כותרות אחרונות
Search

המרכז הרפואי "מאיר" בכפר סבא מקיים יום עיון ייחודי ומציג שילוב מנצח – פיזיותרפיסט ומנתח!

צילום חופשי: Photo by Karolina Grabowska from Pexels

 

המרכז הרפואי "מאיר" בכפר סבא מקיים יום עיון ייחודי ומציג שילוב מנצח – פיזיותרפיסט ומנתח!
יום עיון ייחודי לפיזיותרפיסטים בנושא ניתוחי עמוד שדרה ייערך בבית חולים "מאיר" ב- 27 במרץ ויכלול הרצאות של רופאים בכירים ופיזיותרפיסטים של יחידת עמוד שדרה.
 
היחידה לניתוחי עמוד שדרה ומערך הפיזיותרפיה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית בשיתוף העמותה לקידום הפיזיותרפיה יערכו בשבוע הבא יום עיון ייחודי בנושא ניתוחי עמוד שדרה ובדגש על השילוב המנצח בין המנתח והפיזיותרפיסט.
 
 
ד"ר יצחק אנגל, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה יציג במהלך היום את תחום הטיפול הניתוחי במחלות ניווניות של עמוד השדרה ואת ההתפתחות שחלה בתחום בשנים האחרונות.
 
 

יצחק אנגל, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה – צילום: באדיבות "מרכז רפואי מאיר" מקבוצת כללית.

 
 
ד"ר יצחק אנגל, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה: "כ- 80% מהאוכלוסייה יסבלו במהלך חייהם מכאבי גב. כאלו הפוגעים באופן משמעותי באיכות חייהם ובעלי השלכה כלכלית משמעותית על המטופל. יחד עם זאת הבשורה המעודדת היא כי רק חלק קטן מכאבי הגב מעידים על מצב חירום רפואי ומרבית המטופלים ימצאו מזור בטיפול בצורה השמרנית דוגמת פיזיותרפיה, שינוי גישה פיזית ומנטלית, שמירה על אורח חיים נכון, איזון מתחים ועוד… במקרים בהם מדובר בבעיה שאינה חולפת בדרכי טיפול אלו, ישנם כיום ניתוחים בטוחים זעיר פולשניים ומתקדמים עם סיכוי נמוך ביותר לסיבוכים וסיכויי החלמה גבוהים".
 
 
 
ד"ר יובל ברוך, רופא בכיר ביחידה יציג את נושא הניתוחים הזעיר פולשניים השכיחים היום בתחום ניתוחי עמוד שדרה וד"ר ניסים אוחנה, מנהל המערך האורתופדי יציג את נושא ההצלחות והכישלונות בניתוחי עמוד שדרה וישבור מיתוסים בעיקר לגבי הכישלונות של ניתוחי עמוד שדרה.
 
 
בנוסף, יועברו הרצאות בנושא שיקום לאחר ניתוחי עמוד שדרה ע"י מר שגיב פרל, פיזיותרפיסט אחראי ביחידה והרצאה על אימוני כוח לאחר ניתוחי עמוד שדרה ע"י מר אבי לבבי, פיזיותרפיסט במכון הפיזיותרפיה במרכז רפואי מאיר. כן ייערך דיון אודות תיאורי מקרה נבחרים שיונחה על ידי פרופ' נחום הלפרין, מאבות האורתופדיה בישראל.
 
 

Photo by Karolina Grabowska from Pexels – צילום חופשי

 
 
 
ד"ר יצחק אנגל, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה מדגיש: "הפיזיותרפיה היא חלק אינטגרלי וקריטי בהחלמת המטופל, מהתוצאות של הניתוח ומהצלחת הטיפול. אני שמח לשתף את הפיזיותרפיסטים העוסקים בתחום בידע הרב שנצבר ביחידה לניתוחי עמוד שדרה. היחידה לניתוחי עמוד שדרה במרכז הרפואי מאיר שהוקמה בשנת 1995 הינה ייחודית מסוגה בארץ: כוללת 18 מיטות אשפוז לחולי עמוד שדרה, ועובדים בה 6 מנתחים בכירים ומנוסים לצד צוות סיעודי ופרא רפואי מקצועי ומוביל בתחום הנותן מענה רב תחומי. היחידה מתמחה בכל סוגי הטיפולים בבעיות עמוד שדרה, טיפולי כאב למיניהם, כל סוגי הניתוחים הזעיר פולשניים, ניתוחים אונקולוגיים וניתוחי עקמת בילדים ובמבוגרים – בכולם נעשה שימוש בציוד ובכלים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם.
 
 
יום העיון ייערך במאיר ב-27 במרץ ויכלול הרצאות של רופאים בכירים ופיזיותרפיסטים של יחידת עמוד שדרה.