כותרות אחרונות
Search

מקצועות חדשים עבור קריירה שנייה.

צילום:freepik

 

מקצועות חדשים עבור קריירה שנייה.

קריירה שנייה

עובדים רבים עוסקים בתחום מסוים לאורך שנים רבות ובשלב מסוים הם מחליטים לבצע הסבה מקצועית עבור קריירה שנייה. החשיבה על פתוח הקריירה יכולה להיות בתחום שהוא נושק לתחום שבו עסק אדם זה לאורך שנים רבות, או לחלופין בתחום אחר לחלוטין. במקרים רבים מדובר בחלום ילדות לעסוק בתחום זה, אך עקב אילוצים כלכליים ואחרים האדם התמקד בתחום אחר, למד אותו או עבד במסלול מסוים שלא הצריך תארים אקדמיים. בגיל מבוגר יותר אם האדם הגיע לרווחה כלכלית יחסית, הוא חוזר בחשיבה שלו לנושא שעניין אותו מאד בנעוריו ועדיין מסקרן אותו ולכן הוא בוחן את האפשרויות השונות להשתלב בו.

 

בעקבות כניסת האינטרנט לחיינו לפני כמה עשורים, חדרו מקצועות חדשים לחלוטין לעולם התעסוקה כמו לדוגמה כל מה שקשור לניהול פנים ארגוני באמצעות המחשב. מי שנושא זה מרתק אותו מחפש היכן הוא יוכל ללמוד קורס ניהול ידע כדי לעסוק בכך. רובד זה מתאים מאד למי שעסק בעבר בניהול אסטרטגי, מנהלי מערכות מידע, אנשי תעשייה וניהול, מי שעסק בתחום פיתוח הדרכה ועוד. תחום מרתק נוסף שבו מפתחים קריירה שנייה הוא בתחום השיווק הדיגיטלי אשר כולל תחומים כמו קידום אתרים, קידום ממומן, פרסום בעידן החדש ועוד. תחום זה מתאים מאד למומחי מחשוב ולמי שעסק עד עתה בפרסום שהתמקד בעיקר בפרינט, אך עתה הוא מעוניין להכיר את ההיבט החדש שהוא זה ששולט כאן בשוק.

קריירה שנייה בתחום המשפטים

על ספסלי הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות אפשר למצוא סטודנטים מבוגרים רבים שהחליטו על מסלול משפטי שהוא קריירה שנייה עבורם. זה קורה לאנשי משטרה שיוצאים לגמלאות ומעוניינים לעסוק בנושא הפלילי, לאנשי צבא שסיימו את תפקידיהם ומעוניינים לעסוק בתחומים כמו דיני עבודה נזיקין או נושאים משפטיים אחרים. הם מודעים לכך שהם מבוגרים יחסית משאר הסטודנטים אך הנושא אינו מפריע להם, הם כמהים לקבל את הרישיון ולעבור את כל המבחנים הנדרשים.

 

צילום:freepik

 

פרילנסרים בכל תחום

גם לשכירים רבים יש חלום והוא להיות עצמאים. לכן רבים מהם פותחים תיק ברשויות עבור קריירה שנייה בתחום שבו הם התמקצעו לאורך שנים רבות. בעבר הם עבדו עבור חברות גדולות, בחלק מהן הייתה הערכה רבה ותגמול נאות לעובד ובמקצתן לא הייתה הערכה כלל וגם התגמול לקה בחסר. זו הסיבה שהעובד החליט להתפטר ולעבוד כעצמאי, לצבור לקוחות, להעניק להם מהידע המקצועי שלו ולשלוט בזמני העבודה על פי הנוחות שלו.

 

הוראה עבור ילדי העתיד

אזרחים רבים רואים את מקצוע ההוראה כאחד הדברים החשובים ביותר לעיצובו של דור העתיד. לכן הם מרגישים רצון עז להצטרף לחלוציות הזו והם מבצעים הסבה מתחום העיסוק הקודם שלהם לתחום ההוראה. כך רואים אנשי צבא, אנשי היי טק ומקצועות רבים נוספים שהופכים להיות מורים או מנהלי בתי ספר ועושים כל שניתן כדי להגיע להצלחות אדירות של התלמידים, בהקניית ערכים ובלמידה.