כותרות אחרונות
Search

העיצוב החם בעולם האופניים החשמליים מתבסס על פלטפורמת 3DEXPERIECNE של דאסו סיסטמס

העיצוב החם בעולם האופניים החשמליים מתבסס על פלטפורמת 3DEXPERIECNE של דאסו סיסטמס

פלטפורמת 3DEXPERIENCE נבחרה ככלי העיצוב והתכנון של האקסלרטור הדרום קוריאני DXL-LAB בו פותחו אופני הייקור

20 שנים לאחר שהוקמה חברת INNODESIGN, מנכ"ל החברה יונגס קים, חזה כיוון חדש עבור החברה שלו – יצירת בסיס לעידן חדש של תכנון ועיצוב. 10 שנים נדרשו להבשלת הרעיון שלו, וביום ההולדת ה- 30 של INNODESIGN, הוצג אקסלרטור העיצוב הראשון של דרום קוריאה (DXL-Lab). המעבדה מספקת גישה לטכנולוגיות מובילות ומלמדת  את היזמים כיצד להשתמש בהן כדי לפתח את הפרויקטים שלהם. לשם כך נבחרו פלטפורמת 3DEXPERIENCE והפתרון הייעודי לתעשייה HT body בענן של דאסו סיסטמס, אשר כולל את כלי העיצוב של CATIA.

"המוטו של המעבדה הוא 'לתכנן יחדיו', והדרך הטובה ביותר להשיג זאת היא באמצעות פלטפורמה עוצמתית, אשר יכולה לתמוך בכל המתכננים אשר רוצים לעבוד באופן משותף על יצירת תפיסות תכנון ועיצוב חדשות", אמר קים. "היתרון של עבודה בענן הוא שתהליך התכנון מקודם באמצעות שיתוף של רעיונות בין אנשים. בעידן הדיגיטלי גדל תפקיד המתכנן. ביג דאטה וכלים דיגיטליים פותחים אפשרויות רבות. אני חושב ששילוב בין השניים ייצור משהו מדהים – אני קורה לזה "Big Design".

daso צילום: יח"צ

daso צילום: יח"צ

המוצר הראשון שפותח ב- DXL-Lab באמצעות פלטפורמת 3DEXPERIENCE בענן הם האופניים  החשמליים, שהפכו למוצר שעולם הרכיבה מצפה לו. פתרון HT body בענן סיפק למעצבים קלות ונוחות בתכנון, תמיכה בביצוע שינויים, יכולות שיתוף, ורציפות בעבודה באמצעות איחוד של כל הכלים הנדרשים על פלטפורמה אחת.

"שילבנו כוחות עם דונג היון פארק, מנכ"ל הייקור, סטרטאפ אשר מתכנן ומייצר את 'אופני הייקור' עם גלגל אלקטרוני חדשני, כדי לתכנן סוג חדש של אופניים", אמר קים. "הגלגל החשמלי של הייקור, אשר כולל את רכיבי האלקטרוני והסוללה, מועמס על מסגרת האופניים המתקפלת של INNODESIGN".

אפליקציות העיצוב של HT body תמכו במדויק ביצירתיות ובדמיון של המתכננים.

"CATIA  של דאסו סיסטמס, מספקת לנו גישה פשוטה וגמישה יותר לתכנון מאשר כלים אחרים בשוק", אמר יונגמין קאנג, מנהל צוות התכנון. "עם CATIA אנו יכולים לבטא באופן חופשי את המחשבות והרעיונות שלנו, וגם להתמקד בפרטים אותם נחמיץ אם נשתמש באפליקציית תכנון פחות מדויקת".

"מדהים עד כמה ניתן לשרטט צורות בקלות באמצעות כלי השרטוט של CATIA על פלטפורמת 3DEXPERIENCE", אמר ג'ין-גי קים, מנהל צוות עיצוב מוצר. "זה ממש דומה לעיצוב בחמר".

פלטפורמת 3DEXPERIENCE גם תמכה בפרויקט בעת ביצוע שינויים.

"בכלים אחרים, אם נדרשנו לבצע שינוי, היינו צריכים להתחיל מאפס", אמר ג'אוונג לי, מתכנן בצוות. "לעומת זאת, מאחר ו- CATIA מתעדת את היסטוריית התכנון, אם אנו מבצעים שינוי אחד, ההשפעה שלו מופצת באופן אוטומטי לרוחב כל התכנון. זה מהיר ובטוח יותר מאשר לבצע את כל השינויים באופן ידני בעצמנו, מאחר ותמיד קיים הסיכון שנשכח משהו. העובדה שהמערכת טיפלה בכך עבורנו, סייעה לנו לחסוך זמן רב".

daso צילום: יח"צ

daso צילום: יח"צ

נעשה שימוש גם ביכולות ה- rendering בזמן אמת של CATIA כדי לנתח חומרים וצבעים שונים במצבי תאורה שונים. האיכות הפוטו-ריאליסטית סייעה לבצע במהירות אופטימיזציה של עיצובים.

INNODESIGN בחרה בפתרון מבוסס ענן אשר דורש משאבי IT מינימליים והוא קל להפעלה.

"דאסו סיסטמס היא נקודת הקשר היחידה עבור כל השירותים והתמיכה, דבר המבטיח שלכל המתכננים שלנו יש גישה מאובטחת, קלה ומהירה לפלטפורמת 3DEXPERIENCE בענן", אמר יונגמין קאנג. "לפני 3DEXPERIENCE היינו צריכים להעלות כל כלי בנפרד ולעבור ביניהם, מה שהיה לא נוח. כעת יש לנו את כל אפליקציות התכנון והעיצוב שאנו צריכים על פלטפורמה אחת. אנו יכולים לגשת אליה במהירות, ואז אין צורך להעביר מידע מאפליקציה אחת לשנייה ואין סיכון לחוסר תאימות בנתונים".