כותרות אחרונות
Search

האם מקצוע הרתכות הולך להיעלם מהעולם ?

 

האם מקצוע הרתכות הולך להיעלם מהעולם ?

"Universal Robots" מציעה את החלופה: "קובוטים".

 

הגיל הממוצע של רתך בארה״ב עומד כיום על 55 ורק כ-20 אחוז מהרתכים הם מתחת ל-35, כך מדווחת התאחדות הרתכים האמריקנית. עד שנת 2024 יהיו חסרים לתעשייה 400 אלף רתכים. בישראל, ההערכה הרווחת היא כי מדובר בתמונה דומה. המקצוע הולך ונעלם ומפעלים בכל התעשייה מתחילים להרגיש את הלחץ. ״הפתרון לבעיה די פשוט״, אומר זיו שדה, סמנכ״ל השיווק של חברת סו-פאד. ״ניסויים של הכנסת רובוטים תעשייתיים רגילים כתחליפים לרתכים האנושיים לא הצליחו ונראה כי הפתרון כיום נמצא בתחום הקובוטים (הרובוטים השיתופיים). יותר ויותר יזמים וחברות מובילות בתעשייה עושים שימוש בפתרונות של Universal Robots (UR). השימוש בהם קל במיוחד ובאחרונה פותחו מגוון כלים שהופכים את הקובוטים למערכות ריתוך אוטומטיות שמשתלם מאוד להפעילן״.

 

כך לדוגמה, ה-BotX Welder, שעושה שימוש בקובוט UR10e, מפגין תכנות קל ופשוט באמצעות אפליקציה שרצה על כל סמארטפון. ״אין שם עלויות התקנה והניטור של ההפעלה נשלט מהענן. המודל שלהם הוא תשלום על פי שעות העבודה וזה חידוש מרענן״.  Vectis Automation שגם הוא עושה שימוש בקובוט של UR הוא פתרון ריתוך נייד, בטוח וקל בשימוש ואילו ה- Snapcut מאפשר ליצרנים לחתוך רכיבים צורות תלת  מימדיות בברזל – בלי ידע מוקדם בתכנות. ״זהו תחליף אלטרנטיבי נוח מאוד שמחליף הליך שנעשה בעיקר ביד כיום.

 

צילום: באדיבות Universal Robots

 

תחום הקובוטים הוא התחום בעל הצמיחה המהירה ביותר בקטגוריית האוטומציה התעשייתית. איגוד תעשיות הרובוטיקה (RIA) קבע כי עד 2025 התחום ינגוס 34% משוק הרובוטים הארגוניים. UR  מכרה עד היום מעל 39 אלף קובוטים ברחבי העולם – כולל בישראל ובמגוון תעשיות. שוק הרובוטים השיתופיים ערוך להתרחבות ולצמיחה בקצב שנתי  של %57.4 CAGR והוא צפוי להגיע לשווי של 4.4 מיליארד דולר עד שנת 2023, על פי מחקר חדש של חברת Energias מניו-יורק. לפי המחקר, הצמיחה הזו מונעת מהרחבת ההשקעות בטכנולוגיות תעשיה 4.0 על ידי התעשייה, המחיר הנמוך יחסית של רובוטים שיתופיים ושיעורי תשואה גבוהים על ההשקעה (ROI).

 

סרטונים:

https://youtu.be/WpU4lyapG1I

 

https://youtu.be/QtRL7IFQP0o

 

אודות "Universal Robots": 

 Universal Robots נוסדה בשנת 2005 מתוך רצון להנגיש את טכנולוגיית הרובוטים לכל, על ידי פיתוח רובוטים תעשייתיים קטנים, שבטוח לעבוד במחיצתם, ידידותיים למשתמש ובתמחור גמיש. מאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, החברה מוכרת קובוטים בכל רחבי העולם. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות – כולל ישראל. למידע נוסף: www.universal-robots.com.