כותרות אחרונות
Search

הזרקות בוטוקס באיזה גיל כדאי להתחיל ?

הזרקות בוטוקס באיזה גיל כדאי להתחיל ?

לפני שנים טיפול בבוטוקס היה מנת חלקם של עשירי בוורלי הילס בלבד ולווה בקונוטציה שלילית, כיום כמעט כולן עושות בוטוקס – בכל החתכים והמגדרים האפשריים. זאת בעיקר לאור העובדה שזו פרוצדורה מצוינת עם תוצאות טובות ובעצם נחשבת לפעולה הכי מינימלית ברפואה אסתטית.

 

היום, כבר לא נדיר למצוא בחורות בשנות ה-20 וה-30 לחייהן שעושות בוטוקס כטיפול מתחזק ומשמר. האגודה האמריקאית לכירורגיה פלסטית מדווחת על עליה של כ-750 אחוז משנת 2000. ויותר מזה, דווח כי בשנת 2016 הייתה עליה של 64% במטופלות מתחת לגיל 30 שעברו טיפולי בוטוקס.

ד"ר להבית אקרמן במהלך טיפול – צילום: יח"צ

ע"פ ד"ר להבית אקרמן, הטיפול משמש כטיפול מונע ומתחזק ולכן הרבה מטופלות מעדיפות לעשות אותו כבר בגיל צעיר על מנת למנוע מצב של קמטי הבעה עמוקים עם הגיל. 

 

איך למעשה עובד הבוטוקס?

בוטוקס זו תרופה המאושרת לשימוש כמעט בכל העולם, המורכבת מטוקסין הבוטולינום וכאשר הוא מוזרק לשריר הוא חוסם באופן זמני את מעבר פולס העצב שמעורר את  כיווץ השריר. כלומר, הטיפול מרכך את הקמטים ומונע היווצרות קמטים נוספים. ככל שאנחנו מתבגרים העור מאבד מהאלסטיות שלו ולכן כאשר השריר מתכווץ יופיעו קמטים.

הזרקת בוטוקס בגיל צעיר תמנע את הופעתם של קמטי הבעה מרובים ותשמר מראה צעיר יותר לאורך השנים. אפשר להזריק בוטוקס בכל גיל, אולם נהוג להזריק בעיקר בין הגילאים 18-65.

צילום: יח"צ

הזרקת בוטוקס בגיל 20

חלק מהרופאים ממליצים להזריק בוטוקס כבר בגיל 20. אפילו לפני התחלת הופעת הקמטוטים – כטיפול מונע. הזרקת בוטוקס בגיל צעיר “תחנך” את השרירים להתכווץ חלש יותר ותסייע בהפחתת העמקת הקמטים. ד"ר להבית אקרמן אומרת: "אני ממליצה להתחיל להזריק רק כאשר מתחילים להופיע קמטוטים עדינים, על פי מצב העור ולא רק על פי הגיל."

מצב הקמטים מושפע מגנטיקה, ממימיקה ומגורמים נוספים ולא תלוי רק בגיל כרונולוגי. גם אם מתחילים להזריק בגיל צעיר – יש להקפיד על הזרקת כמויות קטנות של החומר על מנת להימנע ממבט קפוא, חסר הבעה. אז כן, אפשר להזריק בוטוקס ולהראות טבעי!

 

הזרקת בוטוקס בגיל 30

בדרך כלל בעשור הזה מתחילים לראות כבר את קמטי ההבעה אצל מרבית הנשים ואז לבוטוקס יש תפקיד חשוב בריכוך הבעות כועסות, זועפות ורציניות מדי. טיפול בבוטוקס בגיל הזה זורק אור לפנים ומשווה להם מראה רענן יותר. הרעיון העיקרי בבוטוקס זה הטיפול המתמשך, הקבוע, החוזר, כל מספר חודשים. לא מומלץ לעשות בוטוקס כטיפול חד פעמי (כמובן שלא קורה שום נזק מטיפול לא מתמשך) אבל הרווח העיקרי זה ההמשכיות.

שוב, אין צורך בהבעה קפואה ומלאכותית ובהחלט ניתן להסתפק בהזרקה כל 6 חודשים ולא לעיתים תכופות יותר. זה ישווה לפנים מראה רענן ולא קפוא.

צילום: יח"צ

הזרקה בגיל 40 +

בגיל הזה העור כבר מאבד מהאלסטיות שלו והופך לדק יותר ולכן קמטי ההבעה הופכים למשמעותיים יותר ולרוב רואים אותם בעור גם ללא תנועת השרירים. בדרך כלל בגיל הזה כבר יש אובדן נפח והופעה של קמטים סטטיים ולרוב יש נשים רבות רואות צורך ביותר מבוטוקס וניתן לשקול שילוב של טיפול בחומצה היאלורונית בנוסף לבוטוקס על מנת לשוות לפנים את המראה הצעיר.

 

בגיל הזה צריך כבר לקחת בחשבון שלא ניתן (וגם לא בטוח שרצוי) להיפטר לחלוטין מכל הקמטים (לא נורא אם הפנים לא נראים כמו קרש – יש הגיון בכך שהעור יראה הרמוני וטבעי). ישנן כמובן נשים עם עור נפלא בגיל הזה הודות לגנטיקה מעולה. תדירות ההזרקה בגיל הזה-פעם ב4-6 חודשים.

לסיכום, לא צריך בוטוקס אבל בהחלט אפשר להוציא מבוטוקס הרבה דברים טובים בייחוד אם זה נעשה כמו שצריך.