כותרות אחרונות
Search

הגדלה, הקטנה או הרמת חזה: איך לבחור את המנתח הנכון?

הקטנת / הגדלת חזה המלצות – צילום: "שאטרסטוק"

 

 

הגדלה, הקטנה או הרמת חזה: איך לבחור את המנתח הנכון?

באדיבות:  ד"ר עמוס לויאב, רופא ראשי של כללית אסתטיקה, מומחה בכיר בכירורגיה פלסטית. 

 

הרים של מילים נאמרו ונכתבו על החזה הנשי, השפעתו על הדימוי והביטחון הנשי של כל אישה ולעיתים גם על הבריאות שלה. ניתוחי החזה קיימים בעולם כבר למעלה מ-120 שנים! ובזכות הניסיון והידע המקצועי שנצבר בתחום, כל אישה יכולה כיום לפנות לניתוח חזה כדי לשפר משמעותית את פרופורציות הגוף, להבליט את החזה או אולי להקטין אותו עקב כאבי גב או מכל סיבה אחרת. כעת נותר רק לבחור את סוג הניתוח שיתאים ואת המנתח הנכון.

 

הגדלת חזה – מיועד לנשים מגיל 17 ומעלה שמרגישות שהחזה שלהן מרוקן או "קטן מדי", הגדלת חזה יכולה לתקן גם מצבים של חוסר סימטריה בין השדיים. בניתוח כזה שמבוצע לרוב בהרדמה מקומית, משתמשים בשתלים מסיליקון או בשומן עצמי, או בשילוב שלהם.

 

איך לבחור מנתח להגדלת חזה? לניסיון והידע של רופא מנתח יש תפקיד מכריע בניתוחי הגדלת חזה, על הרופא להתאים את סוג וגודל השתלים, יש לוודא כי החומרים בהם משתמשים מאושרים על ידי משרד הבריאות, האיחוד האירופי וגם ה-FDA האמריקאי. חשוב לבחור במנתח שילווה את המטופלת גם בשנים הארוכות שלאחר הניתוח, על כל צרה שלא תבוא או אם יעלה הצורך לבצע תיקון כלשהו.

 

הקטנת חזה – נשים רבות שלהן חזה גדול, סובלות מכאבים בגב העליון ובכתפיים בשל משקל החזה, אצל לחלקן החזה גורם לבעיות של ממש בעמוד השדרה. לצד הבעיות הבריאותיות, חזה גדול עלול לגרום גם לבעיות רגשיות, פגיעה בדימוי העצמי ואף קושי בפעולות יומיומיות כמו בחירת בגדים. ניתוח הקטנת חזה, כשמו כן הוא, מקטין את החזה הנשי. במהלך הניתוח, שמבוצע תחת הרדמה מלאה, הכירורג מסיר רקמת שד ומעצב מחדש את החזה, כך שיהיה קטן יותר, זקוף ואסתטי בצורה שתואמת את מבנה הגוף.

 

הקטנת / הגדלת חזה המלצות – צילום: "שאטרסטוק"

 

איך לבחור מנתח להקטנת חזה? ניתוחים מהסוג הזה, מחייבים את הרופא לידע אנטומי רב, ולידיים מדויקות ואמינות. מנתח נדרש למעשה לעצב ו"לפסל" מחדש את החזה, חשוב לקיים פגישת ייעוץ עוד לפני הניתוח (מומלץ עם יותר מרופא אחד), ובה להבין כמה רקמה יש להסיר, איך ייראה החזה החדש, ואיך ייראה התהליך כולו עד שתגיעי למראה הרצוי. גם במקרה זה כדאי לבחור במנתח מוסמך וגוף רפואי גדול ופשוט לא לקחת סיכונים מיותרים.

 

הרמת חזה – מאפשר לנשים שמתמודדות עם תסכול ארוך שנים ואינן שלמות עם החזה שלהן. הרמת חזה הוא הליך כירורגי שיכול לתקן חזה שטוח, מאורך או שמוט. נשים רבות פונות לניתוח זה כדי לתקן חוסר סימטריה בין השדיים, בין אם מדובר בגובה הפטמות או במקרים כאשר שד אחד גדול מהשני. בניתוח כזה שוב נדרשות מהמנתח יכולות של עיצוב ופיסול, הוא מסיר עודפי עור, מבצע מתיחות והידוק של הרקמות מסביב לחזה. את התוצאות אפשר לראות מיד לאחר הניתוח.

 

איך לבחור מנתח להרמת חזה? ניסיון, ידע ומקצועיות הן שלוש המעלות החשובות ביותר. לצד זה מומלץ לעבור ניתוח כזה אצל גוף אחראי, לוודא שההליך מבוצע בחדר הניתוח המצויד בכל הנדרש לביצוע מיטבי של ניתוח חזה, ושהוא ערוך גם לטיפול בסיבוכים ובמצבי חירום ובמרכזים רפואיים מוכרים עם ציוד מתקדם.

 

כללי הברזל לבחירת מנתח:

  1. בחרי ברופא מומחה בכירורגיה פלסטית, בעל מיומנות גבוהה וניסיון עשיר בביצוע ניתוחי חזה, החבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.
  2. בחרי ברופא המועסק במרפאת מומחים אחראית שתלווה אותך לתקופה ארוכה, גם לאחר ההליך הניתוחי.
  3. בחרי בגוף רפואי העושה שימוש בחומרים איכותיים המאושרים על ידי משרדי הבריאות בישראל, אמרה"ב והאיחוד האירופי.