כותרות אחרונות
Search

המדריך המושלם – טיפים לבילוי מושלם בקרוז.!

 

 

 

המדריך המושלם – טיפים לבילוי מושלם בקרוז.!

חברת נורוויג'ן קרוז ליין ריכזה עבורנו את כל הטיפים החשובים שעלינו להכיר לפני עלייתנו לקרוז ולהנות מחופשה מושלמת:

 

בחירת חדר:

כאשר מתכננים קרוז יש לדעת שבחירת החדר היא חלק החשוב בחוויה הכוללת. באוניות קרוזים יש כמה סוגי חדרים, ומחירם משתנה בהתאם למיקומם באוניה.

 

חדר חיצוני עולה יותר מחדר פנימי (ללא חלון לים) , וחדר בקומה גבוהה עולה יותר מהחדרים בקומות הנמוכות. ניתן לקבל חדרים עם מרפסות וסוויטות מרווחות יותר, חשוב כמובן לקחת בחשבון מה התקציב באישי ומהם הצרכים. אם אתם מתכננים להיות הרבה מחוץ לחדר, להנות מהסיפון ומפעילויות באוניה  , תוכלו  להסתפק בחדר פנימי המשמש  רק ללינה,  חדר פנים עשוי להיות בסדר אבל רצוי לברר מה גודל החדר לפני ההזמנה ומי שמתכנן לחזור לחדר באמצע היום למנוחה יעדיף חדר גדול יותר עם מרפסת.

 

עצה נוספת שלעיתים חברת השייט נותרת עם חדרים שלא נמכרו ואז החברה שולחת ללקוחות אימייל שבו הם יכולים לקחת חלק במכירה פומבית על חדר שעלול להיות הוא משודרג יותר מזה שהזמנתם במחיר ששילמת מראש.  

 

טיפים לקרוז מושלם – צילום: יח"צ

 

הזמנות מראש לארוחות ומופעים:

ההמלצה היא להזמין כמה שבועות מראש דרך האפליקציה של חברת הקרוזים או האתר, מקומות שישמרו עבורכם במופעים או במסעדות נושא. כמובן שניתן גם להזמין בדסק הקבלה אבל ההזמנה מראש מאפשרת לכם לנפוש בראש שקט ולא לעסוק בשריון מקומות. אם מדובר בחופשה עם ילדים, לא תמיד כדאי להזמין מסעדת נושא כמה שבועות מראש, אלא הזמנה ביום עצמו על מנת להתאים את רצון הילדים ואת רעבונם.

 

אם אפשר בלי אינטרנט – עדיף:

אינטרנט הוא דבר מצרך יקר באוניות. במידה ואפשר כדאי לוותר על התענוג הזה לאורך השייט מתוך רצון להנות ולהתנתק. אפשר כמובן לרכוש זמן גלישת אינטרנט בלב ים אבל כדאי לחשב מראש את הצריכה, הן לפני אורך הקרוז והן לפי הצורף,  כיוון שחבילה גדולה יכולה להגיע למאות שקלים. בהגיעכם ליעדי החוף השונים  קנו SIM בינלאומי והתחברו בקלות והזול.

 

מניעת מחלות ים בקרוז:

לרוב באוניות קרוז גדולות לא מרגישים את תנודות גלי ים. התייעצו עם רופא לתרופות נגד בחילה (דראמאמין או מרזין) ורכושו אותם ליתר ביטחון כי במידה ומתגלה רגישות, עדיף להשתמש בתרופות נגד בחילות שנרכשו מראש עוד בארץ מאשר לקבל טיפול רפואי באוניה בתשלום.

 

טיפים לקרוז מושלם – צילום: יח"צ

שקעי חשמל באוניית הקרוז:

לכל אוניה יש צורת שקעים שונה, תלוי מאיזו מדינת ייצור הן. יש לברר אצל סוכן הנסיעות מהו המתח החשמלי (וצורת השקעים) באוניה למקרה של שימוש באביזרים חשמליים. ישנן אוניות שישנו בחדר רק שקע אחד, כך שאם אתם נופשים בזוג, עדיף גם להביא גם מפצל.

 

אוכל כשר:

יש ליידע מראש את סוכן הנסיעות שלכם כי הינכם שומרי כשרות על מנת שזה יזמין לכם אוכל מבעוד מועד שיוגש לכם בחמגשיות. שימו לב, ישנם חברות קרוזים אחרות שמבקשות תשלום נוסף עבור אוכל כשר וכאמור, המטבח באונייה אינו כשר.  

 

ביגוד:

מה לובשים? נוח, נוח ושוב נוח. זכרו, אתם בחופשה ורוצים להרגיש נינוחים. אם הינכם נופשים בתקופת הקיץ, יש להביא בגדים ארוכים, במידה ואתם מעוניינים לצאת לסיפון לטיול לילה מתחת לכיפת השמים, הים הפתוח מביא איתו בשעת הערב רוח קרירה, כך שעדיף להתלבש בבגדים חממים יותר.   

 

מתי מגיעים לנמל?

אם הקרוז שלכם יוצא ממדינה אחרת, מומלץ לטוס יום לפני מועד יציאת הקרוז על מנת שלא תלחצו ממצבים כמו עיכובים בטיסה. ברוב האוניות תהליך הצ'ק אין מתחיל ב- 11:00 בבוקר ועד שהאונייה יוצאת ללב ים.

 

חלק מחברות השייט מאפשרות לנופשים לקבוע לעצמם מתי להגיע לצ'ק אין, אך החיסרון הוא שהנופשים לא יודעים למתי עשו צ'ק אין יתר הנוסעים ויתכן שימצאו עצמם ברישום מעט עמוס.

 

יש  להגיע לצ'ק אין  הראשוני  כ-3 שעות לפחות לפני השעה היעודה על מנת להיכנס לאוניה בנוחות, לערוך הכרות עם האוניה ולחקור אותה ולצאת לדרך רגועים ונינוחים.

 

בעגינה בחופים החלטתם כי אתם יוצאים לסיור חוף באופן עצמאי ולא הזמנתם סיור מטעם האונייה, רצוי להציע  40 דקות לפני השעה שנקבעה, היות שישנם נמלים שהדרך אליהם חזרה ממרכז העיר עמוסה ופקוקה.

 

טיפים לקרוז מושלם – צילום: יח"צ

 

להיות צמודים תמיד למפתח החדר:

למפתח החדר מספר תפקידים משמועתיים, מלבד היותו פותח את דלת חדרכם, גם כרטיס אשראי נטען שאיתו ניתן להזמין שתיה חריפה שאינה כוללת במחיר בקרוז/ ספא/ מסעדת נושא שאת היתרתכם ניתן לצפות בטלוויזיה שבחדרם או באפליקציה של חברת הקרוזים. פתרון זה נוח ויעיל ומאפשר לכם להנות מחופשה ללא לקיחת ארנק לכל מקום. בנוסף, הכרטיס הוא גם יציאה וכניסה מהאוניה ולכן כאשר עוגנים בנמל חוף, עליכם לקחת אותו איתכם על מנת שתוכלו לעלות חזרה לאוניה כי על בתוכן הכרטיס הדיגיטלי מופיעה תמונתכם לזיהוי.

 

תקשורת באוניה:

בכל האוניות יש טלפונים פנימיים וניתן להתקשר לפרטנרים שלכם בחופשה מחדר לחדר. המלצה שלנו היא גם לרכוש מכשיר קשר איכותי כך תוכלו לצור קשר עם בני המשפחה שנמצאים באזורים שונים בקומת האוניה.