כותרות אחרונות
Search

הגן הבוטני בירושלים מציע לקראת חגי תשרי מתנה שמחברת טבע, ערכים ואיכות סביבה.

שקיות זרעים לקנייה.- צלם : עומרי בכרך

 

מחפשים מתנה מיוחדת לראש השנה?

הגן הבוטני בירושלים מציע מתנה שמחברת טבע, ערכים ואיכות סביבה.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים מציע לרכוש זרעים של פרחי בר ארץ ישראלים שחלקם נדירים ובסכנת הכחדה ולגדלם בבית באדניות ובגינות הפרטיות. את חבילות הזרעים ניתן לרכוש כמתנה ייחודית לחג כזו שמשלבת טבע, ערכים ושמירה על הסביבה. בואו ותהיו חלק מקמפיין הצלת פרחי הבר הנכחדים של ארץ ישראל ע"ש  נחמה ריבלין ז"ל.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם יוצא זו השנה השלישית בקמפיין להצלת פרחי הבר בארץ ישראל ומציע לרכוש חבילות של זרעים, ביניהם גם מינים נדירים, ובכך לשמור על הסביבה ולהעניק לביתכם או לאהוביכם מתנה פורחת עם מסר אקולוגי. הקמפיין מוקדש לזכרה של הגב' נחמה ריבלין ז"ל. המיזם נועד להשיב את פרחי הבר לגינות ביתיות ולסייע בשימור המגוון הביולוגי במדינה.

 

צילום: רפאל שחרי

 

זו השנה השלישית שהקמפיין יוצא לדרך ומציע לכל בית בישראל לרכוש ולשתול בגינות הפרטיות ובאדניות הבתים זרעים של פרחי בר, ביניהם גן מינים נדירים הנמצאים בסכנת הכחדה. לכל אחת ואחד יש עכשיו אפשרות לרכוש חבילה ולשלב את פרחי הבר באדניות או בגינות הביתיות הפרטיות או להעניק כמתנה שונה, סביבתית, איכותית המחברת בין פריחה, צמיחה, ערכים וטבע וגם עם מסר שאפשר לשמור על הטבע בקלות ובנוחות. הזרעים נובטים בקלות, בעלי פריחה בולטת ויפה והינם חסכני מים. הם מתאימים לכל גינה, כך כל זריעה לוקחת חלק בשימור הסביבה, ומאפשרת המשך הנאה לדורות הבאים. הקמפיין מוקדש לגברת נחמה ריבלין ז"ל, אוהבת טבע אמיתית שתרמה רבות לאורך השנים לחברה בישראל ולשמירת הטבע.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם – ירושלים הינו הגדול ביותר בישראל ובו אוסף של מעל 6,600 מינים וזנים של צמחים מכל העולם. הגן מטפח, מגדל ומייצר זרעים של פרחי בר לגינה מזה 40 שנה, רובם מקומיים, חלקם נדירים וחלקם ממש בסכנת הכחדה.

 

פרחים במגוון צבעים – צילום: – עומרי בכרך

 

לאור הביקוש בשנתיים הראשונות של הפרויקט, 'שינסו מותניים' בגן הבוטני השנה והגדילו באופן משמעותי את כמויות הזרעים שליקטו והוסיפו עוד 8 מינים חדשים למגוון של 35 המינים הקיימים כבר. בין המינים החדשים שנאספו: מרווה א"י, טופח ספרדי, ציפורנית גדולה וקחוונית מצויה. עובדי הגן הבוטני, יחד עם עשרות מתנדבים מכל רחבי הארץ, סיימו לאחרונה את מלאכת האיסוף של מאות אלפי זרעים של פרחי הבר. הזרעים נאספו, נוקו ונארזו בכ-12,000 שקיות.  השותפים במיזם הם ידידי הגן הבוטני; חברי קהילת הגן, מתנדבים בעלי צרכים מיוחדים (אלו"ט ורעות), צעירים בשירות לאומי וצוות הגן הבוטני.

 

שקיות זרעים לקנייה.- צלם : עומרי בכרך

 

תום עמית, מנכ"ל הגן הבוטני מציין כי "נחמה ריבלין ז"ל אהבה את הטבע בכל ליבה, היא קידמה נושאים ירוקים כמו גידול פרחים וירקות בגינה הקהילתית שהקימה בבית הנשיא וחיברה את אזרחי ישראל לעולם הצמחים. הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים המאמין בערכים אלה, ראה כי זוהי הדרך הנכונה ביותר עבורנו להנציח את שמה של נחמה ריבלין ז"ל ולעודד אנשים לשימור הסביבה שלנו, אני קורא לכל אזרחי המדינה, חובבי הטבע, לרכוש אונליין את שקיות הזרעים, להציל את פרחי הבר שלנו ולהיות חלק מהקמפיין ע"ש נחמה ריבלין ז"ל".

 

מחירים של שקית זרעים 40-20 ₪ . להזמנות https://tinyurl.com/y2byv4my .

לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012 או באתר