צילום: יח"צ ב.מ.וו
"דלק מוטורס" ומותג האופנועים "BMW MOTORRAD" מודיעים על השקה ותחילת שיווק של האופנוע "M 1000 R" , המבוסס על ה- "S 1000 RR" וה- "S 1000 R".
מדובר באופנוע רודסטר עתיר ביצועים המתוכנן לענות על הדרישות של רוכבים ספורטיביים, בכביש ובמסלול המרוצים.
בשלהי שנת 2018 ולרגל חגיגות היובל של המותג, חטיבת האופנועים של BMW הציגה את תוכוניותיה לשנים הקרובות עם השקת חטיבת M. ה-BMW M 1000 R או בקיצור ה-M R הוא הדגם השני של חטיבת M אשר מושק אחרי ה-M 1000 RR.
עם הספק מקסימלי של 154 קילוואט (207 כ"ס), משקל רטוב של 199 ק"ג בלבד, טכנולוגיית מתלים מתקדמת ועיצוב אווירודינמי הבא לידי ביטוי בכביש וגם במסלול המרוצים, ה-M R יודע לספק חוויית רכיבה דינמית השמורה רק לאופנועי סופר-ספורט קיצוניים.
עיצוב
העיצוב של ה-M R משדר ספורטיביות וביצועים טהורים, והוא מצטיין בפרופורציות קומפקטיות, מבנה גוף רזה ואגרסיבי במיוחד וכנפוני M המעניקים לו מראה מרשים. חתימת האורות של ה-M R מאפשרת לרוכבים אחרים לזהות אותו בקלות גם בלילה ה-M R מגיע לישראל בצבע שחור בלבד עם צבעי M המוכרים כחלק מחבילת M Competition.
מנוע, תיבת הילוכים וביצועים
מנוע 4 צילינדרים טורי, קירור נוזל עם הספק שיא של 154 קילוואט (207 כ"ס) ב-13,750 סל"ד – 42 כ"ס יותר מהמנוע המותקן ב-S 1000 R. המומנט המקסימלי מגיע ל-113 ניוטון מטר ב-11,000 סל"ד. לשם השוואה, ב-S 1000 R, המומנט המקסימלי הוא 114 ניוטון מטר ב-9,250 סל"ד. ערכת גלגלי שיניים חדשה מספקת יחס העברה קצר יותר בהילוכים הרביעי, החמישי והשישי והיא מעניקה לאופנוע כוח דחף חזק יותר בהאצות ביניים. המנוע המעודכן משתמש בשסתומי פליטה מטיטניום ובמערכת תזמון שסתומים משופרת, ומשאבות השמן והמים אוחדו ליחידה אחת כדי לחסוך במשקל ובחיכוך. המנוע משודך לתיבת הילוכים קומפקטית ומדויקת בעלת 6 הילוכים ולמערכת Shift Assistant Pro המסייעת בהחלפה מהירה של הילוכים מבלי להפעיל את ידית המצמד ומבלי להפסיק את העברת הכוח מהמנוע אל תיבת ההילוכים. כל אלה מאיצים את ה-M R למהירות של 200 קמ"ש בתוך 7.5 שניות בלבד, חצי שנייה מהר יותר בהשוואה ל-S 1000 R. גם בהאצות הביניים חל שיפור משמעותי: מ-60 ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות (3.3 שניות ב-S1000R), מ-100 ל-150 קמ"ש בתוך 2.5 (3.3 שניות ב-S1000R) ומ-140 ל-180 קמ"ש בתוך 2.8 שניות (4 שניות ב-S1000R). ה-M R החדש מוצא את האיזון העדין שבין אופנוע מסלול מרוצים ובין כלי ספורטיבי לרכיבה על כבישים ציבוריים, וביצועי המנוע באים לידי ביטוי בטווח המהירות שבין 10,000-14,600 סל"ד, טווח מהירויות הרלוונטי לרוכבים דינמיים.
כנפוני M ומסיטי רוח
במהלך פיתוח ה-M R ניתן דגש משמעותי על יכולותיו האווירודינמיות. האופנוע החדש זכה לקבל כנפונים בחלקו הקדמי במטרה לשפר את זמני ההקפה במסלול המרוצים ואת יציבות הרכיבה במהירויות גבוהות. לדוגמה, במהירות של 220 קמ"ש, כוח ההצמדה הפועל על הגלגל הקדמי עלה ב-11 ק"ג. כעת הרוכבים יכולים לבלום מאוחר יותר, נטייתו של הגלגל הקדמי להתרומם בהאצה ("וילי") יורדת והאופנוע מאיץ מוקדם יותר. הכנפונים, המגיעים ישירות מתחרויות המרוצים MotoGP ואליפות הסופר-בייק, משפרים גם את הצמדת הגלגלים אל פני הכביש במיוחד בהאצה ובמהירויות גבוהות. מסיטי הרוח, המגיעים כחלק מחבילת M Competition, משפרים את זרימת האוויר סביב קסדת הרוכב ומפחיתים את העומס על גוף הרוכב במהירויות גבוהות.
מתלים עם בקרת שיכוך דינמית (DDC)
ה-M R החדש מצויד בבקרת שיכוך דינמית אלקטרונית כסטנדרט. מערכת ה-DDC משנה את אופי פעולתה בהתאם למצב הרכיבה שנבחר: גשם, כביש, דינמי או מרוצים. ניתן גם להתאים אישית את כיול המתלים בכל אחד ממצבי הרכיבה בלחיצת כפתור דרך תפריט המערכת.
בלמי M וחישוקי קרבון
ה-M R החדש מגיע עם מערכת בלמי M אשר פותחה על בסיס הניסיון העשיר שנצבר באליפות הסופר-בייק העולמית. הקליפרים קיבלו ציפוי אנודי כחול והם נושאים את הלוגו M המפורסם. הקליפרים משודכים לשני דיסקים קדמיים בקוטר של 320 מ"מ ובעובי של 5 מ"מ ולדיסק אחורי בקוטר של 220 מ"מ, המחוברים ישירות לחישוקי קרבון M בעיצוב גווני M כחלק מחבילת M Competition הסטנדרטית בישראל (הפחתת משקל החישוקים מאפשרת את הפחתת המאסה הבלתי מוקפצת אשר מצידה משפרת את ביצועי ההאצה והבלימה וגם מסייעת בהתנהגות קלה יותר. כל אלה הופכים את ה-M R לאופנוע זריז יותר ודינמי יותר לרכיבה.
מערכת עזר להחלקה בבלימה
מערכת העזר להחלקה בבלימה היא מערכת חשובה ושימושית מאוד במיוחד בעת רכיבת מסלול כיוון שהיא מאפשרת לרוכב להחליק בבלימה בעת כניסה לפנייה. המערכת מתבססת בין השאר על חיישן מיוחד המחובר לכידון, המודד את זווית הכידון.
חבילת M Competition
לישראל יגיע ה M R מצויד כסטנדרט בחבילת M Competition הכוללת שלל אביזרים ורכיבים המגיעים ישירות ממסלולי המרוצים: חישוקי M קרבון, רגליות לרוכב M, מגן גלגל אחורי מקרבון, מגן שרשרת מקרבון, מגן גלגל קדמי מקרבון, מגינים למכל הדלק מקרבון, מסיטי רוח ומגן גלגל שיניים.
לוח מחוונים דיגיטלי TFT בגודל 6.5 אינץ'
האופנוע מצויד בלוח מחוונים TFT דיגיטלי מלא בגודל של 6.5 אינץ' במראה התומך בקו העיצוב הכללי של ה-M R. הוא כולל מד מהירות מנוע בעיצוב חדש, אנימציית M מרהיבה המופיעה בעת הפעלת האופנוע, וכאביזרים אופציונליים ניתן לצייד אותו בשעון הקפה מבוסס GPS וב-M GPS Datalogger המאפשר את שמירת נתוני הרכיבה וניתוחם.
ה-BMW M 1000 R – נקודות עיקריות:
- 154 קילוואט (207 כ"ס)/113 ניוטון מטר
- יחס העברה קצר יותר
- מפלט אחורי מטיטניום
- שרשרת הנעה M Endurance
- מצבי רכיבה: גשם, כביש, דינמי, מרוצים, מרוצים פרו 1-3
- שלושה מצבי מצערת לבחירה
- מערכת עזר להחלקה בבלימה
- Shift Assistant Pro להחלפת הילוכים מהירה
- Launch Control ומגביל מהירות ברחבת הטיפולים
- בקרת זינוק בעלייה
- כנפוני M ומסיטי רוח
- ספוילר מנוע
- מערכת בלמי M
- חישוקי קרבון (כחלק מחבילת M Competition)
- מראות בקצה הכידון
- לוח מחוונים עשיר בטכנולוגיית TFT בגודל של 6.5 אינץ'
- מצבר M קל-משקל
- שקע USB אחורי
- בקרת שיוט אלקטרונית
- מערכת RDC כסטנדרט
- חבילת M Competition
מחירים:
רמת גימור |
מחיר כולל מע"מ |
אגרת רישוי |
מחיר כולל מע"מ ואגרת רישוי |
Competition |
199,900 ₪ |
328 ₪ |
200,228 ₪ |