האם בעתיד הקרוב נוכל להריח קפה או לחוש בלחיצת יד בצורה וירטואלית?!
אריק יואן: "משתמשי "זום" יוכלו בעתיד להריח את הקפה הווירטואלי של שותפיהם לשיחת העבודה של הבוקר.
יואן שהשתתף ב- Web Summit – הכנס הטכנולוגי הגדול בעולם – מאמין גם שרבים מהעובדים שעברו לעבודה מרחוק, לא יחזרו לעבודה מלאה במשרדים ובעסקים, גם אחרי שהמגפה תמוגר.
אריק יואן, מייסד ומנכ״ל חברת זום מעריך כי בפגישות הווידאו של העתיד המשתתפים יוכלו, בין השאר, להרגיש ׳לחיצות ידיים׳ וירטואליות, ליהנות מתרגום סימולטני חי של בני השיח, כמו גם להריח את הקפה של המשתתפים האחרים בשיחה. יואן העלה את התחזיות שלו במסגרת ה-Web Summit לשנת 2020 שהסתיימה בסוף השבוע ונחשבת לכנס הטכנולוגי הגדול בעולם (במפגש של השנה שנערך און ליין נכחו מעל 100 אלף משתתפים). ״ב-15 עד 20 השנים הקרובות שיחות הווידאו יהיו מאוד שונות מאלה של היום…״. יואן ציין כי הוא מאמין שיישומי בינה מלאכותית יוכלו לסייע ביצירת מרכיבים פיזיים בפגישות הווירטואליות. ״השימוש ב-AI וב-VR שישולבו בכלים דוגמת זום, יוכלו בהחלט להעביר חוויה טובה עוד יותר בפגישות העתידיות״.
יואן אמר גם כי הוא מאמין שרבים מהעובדים שעברו לעבודה מרחוק, לא יחזרו לעבודה מלאה במשרדים ובעסקים, גם אחרי שהמגפה תמוגר. ״שיחות הווידאו הן כאן כדי להישאר גם הלאה״, אמר והעריך כי הנורמה החדשה לעבודה במודל ההיברידי תהיה הגעה של יומיים למשרד ושאר השבוע יעבור בעבודה מרחוק. ״עולם העבודה הפך להיברידי והעולם יאמץ את המודל הזה גם בהמשך״. הוא הודה כי אחרי שקיים 19 פגישות וידאו ביום אחד, גם הוא חש ״עייפות זום״ וסיפר כי הפתרון שלו למצב הוא מדיטציה של רבע שעה מדי סיום יום עבודה.
בהתייחסו לגידול המרשים שחוותה החברה במהלך 2020 (על פי ההערכות, החברה אירחה השנה על הפלטפורמה שלה מעל 3 טריליון דקות של מפגשי וידאו), אמר יואן כי אף אחד לא יכול היה לצפות את הגידול הזה. ״היינו חייבים להתפתח ולצמוח מהר ככל שרק יכולנו״. הוא סיפר שהחברה מונה כיום כ-34 אלף עובדים, גידול שלמעל 400 אחוז בהשווואה לתקופה שלפני המגפה. ״היינו חייבים לבנות – ומהר – את כח האדם שיכול לתמוך ולשמר את רמת השירות המאוד גבוהה שהלקוחות שלנו התרגלו אליה – ותוך כדי ריצה קדימה״.
לדבריו, השימוש בכלים דוגמת זום מאפשרת לו לפגוש באופן אישי הרבה יותר לקוחות מאשר בעבר כשעשה זאת בנסיעות עסקיות לאתרים שונים בעולם. ״אני מאמין שאחרי שוך המגפה נראה פחות ופחות אנשים שנוסעים לפגישות עסקיות. אני די משוכנע שכולם מבינים כעת שניתן לנצל כלים דוגמת זום לפגוש יותר עובדים, יותר לקוחות ויותר לקוחות פוטנציאליים – ואף הוכח שזה פשוט עובד״.
בהתייחסו להערכות הרווחות של הונו האישי (מעל 18 מיליארד דולר) אמר יואן כי הוא לא רואה שחייו השתנו במשהו. ״אני מסתכל על עצמי, על המשפחה שלי, על הדרך בה אני עובד או משחק ודבר לא השתנה. וגם, זום היא אותה זום. אני אולי עובד הרבה יותר שעות, אבל מאוד נהנה מכך״.
לתכנים נוספים שעלו בוועידה:
https://websummit.com/newsmakers