כותרות אחרונות
Search

האם ידעתם שאחד התבלינים שאתם משתמשים בו קבוע לבישולי החג יעיל במיוחד לבעיות במערכת העיכול ?

האם ידעתם שאחד התבלינים שאתם משתמשים בו קבוע לבישולי החג יעיל במיוחד לבעיות במערכת העיכול ?

הוא יעיל בטיפול בדלקות שונות בגוף, משפר את מצב מערכת העיכול ובאופן כללי אחד מצמחי המרפא הפופולריים יותר. צמח הכורכום ניתן לצריכה בהמון דרכים ועל מנת לעשות 'סדר בבלגן', לפניכם המדריך השלם לבחירת הכורכום הכי מתאים.

 

הכורכום הוא צמח נפוץ ברחבי דרום אסיה ובתת היבשת ההודית. שורש הכורכום משמש כאחד התבלינים החשובים במטבחי אסיה השונים וגם אצלנו בישראל, כאשר הוא נצרך מדי יום, על ידי למעלה משליש מאוכלוסיית העולם. כורכומין, שהינו הרכיב הפעיל בצמח הכורכום, הפך לאחד הצמחים הנחקרים ביותר בעולם, תוך שזכה לסיקור של למעלה מ-4,000 פרסומים מדעיים שונים והוגדר כ"הפלא הצהוב' שכובש את שוק צמחי המרפא ותוספי התזונה בארץ ובעולם.

 

כורכום נפוץ גם ברפואה הסינית, ומקובל להשתמש בשלושה סוגים שונים שלו. הוא יכול להיות אצלנו במטבח כמו אצל מיליוני הודים בצורת אבקת כורכום או בצורתו המקורית כשורש טרי. את האבקה מפיקים מן השורש אחרי יבוש וטחינה. 

עם השנים התגלה החומר הפעיל שבתוך הכורכום, אשר נותן לכורכום את צבעו הצהוב כתום שלו, ונקרא כורכומין, כמות הכורכומין בתוך שורש הכורכום הוא כ- 3-5% בלבד. ההבנה שעל מנת שיהיה אפקט על גופנו יש לצרוך כמויות גדולות יותר ממה שאנו יכולים לתבל במאכל, ולכן הופיעו תוספי תזונה של הכורכומין בתצורות נוספות.

 

סגולות בריאותיות:

השימוש בכורכומין יעיל לטיפול בדלקות שונות בגוף האדם, מניעה של מחלות דלקתיות קלות וכרוניות החל מדלקת גרון ועד דלקות מפרקים ודלקות במערכת העיכול. ישנם מחקרים המעידים כי הוא גם מסייע בהפחתת דיכאון נפשי ואף מגן מפני נזקי עישון בגוף האדם. במחקרים רבים שיצאו בשנים האחרונות הוכח מדעית כי הכורכומין בעל פעילות אנטי סרטנית ובעל פעילות נוגדת חמצון רבת עוצמה.

 

הכורכום בעל יתרונות בריאותיים משמעותיים, וניתן למצוא אותו על המדפים בטבליות המיועדות לבליעה, בתמצית נוזלית ובאבקה, המיועדת בעיקרה לשימוש בכורכום כתבלים בבישול במטבח. כאשר, הטבליות הן הצורה המרוכזת ביותר בה ניתן ליטול את הכורכומין (החומר הפעיל) . גם התמצית הנוזלית היא תמצית של הכורכום במיצוי השלם של הצמח כולו ולא רק של הכורכומין, ולכן לא נספגת ובעלת השפעה כמו הטבליות

 

טבליות הכורכומין מגיעות בגדלים שונים ובהתאם לכך, יש ליטול אותן במינונים שונים שיאפשרו ספיגה טובה של החומר הפעיל. ניתן להשיג טבליות כורכומין המכילות 500 מ"ג, שיכולות לעתים להיות שוות בערכן ל-3 טבליות אחרות של 1000 מ"ג, רק בגלל כמות החומר הפעיל הנספגת בגוף מכל טבליה.

 

צילום: יח"צ

 

עוזר במקרים של פעילות בכיבה:

הכורכום נמצא כבעל השפעה גבוה על מערכת העיכול והכבד. ברפואה הסינית נחשב כמפחית גז ונפיחויות ומשפר את יכולת הגוף לעכל שומנים. הכורכום עשוי לסייע לסובלים מבעיות כמו: מעי רגיז, קרוהן, שלשולים וקלקולי קיבה.

 

קלקול קיבה: מחקרים הראו כי הכורכום עוזר בשחרור מיץ המרה בזמן עיכול המזון. מיץ המרה ממלא תפקיד חשוב בעיכול ובספיגה של שומנים וויטמינים מסיסי שומן במעי הדק שלנו. כאשר ישנן בעיות הקשורות בעיכול הכורכום בהחלט עשוי לסייע.

 

גזים: הכורכום עשוי להרגיע את מערכת העיכול העליונה על ידי דחיית הגזים.

 

מחלת הקוליטיס הכיבית: אחת ממחלות המעי הדלקתיות הכרוניות. נכון להיום, אין תרופה למחלה זו והסימפטומים שלה באים והולכים. מחקרים בנושא מצאו כי חולים במחלה זו אשר קיבלו כורכום כדרך טיפול, הופעת הסימפטומים שלהם הופיעה בתדירות נמוכה יותר.

 

כיבי קיבה: האוכל שאנחנו אוכלים היום יכול לגרום לנזק למערכת העיכול שלנו. זאת כמובן במידה ואנחנו אוכלים על בסיס יומי מאכלים המזיקים לקיבה ולמעי (מאכלים מטוגנים, חריפים ועוד). הכורכום עשוי לעזור על ידי הגדלת ריר קיר הקיבה אשר משמש שכבת מגן.

 

טחורים: מחקרים קליניים שנעשו לאחרונה מצאו כי הכורכום עשוי לשפר מצב הטחורים.

 

המלצת המומחים: שימו לב, כאשר אתם מתכננים לקנות תוסף תזונה של כורכום, חשוב שתהיה בו תוספת של פלפל שחור. הפלפל השחור תורם לספיגת הכורכומין בגוף. במידה ואתם לוקחים גם את תוסף האומגה 3, מומלץ לקחת אותו יחד עם תוסף הכורכום. שילובם יחדיו מחזקת את הספיגה.

 

צריכה יומית מומלצת לפי אוניברסיטת מרילנד

מכיוון שתוספי הכורכום לא נחקרו אצל ילדים, המינון המומלץ נכון היום הוא אצל המבוגרים בלבד:

שורש כורכום: עד 3 גרם ליום.

אבקת שורש הכורכום: 1-3 גרם ליום.

תמצית נוזל: 30-90 טיפול ביום.

אבקה סטנדרטית (כורכומין): 400-600 מ"ג, 3 פעמים ביום.

 

 

אתר V-CARE  מציע ויטמינים ותוספי תזונה של מספר רב של מותגים לצד מותג פרטי מציע מחירים הנמוכים מהותית ממחירי רשתות הפארם. המותג הפרטי מבית V-CARE מציע ללקוחותיו מוצרי פרימיום, איכותיים המיוצרים בארץ כחול לבן ונארזים באריזה ייחודית. מומחי האתר זמינים לכל שאלה עבור לקוחות האתר לצורך יעוץ והמלצות נכונות. את כל מוצרי האתר ניתן לקבל עד בית הלקוח במטרה לייצר ללקוחות נגישות גבוה למוצרי הויטמינים ותוספי התזונה. לפרטים נוספים ורכישת המוצר כתובת אתר ויקר http://vcare.co.il