיפה של חב' איתוראן  ושימוש במצלמות LPR .

 

ניר שרצקי  מנכ"ל חברת "איתוראן" – ניר שרצקי  מנכ"ל חברת "איתוראן" – צילום: יח"צ "איתוראן"

 

ניר שרצקי  מנכ"ל חברת "איתוראן": "בתקופה  זו תפסו חוליות האכיפה של איתורן 86 כנופיות גנבים וההערכה שהמצב הכלכלי הקשה במשק והאבטלה הגואה, יביאו בחודשים הקרובים לגידול  במספר גניבות הרכב, כמו בכל ענפי הפשיעה."

 

תפיסת 86 כנופיות  הגנבים בתקופה זו תמנע  גניבות של כ -5644 כלי רכב  בשנה הקרובה בשווי  של כ -450 מיליון שקל.

 

בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים, גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 33% מכלל ניסיונות הגניבה, אחריה אזור השרון עם 22%, אזור הדרום עם 14%, נפת ירושלים עם 8%, אזור השפלה עם 10%, אזור הצפון עם 8% ויו"ש 5%.