כותרות אחרונות
Search

דלקת חניכיים – איך ניתן להתמודד עם בעיות חניכיים?

צילום:freepik

 

דלקת חניכיים: איך ניתן להתמודד עם בעיות חניכיים?

יש לא מעט שיטות רלוונטיות להתמודדות עם דלקת חניכיים ובעיות חניכיים באופן כללי. אנו החלטנו להרים את הכפפה על מנת להציג לפניכם את השיטות הכי שכיחות. שיטות שיאפשרו לכם לנסות להחזיר את המצב לקדמותו, ולמנוע סיטואציה שבה הדלקת תחמיר. חשוב מאוד להיות עם יד על הדופק על מנת למנוע מצבים שבהם הדלקות יצאו מכלל שליטה. ברגע שהדלקת יוצאת מכלל שליטה, הדבר עלול לבוא לידיי ביטוי כאבים ואף באיבוד שיניים בשלב כזה או אחר.

 

טיפול קבוע אצל שיננית:

טיפולי הסרת אבנית אצל שיננית הם טיפולים חשובים במיוחד להתמודדות עם דלקות חניכיים. תוכלו לפנות לכל מרפאת שיניים בפתח תקווה או בכל עיר אחרת על מנת לקבוע טיפולי שיננית. הסרת האבנית אצל השיננית מסייעת להתמודדות עם דלקת חניכיים ועם בעיות חניכיים ברמה קלה. מוטב לבצע את הטיפול כל חצי שעה, יש כאלה שמעדיפים לבצע אותו כל שנה. אך הכי חשוב שלא תשכחו לבצע אותו, כי בסוף זה עלול להביא להחמרת המצב כמו שבטח הבנתם.

 

טיפול הקצעת שורשים:

יש כאלה שנוטים לחשוב כי טיפול הקצעת שורשים הוא בעצם טיפול דומה לטיפול הסרת אבנית אצל שיננית. אז נדגיש כי טיפול הקצעת שורשים מתבצע אצל רופא מוסמך ולא אצל שיננית. לא כל מרפאת שיניים בפתח תקווה יכולה לבצע אותו, ומוטב כי תבחנו מראש מי יכול לבצע. הטיפול מתבצע בהרדמה מלאה, והוא נועד על מנת לנקות את האבנית בצורה עמוקה במיוחד. ברמה שאליה השיננית איננה מגיעה אליה במסגרת הטיפול הרגיל שאותו היא מבצעת.

 

צילום:freepik

 

השתלת כתרים או שתלים:

במקרה שבו הדלקת או הבעיות האחרונות נמצאות במצב קשה, אין מנוס מאשר לבצע השתלת כתרים או שתלים. האפשרות הזאת מביאה איתה אופציה לבצע ניקוי מעמיק, ולהחליף את השיניים הבעייתיות. לעיתים השיניים הבעייתיות הן אלה שמביאות אתכם למצב שבו תסבלו מבעיות שונות. לכן מרפאת שיניים בפתח תקווה מאפשר לכל מטופל לבחור באפשרות הזאת. האפשרות הזאת היא לא נעימה, ולכן ברוב המקרים שמים אותה בתחתית סולם האפשרויות. המטרה היא להתמודד עם אותה דלקת חניכיים או בעיות חניכיים אחרות על ידי טיפולים אחרים.

 

ניתוחי חניכיים:

האפשרות האחרונה היא כמובן לבצע ניתוח חניכיים מעמיק בהתאם לסוג הבעיה שאיתה כל מטופל מתמודד. ניתוח הוא תמיד האפשרות האחרונה מכיוון שהוא עשוי להביא איתו תקופת החלמה ארוכה. לרוב רק מרפאת שיניים בפתח תקווה עם רופאים מומחים יכולה לבצע ניתוחים מורכבים. בחלק מהמקרים המטופלים מופנים ישירות לבית החולים על מנת לבצע שם את הניתוח. הניתוח מצד אחד יכול לפתור את הבעיה מן השורש, אך מצד שני הוא מביא איתו לא מעט סכנות אחרות. מוטב כי תסתכלו על תמונת המצב בשלמותה.