כותרות אחרונות
Search

דיני עבודה בחוק הישראלי.

צילום: freepik

 

דיני עבודה בחוק הישראלי.

דיני עבודה

נושא דיני עבודה הוא נושא מורכב וסבוך בתחום ההתנהלות של כל עובד שכיר. רבים מהעובדים מעריכים שבמקום העבודה שלהם בוחנים לעומק מה מגיע לכל אחד מהם ועל פי היערכות זו הם מקבלים את כל הזכויות שלהם. מי שעוסק בכל הנושא של חשבות שכר רואה מדי יום את המקרים של העובדים שמבקשים לתקן את תלושי השכר שלהם לאור פעולות לא תקינות שבוצעו בתחשיב המשכורת שלו. כמו לדוגמה אי תשלום של שעות נוספות, חישוב לא נכון של סך שעות העבודה שעבד כל עובד כאשר מדובר על עובדים שעתיים. אי מתן שעת הנקה שהיא שעת עבודה אחת פחות לכל אישה למשך כמה חודשים לאחר הלידה ועוד…

 

כאשר עובד מרגיש שנעשה לו עוול הוא פונה אל עורך דין דיני עבודה, מציג בפניו את מלוא המסמכים ועורך דין זה בודק את כל המעטפת. בסופו של התהליך הוא מיידע את הלקוח על כל העוולות שבוצעו ובנוסף לכך הוא מחשב את ההפרשים הכספיים המגיעים לו עקב ההתנהלות הרשלנית והלא חוקית. יש מקרים שהדבר נובע מהכנת שכר וחוסר ידיעת החוק ובמקרים אחרים זהו ניצול כזה או אחר של העובד, כיוון שחשבו שהוא לא מודע לכל החוקיים הקיימים שמתייחסים לשכר של העובדים ולזכויות ספציפיות של נשים אשר קשורות להיריון ולידה.

 

תפקידו של עורך דין דיני עבודה

עורך דין אשר התמקצע בתחום דיני עבודה מייצג עובדים שיש להם השגות לגבי צורת ההתנהלות של הנהלת החברה אשר גרעה כספים ממשכורתם עקב סיבות כאלה ואחרות. במקרים רבים העובדים אינם מוותרים על הסכומים הללו והם פועלים באמצעות עו"ד דיני עבודה.

 

בשלב הראשון עורך הדין פונה אל הנהלת החברה בדרישה לבצע תשלום של הפרשי השכר המגיעים לעובד הספציפי תוך פרק זמן שנקבע במכתב. הוא מצרף לדרישת תשלום זו את התחשיב הנכון כדי שמי שעוסק בתחום חשבות השכר יבדוק זאת.

 

אם הנהלת החברה הכירה בטעויות שלה, הכסף מועבר לחשבון הבנק של העובד ובכך הסתיימה הסאגה.

 

צילום: freepik

 

הגשת תביעה נגד המעסיק

אם המעסיק החליט שלא לשלם את הפרשי השכר, תוגש נגדו תביעה בבית הדין לענייני עבודה. ההתנהלות בבית משפט זה היא ארוכה מאד ולכן ברוב המקרים מבקש השופט כבר בדיון הראשון ששני הצדדים יגיעו להבנות ולהסכמים מחוץ לכותלי בית המשפט. יש מקרים שבהם שני הצדדים מקבלים את החלטת המגשר ואם לא, התיק חוזר להית המשפט.

 

ייצוג של מעסיקים

עו"ד דיני עבודה מייצג גם את המעסיקים. הוא מעניק להם את כל המעטפת אשר קשורה לתחום דיני עבודה, תוך מתן הסברים והנחיות כיצד המעביד אמור לנהוג במקרה זה או אחר על פי החוק. ברוב המקרים המעבידים מקבלים את עמדת עורך הדין שלהם בנושא דיני עבודה, אך יש גם מקרים חריגים שבהם המעסיק מחליט לפעול אחרת, גם אם זה יסתיים במשפט מול העובד.