כותרות אחרונות
Search

היועצת העסקית אביבית ויצמן עם טיפים והמלצות לכל בעלי העסקים בישראל בתקופת המלחמה.

אביבית ויצמן – צילום: שרון בריל

היועצת העסקית אביבית ויצמן  אשר תפקדה כמנכ״לית קניונים רבים בישראל עם טיפים והמלצות לכל בעלי העסקים בישראל בתקופת המלחמה.
 12 טיפים לצליחת שגרת החירום באדיבות היועצת העסקית אביבית ויצמן:
 
 

אביבית ויצמן – צילום: שרון בריל

 
 
1. התייחסו למצב כשגרה ככל האפשר. בנו לו״ז עבודה מסודר, תכננו תוכניות, קיימו פגישות והתניעו דברים ככל שאתם יכולים. כל אחד ואחת מאיתנו מהווים חלק בהנעת הכלכלה המקומית וזה מאוד חשוב למדינה בימים כאלו.
 
2. צרו ערוץ תקשורת. לפעמים אנחנו לא בטוחים אם ספקים או לקוחות שונים עובדים, אבל במקום לעצור הכל והלהישאר בחוסר נעימות, פשוט סמסו להם או הרימו שיחה. תבדקו לשלומם, זה תמיד טוב, לחלקם אולי אפילו תוכלו לעזור בכך שהעסק שלכם ממשיך לתפקד.
 
3. טפלו בכל המשימות הדחויות. בטוח יש לכם משימות שיושבות על המדף תקופה, מסמכים שצריך למיין, קבצים שצריכים חידוש, עדכונים שצריך לבצע בצורה פיזית או דיגיטלית. נצלו את הרגיעה בעבודה וסדרו את כל הדברים של ״אחרכך״ כך שכשתחזור שגרה מלאה תוכלו להמשיך עם שולחן נקי ולא לצבור עוד משימות כאלו.
 
4. חפשו אלטרנטיבות וצאו מהקופסא – יש לכם חנות פיזית? דאגו לחנות דיגיטלית, יש לכם עסק מקומי בצעו שירותים עד הבית, חקרו על קהל היעד שלכם והגדילו אותו או הוסיפו שירותים ומוצרים שמתאימים לתקופה הזו. בקיצור, אל תוותרו, חפשו אלטרנטיבות והמשיכו לעבוד, גם אם זהמצריך מכם יציאה מאזור הנוחות.
 
5. תבנו תוכניות שיווקיות, כן ברבים. תוכנית שיווקית גם לתקופה זו של שגרת החירום ואיך מתנהלים בה, ובמקביל תוכנית שיווקית נוספת ליום שאחרי. תוכנית שיווקית טובה כוללת רעיונות, פוסטים, תכנון לפי קהלים, הגעה לקהלים חדשים, התאמה לאירועים ותקופות (מתוכננים או לא) וחישוב תקציב שיווקי שישמש אתכם לכל התהליך כולל בלת״מים.
 
6. בצעו ניצול זמנים! אם יש לכם עסק פיזי והוא סגור – שפצו אותו. אם אין לכם אתר – זה הזמן לבנות אחד, אפילו אם  אתם במילואים – קחו איש מקצוע שיעבור לכם על האתר והתכנים ויחזק אותם. בצעו ניצול נכון של הזמן ואיפה שנראה לכם שיש חולשה – הפכו את הקושי לאתגר ונצלו את המצב לטובתכם ככל האפשר.
7. בתקופות בהן לא קל להגדיל הכנסות – תחשבו איפה אפשר לצמצם הוצאות. אם זה לחפש ספקים יותר זולים, או להוציא עובדים לחל״ת, לקצץ שירותים שלא מועילים לכם כרגע. צמצום הוצאות (לפחות באופן זמני) יכול להקל לא מעט.
 
8. אל תסתמכו על הפיצוי שיבוא בהמשך, איננו יודעים מה יהיה ואיך. כרגע בצעו תוכנית כלכלית ל-3 חודשים, עצרו תשלומים מיותרים, פנו לספקים וגופים שמוכנים לדחות תשלומים שונים ללא ריביות ואם הינכם עומדים בקריטריונים, אל תהססו לבקש עזרה כדי לשמור על איתנות העסק.
 
9. אל תקחו כל הלוואה. הלוואות יכולות להכביד על העסק וצריך לחשוב טוב לפני שלוקחים הלוואה. להבין האם המטרה באמת קריטית, אם אין דרך אחרת, איך מחזירים אותה, איך מתנהלים לצידה ועוד. בבקשה, אל תקחו הלוואה ללא תוכניות וייעוץ מקדים.
 
10. זה הזמן לשת״פים. שיתופי פעולה יכולים להיות עם קולגות או עם בעלי עסקים מתחום שונה לחלוטין. תתפלאו עם מספיק יצירתיות אפשר לייצר שיתופי פעולה מעניינים שכל הצדדים ירוויחו מהם. תזכרו – השלם גדול מסך חלקיו.
 
11. תאזנו. נכון לעבוד ולקדם את העסק זה חשוב אבל גם לנוח, ולהיות עם המשפחה וחברים, ולהתאוורר. בצעו איזון שעושה לכם טוב בין כל חובות וזכויות החיים.
 
12.  שאפו שאתם מתנדבים  זה בהחלט חשוב!
 
אבל, זה לא אמור למנוע מכם  לעבוד או לפגוע לכם  בפרנסה.
 
הרי בלי משכורת, גם להתנדב לא נוכל להרשות לעצמנו.
 
לגיטימי שזה בוער בכם להתנדב ולפעמים אתם מרגישים שאתם לא עושים מספיק, אבל במקום ייסורי מצפון תהיו גאים בעצמכם – כשאתם עובדים אתם מניעים ומחזקים את העורף  והכלכלה  *וזה קריטי למדינה* !