כותרות אחרונות
Search

השבוע נחגוג את יום העצמאות וזו הזדמנות נהדרת לתת לדיוויד אלמלא ציוני מאוד ומעניין מאוד, במה בזירה המקומית והבינלאומית.

 
 
 
השבוע נחגוג את יום העצמאות וזו הזדמנות נהדרת לתת ל דיוויד אלמלא ציוני מאוד ומעניין מאוד, במה בזירה המקומית והבינלאומית.
 
לקראת יום העצמאות, רצינו להציג לך את ה"ישראלי היפה" מדובר באדם יוצא דופן, בעל זיקה חזקה לישראל, רשם פטנטים מוצלחים ועם מסר 
.חזק לכל מי שחולם בגדול 

דיוויד  שללא ספק קטף את התפוח הגדול, חוזר לשורשים שלו בישראל ומפתח בימים אלו שיתופי פעולה עם מוסדות ישראליים בשביל שהתרופה שצפויה לקבל אישורים סופים בשנה הבאה תפותח פה, בישראל. 

חברת "AZTherapies", חברה הממוקמת בארה"ב, שהקים דויד אלמלא דוקטור ישראלי. החברה מפתחת תרופה לאלצהיימר. לכאורה סיפור הצלחה רגיל של ישראלי מעבר לים – אבל לא כך הוא, הסיפור הרבה יותר עמוק ומעניין, זהו סיפור על אדם שגדל בשכונת מוסררה בירושלים שלפני מלחמת ששת הימים שבאמתחתו מעל ל- 150 פטנטים רשומים, מלגה ופוסט דוקטורט בהרווארד, פטנט על ה-"FDG", והוא יושב בבורד של חברות בשווי של 4-5 מיליארד דולר. החברה בבעלותו פיתחה תרופה שתאט את התפתחות מחלת האלצהיימר בכ-10 שנים. 

אחד האנשים הכי מעניינים ולא צפויים שיצא לי להכיר, אפשר לומר אפילו "המרוקאי הישראלי הראשון בהרווארד" שבמקום ללכת בנתיב הברור שהכתיבו לו – להתעסק בדת או ללכת לעבוד, החליט ללמוד ואחרי שסיים את העברית ועם דוקטורט עבר לארה"ב ומאז הוא כבר 40 שנה מרצה וחוקר באחת האוניברסיטאות הנחשבות ביותר בעולם. 

דויד אלמלא – צילום: יורם רשף

דיוויד אלמלא, שמאמין בללמוד מטעויות של אחרים עובד בימים אלה ודווקא בתקופת נגיף הקורונה, שהוא בעצמו חלק מקבוצת סיכון על תרופה שתאט את מחלת האלצהיימר הפוגעת באחת האוכלוסיות הנמצאות בסיכון תמידי ולא רק במהלך קורונה. תרופה שתאט את מחלת האלצהיימר ותשנה את אופן הטיפול באחת המחלות שהכי מטרידות את עולם הרפואה הפוגעת ברוב האוכלוסייה בשלב זה או אחר. דיוויד שאומנם קטף את התפוח הגדול חוזר לשורשים שלו בישראל ומפתח בימים אלו שיתופי פעולה עם מוסדות ישראליים בשביל שהתרופה שצפויה לקבל אישורים סופים בשנה הבאה תפותח פה, בישראל.