כותרות אחרונות
Search

החזרי מס שבח לאחר מכירת מקרקעין.

צילום: unsplash.com

 

 

החזרי מס שבח לאחר מכירת מקרקעין.

בתנאים מסוימים, לאחר ביצוע עסקת נדל"ן, ניתן לקבל החזרי מס שבח. מה זה מס שבח, כיצד מקבלים החזר ומה התנאים לקבלת ההחזר – על הכל נענה בשורות הבאות. 

מה זה מס שבח:

מס השבח הינו למעשה מס המשלמים בעקבות עסקת מקרקעין מכל סוג שהוא. אדם המוכר נכס שנמצא בבעלותו מחויב בתשלום מס לרשות המיסים בהתאם לאחוז מסוים על בסיס סכום העסקה. החל מ-2012 שיעור המס עומד על כ- 25% אחוזים ממחיר הנכס. נכס מקרקעין יכול להוות כל סוג של נכס החל משטח המיועד לבנייה ועד לבניין מסחרי. אופן חישוב גובה המס מעט מורכב וכולל פרמטרים רבים שמשתנים מעסקה לעסקה ומאדם לאדם. כדי לדעת מה גובה המס שעליכם לשלם או האם שילמתם את הסכום הנכון ולא יותר ממה שהייתם אמורים, מומלץ להתייעץ עם חברה המתמחה בהחזרי מס כדי שתוכלו גם לקבל את כספכם בחזרה.

 

מה זה החזרי מס שבח:

ישנן עסקאות מסוימות בהן אין צורך לשלם מס שבח או לחלופין, המוכר זכאי להנחה בתשלומי המס.

 

הפסד הון – אם מכירת הנכס בוצע בעקבות הפסד הון ניתן לקבל קיזוז בתשלום המס כדי להקל על המוכר.

 

שיוך ההחזר רק לאחד מבני הזוג – אם מדובר במכירת בית ותשלום המס מתחלק בין שני בני הזוג יש אפשרות להקל בתשלום המס. כמו כן גם בתשלום רק על ידי אחד מבני הזוג ניתן לפרוס את ההחזר לתקופה ממושכת יותר.

 

קושי כלכלי בתשלום – אם לשכיר יש קושי לשלם את המס ותשלום מלא יכניס אותו לחובות הוא יכול להגיש בקשה להחזרי מס.

 

החזרי מס מוגדרים כך כדי להקל על ביצוע עסקת מקרקעין ולמנוע ממוכר הנכס להיכנס לחובות. אם אינכם מצליחים לקבל את ההחזר המגיע לכם מומלץ לפנות אל חברה המתמחה בנושא שתסייע לכם לקבל את ההחזר המגיע לכם.

 

צילום: unsplash.com

 

ככה תדעו אם מגיע לכם החזרי מס שבח:

חישוב מס השבח הינו עניין מורכב והפרמטרים לחישוב ההחזר גם הם מסובכים ולא תמיד ברורים. ננסה לעשות סדר ככל הניתן לפי נתונים יבשים הברורים לכולם באופן חד משמעי. כן חשוב לציין שבכל מקרה, במכירת דירה להשקעה לא ניתן לקבל פטור ממס שבח. כן ניתן לקבל פטור ממס שבח במקרה ולמוכרים יש רק דירה אחת למגורים בבעלותם, ישנם גם מקרים שניתן לקבל פטור במכירת דירה שהתקבלה בירושה, ולעיתים גם במכירת דירה אשר בבעלותם של בני זוג גרושים. אם בכל אחד המקרים או מן המקרים הנוספים עליהם ניתן לקבל החזרי מס שבח הוא כן שולם בתהליך מכירת נכס מקרקעין, יש אפשרות להגיש בקשה לקבלת החזר מס. את כל פרטיו של התהליך ניתן למצוא באתר רשות המיסים או לפנות לקבלת ייעוץ מחברה מנוסה בתחום.

 

כיצד מקבלים החזרי מס שבח:

ניתן לקבל החזרים על מס שבח באמצעות הגשת בקשה לרשות המיסים. אופן ביצוע הליך הבקשה עשוי להיות מסורבל למי שאינו בקיא בכך ולכן יש חברות רבות שיכולות לסייע לכם בזה. אינדיגו מתמחה בהחזרי מס יודעת לתת את השירות הטוב ביותר בדגש לעבודה מהירה למתן החזר תוך זמן קצר, בירור מעמיק של כל הפרטים עבור הגדלת הזכאות לקבלת פטור והפקדת כסף ישירות לחשבון הבנק שלכם.