כותרות אחרונות
Search

ד"ר מייק אוונס ממנהיגי האוונגליסטים הגדולים בעולם אמר שארצות הברית צריכה להפציץ את האי ח'ארג עד ליסוד.

צילום: יוסי זמיר

 

ד"ר מייק אוונס ממנהיגי האוונגליסטים הגדולים בעולם אמר שארצות הברית צריכה להפציץ את האי ח'ארג עד ליסוד.

מייק אוונס, אחד האנשים המקורבים לטראמפ, אמר הערב באירוע מיוחד של לשכת העיתונות הממשלתית במרכז מורשת ידידי ישראל שהקים, כי הוא פנה לנשיא טראמפ וביקש ממנו שישתמש בכוחו כדי לגייס תמיכה בארה"ב להפציץ את האי ח'ארג עד היסוד (לתקופת האבן) לאור מתקפת המל"טים של איראן על בסיס צבאי אמריקאי, שהרג שלושה חיילים ופצע עשרות חיילים ביום ראשון.

 

שלושה אנשי שירות אמריקאים נהרגו בירדן במגדל 22 ביום ראשון השבוע ולפחות 34 נוספים נפצעו ממתקפת מל"ט בגיבוי איראן. אלה ההרוגים הראשונים של הצבא האמריקאי מאז הטבח ב-7 באוקטובר.

 

אוונס אמר כי היו 159 התקפות במימון איראני על כוחות ארה"ב מאז טבח החמאס בישראל ב-7 באוקטובר . האי ח'ארג ממלא תפקיד מפתח בייצוא הנפט האיראני ומשמש כמסוף העיקרי שלו לנפט גולמי. זהו ביתו של המתחם הפטרוכימי שלה, המייצר נפט לייצוא ולצריכה מקומית.

 

בנוסף, יש באי מתקנים ימיים. אורכו של האי ח'ארג הוא שמונה קילומטרים בלבד ורוחבו ארבעה קילומטרים. מכיוון שזהו אחד ממרכזי ההפקה והעיבוד של נפט עבור איראן, זהו יעד מושלם. יותר מ-90% מהאי ח'ארג הוקצו לחברות נפט ולטרמינלים שלהן.

 

בשנת 2023 היה ההיקף הגבוה ביותר של הייצוא האיראני מאז 2018. איראן הרוויחה 42.6 מיליארד דולר כדי לממן טרור לאחר שממשל טראמפ עזב באופן חד צדדי את הסכם הגרעין עם איראן ב-2015 והטיל מחדש את כל הסנקציות. ב2020 זה היה 7.9 מיליארד דולר.

 

ד"ר מייק אוונס ממנהיגי האוונגליסטים הגדולים בעולם – צילום: יוסי זמיר

 

הגיע הזמן לגרום לאיראן פשיטת רגל. מקור המפתח היחיד שלהם למימון טרור הוא נפט. מטרה זו לא רק תפגע משמעותית באיראן מבחינה כלכלית, אלא תעניש את איראן על התקפותיה על הספינות במפרץ הפרסי. איראן ממשיכה לתקוף ספינות בים האדום באמצעות הנציג החות'י שלה.

 

האי ח'ארג מנוהל על ידי ההשגחה האיראנית של בושהר, שהוא גם המיקום של הכורים הגרעיניים הרוסים של איראן. מטוסי קרב איראניים אף ירו טילים לעבר מזל"ט אמריקאי אך החמיצו פגיעה בו ליד האי ח'ארג ב-1 בנובמבר.

 

כ-90% מיצוא הנפט הגולמי האיראני יוצא מהאי חארג. הייצוא של איראן עמד על כ-2.5 מיליון חביות ליום. אני שולח מסר לנשיא לשעבר דונלד טראמפ להשתמש בכוח שלו כדי לגייס את המפלגה הרפובליקנית והעם האמריקני לתמוך בהפצצת האי ח'ארג. המסר הועבר לנשיא טראמפ דרך השגריר לשעבר  דיויד פרידמן.