כותרות אחרונות
Search

המיזם שיבטיח את המשך פעילות המשק: מערך בדיקות סרולוגיות עבור חברות וארגונים-

 

 

 

המיזם שיבטיח את המשך פעילות המשק: מערך בדיקות סרולוגיות עבור חברות וארגונים.

לראשונה בישראל: המרכז הרפואי שיבא מקים מערך בדיקות סרולוגיות וייעוץ לארגונים בליווי פרופ' גילי רגב-יוחאי.

מדובר בכלי אסטרטגי שיעניק למעסיקים מידע שיאפשר שמירה על  בריאות העובדים והיערכות ארגונית לקראת החורף לצד הקורונה.

 

המרכז הרפואי שיבא, שמוביל את המלחמה והמחקר בנגיף הקורונה, יקים בשת"פ עם חברת טרגט מרקט מערך בדיקות סרולוגיות לחברות וארגונים במשק. את המערך תלווה פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא ומבכירי האפידמיולוגים בישראל.

 

בדיקה סרולוגית היא בדיקת דם למציאת נוגדנים בגוף למחלות שונות ובין היתר לנגיף הקורונה. הימצאות נוגדנים אלו בגוף, ברמה סבירה, מייצרת וודאות מירבית של כמעט 99% שהנבדק נחשף בעבר לנגיף הקורונה.

 

ההנחה המקצועית המקובלת בעולם נכון להיום היא כי בדומה לידוע ממחלות נגיפות אחרות, תחלואה בעבר מקנה הגנה מסוימת מפני הדבקה חוזרת.

 

במיזם החדש יועמד מערך בדיקות סרולוגיות עבור חברות וארגונים. המערך הלוגיסטי יבוצע ע"י חברת טרגט מרקט (תחת המותג TARGET MEDCARE), החברה המובילה בישראל לניהול פרויקטים ומערכים לוגיסטיים אשר יערכו את בדיקות דם ישירות במשרדי החברות.

 

מערך הבדיקות יהווה כלי אסטרטגי למעסיקים, שעל פי תוצאותיו, ייעל את תהליך קבלת ההחלטות בחברות ויאפשר חזרה לשגרת עבודה יעילה על בסיס נתוני הבדיקות כגון: ציוותי עובדים וחלוקת משימות, חלוקת משרדים, תכנון עבודה היברידית (מי עובד מהבית ומי מהמשרד), ציוות לנציגי שירות לקוחות, נסיעות עובדים לחו"ל והיערכות כללית לחורף.

 

מלבד הערך האסטרטגי לחברות ולהמשך תפקודן, ארגונים שיתנהלו בצורה סדורה על פי בדיקות תקופתיות יאפשרו לעובדים לפעול בסביבה בטוחה יותר גם ברמה הרגשית ואף יאפשרו לחלקם לחזור למעגלי עבודה / חיברות. אין זה סוד שעובדים רבים שעובדים מהבית  מזה כחצי שנה  מבקשים לחזור ולקיים סביבת עבודה נורמטיבית. בנוסף, לבדיקות יש ערך אישי עבור העובדים בניהול שגרת חייהם האישים, כגון: מפגש עם הורים מבוגרים, אוכלוסיות בסיכון ובעיקר שקט נפשי.

 

הבדיקות הסרולוגיות מתחילות לתפוס תאוצה ברחבי העולם. אם כי בישראל עדיין מבוצע מספר מועט של בדיקות. בארה"ב ישנן מספר חברות שהחלו במתן שירותי בדיקה וייעוץ לארגונים, אחת מהן לדוגמא היא חברת הביומד אופקו שמבצעת סדרה בדיקות סרולוגיות בהזמנת מעסיקים בארה"ב. החברה דיווחה על ביקוש מוגבר לבדיקות הסרולוגיות, אשר מאפשרות חזרת עובדים למשרדים והיערכות לחורף. ב TARGET MEDCARE  צופים שהשירות החדש יתפוס תאוצה ובקרוב גם בישראל הבדיקות לארגונים יהוו הכרח לנוכח חוסר הוודאות והדרישה לניהול סיכונים מושכל ומבוסס נתונים.

 

פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא – צילום: אלי לוי

 

פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא: "היכולת לאבחן את סטטוס העובדים בארגון מבחינה סרולוגית היא מפתח לחזרה בטוחה לשגרת עבודה ארגונית בתקופת הקורונה. אחוזי הנבדקים החיוביים שחלו והחלימו, חלקם מבלי שכלל ידעו על כך, הולכים ועולים מדי יום. בעלי תוצאה סרולוגית חיובית פיתחו נוגדנים לנגיף. מספר עבודות הראו שמי שמפתח נוגדנים אינו חשוף להדבקה חוזרת. לפיכך, בדיקות נוגדנים תקופתיות יאפשרו לארגונים להחזיר עובדים לחללי עבודה, לפגישות, לקבלת קהל ולנסיעות לחו"ל".