כותרות אחרונות
Search

הגב' נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הלכה לעולמה הבוקר, יום שלישי, א' בסיוון תשע"ט, 4 ביוני, יהי זכרה ברוך.

הגב' נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הלכה לעולמה הבוקר.

יהי זכרה ברוך

 נחמה ריבלין ז"ל, רעייתו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הבוקר, יום שלישי, א' בסיוון תשע"ט, 4 ביוני, בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה.

בת 73 הייתה במותה, ערב יום הולדתה ה-74.

 

נחמה  ז"ל עברה השתלת ריאה לפני כשלושה חודשים, ביום שני, ד' באדר ב' תשע"ט, 11 במרץ 2019, ניתוח לו נזקקה בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות.

 

נשיא המדינה ובני המשפחה מבקשים להודות לצוות בית החולים בילינסון כולו, על הטיפול המסור, הרגיש והמקצועי לו זכתה במהלך החודשים האחרונים, לילות כימים, בלב רחב ובמאור פנים.

 

בנוסף, מבקשת משפחת ריבלין להודות לאזרחי ישראל ולראשי העדות, אשר לא פסקו מלדרוש בשלומה של נחמה, לשלוח אל בית החולים ובית הנשיא מכתבים וציורי ילדים מרגשים, ולהתפלל לרפואתה יום יום, שעה שעה. דאגה זו העניקה לנשיא ולבני המשפחה כולם, כוחות ותמיכה שלא ניתן לתאר את עוצמתם במילים.

 

תודת המשפחה שלוחה גם למשפחת חלבלי אשר תרמה לנחמה את ריאתו של בנם יאיר ז״ל על אצילותם מעוררת ההשראה ועל המעשה המופלא שעשו.

 

המשפחה מבקשת  מהציבור הרחב ומאמצעי התקשורת לאפשר למשפחה להתכנס באבלה בשעות אלה ולהימנע מפניה ישירה אל בני המשפחה.

 

מערכת אתרי החדשות: "חדשות ישראל בעסקים" ו"כל ישראל בעסקים" מרכינה ראש ומשתתפת בצערו ובאבלו הכבד של כבוד נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ומשפחת ריבלין.

 

קורות חייה של נחמה ריבלין ז״ל

 

נחמה ריבלין ז"ל נולדה ב-1945 במושב חרות בשרון. הוריה, דרורה (קיילה) ומנדי שולמן, עלו מאוקראינה והיו ממקימי החלוץ של המושב. נחמה למדה מגן הילדים ועד סיום בית הספר העממי באזור הולדתה. את לימודי התיכון סיימה בבית הספר האזורי עמק חפר ׳רופין׳ ובשל ניתוח סוקוליוסיס שעברה בגב קיבלה דחייה משרות בצבא.

 

בשנת 1964 החלה ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים, לימודי מדעי הטבע – ביולוגיה. היא סיימה עם תואר BSC בבוטניקה וזאולוגיה והחזיקה בתעודת הוראה בחוגים אלה.

 

ב-1967 החלה לעבוד באוניברסיטה העברית בירושלים במחקר במחלקה לזאולוגיה, ואחר כך עברה לעבוד במחלקה לאקולוגיה ובמחלקה לגנטיקה. בנוסף למדה נחמה לאורך השנים את תולדות האומנות בתחומים: אומנות מודרנית, קלאסית ועתיקה.

 

ב-1971 נישאה לראובן (רובי) ריבלין ונשארה לגור בירושלים. נחמה ילדה שלושה ילדים, ריבי (רבקה), ענת ורן, היתה סבתא למתן, זיו, שי, קרני, מאיה, דניאלה ויהב, ואחות לורדה.

 

בשנת 2007 פרשה נחמה לפנסיה ואז גם גילתה שהיא לוקה במחלת ריאות חשוכת מרפא שאילצה אותה להעזר במכשיר חמצן נייד. כשעברה נחמה אל בית הנשיא בחרה להתמקד באומנות, בפעילות למען ילדים עם צרכים מיוחדים, באיכות הסביבה והטבע ובשמירה על כדור הארץ מתוך חמלה ואהבת הבריות.

 

בפוסט שכתבה על הספר דב פדינגטון כתבה נחמה: ״כמה פעמים אנחנו חולפים על פני חיה או ציפור פצועה ומפנים מבט, רק שלא נצטרך לקחת על עצמנו את עול הטיפול בה,״  ולימים, אף דיבבה דמות בסרט על בסיס ספר זה.

 

נחמה הקימה גינה קהילתית בגינת בית הנשיא אליה הגיעו ילדים מהשכונות ברחבי הארץ כדי לזרוע ולשתול צמחים, תבלינים ופרחים באופן קבוע.

 

נחמה פקדה תדיר את כל מוסדות התרבות בארץ, בדגש על המוסדות הירושלמיים, מתוך אהבה אמיתית לאומנות על כל סוגיה. מקום מיוחד שמרה נחמה לסנימטק בירושלים ולבית הקולנוע סמדר שם נהגה לצפות בסרטים באופן קבוע.

 

חיבתה של נחמה לספרות עברית ולאומנות הביאה אותה לכתוב מפעם לפעם על סופרים וסופרות שאהבה במיוחד בפוסטים שפרסמה בעמוד הפייסבוק הרשמי של הנשיא. ״שלום לכולם, כאן נחמה,״ היה הפתיח הקבוע של הפוסטים שכתבה, אותם חתמה במילים ״שלכם, נחמה״ אשר הפכו חביבים במיוחד על ציבור העוקבים של העמוד ועל שוחרי התרבות והאומנות בארץ.

 

בשנת 2018 יסדה נחמה את פרס רעיית נשיא המדינה לשירה עברית. במעמד הכרזת הועדה על הזוכה עמיחי חסון, אמרה  נחמה: "אני מברכת את אוהבי ואוהבות השפה והמילים, את הכותבים והכותבות שעושים בהם קסמים וכשפים ומאחלת לעולמנו שתמיד יהיו בו אנשים שמשוררים אותו.״ 

 

יהי זכרה ברוך.

 

צילום: קובי גדעון/לע"מ

צילום: מארק ניימן / לע"מ

צילום: חיים צח / לע"מ

צילום: מארק ניימן / לע"מ

צילום: דוברות בית הנשיא

צילום: דוברות בית הנשיא

צילום: דוברות בית הנשיא