כותרות אחרונות
Search

השחקנית זוכת האוסקר מרלי מטלין תגיע לביקור ראשון בישראל לקבלת "פרס מורטון רודרמן" בסך 100,000$

השחקנית זוכת האוסקר מרלי מטלין תגיע לביקור ראשון בישראל לקבלת "פרס מורטון רודרמן" בסך 100,000$

מטלין, השחקנית החירשת הראשונה והיחידה שזכתה באוסקר, תקבל את פרס מורטון רודרמן על פועלה לקידום שילוב של אנשים עם מוגבלות בהוליווד

קרן משפחת רודרמן, הפועלת לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה בישראל ובארה"ב, תעניק לשחקנית מרלי מטלין את "פרס מורטון רודרמן", בסך 100,000$, כהוקרה על פועלה לקידום שילוב אנשים עם מוגבלות בהוליווד וייצוגם של אנשים עם מוגבלות על המסך. טקס הענקת הפרס יתקיים ביום שני, 19.6, בתל אביב.

בגיל 21 הפכה מטלין לשחקנית הצעירה ביותר אשר זכתה בפרס האוסקר בקטגוריית "השחקנית הטובה ביותר". היא השחקנית החירשת היחידה אשר זכתה אי פעם באוסקר ובשנה זו מציינת 30 שנים לזכייתה על משחקה בסרט "ילדים חורגים לאלוהים". 

בנוסף, זכתה מטלין גם בפרס "גלובוס הזהב" והייתה מועמדת לארבעה פרסי אמי. היא הופיעה בסדרות הטלוויזיה "סיינפלד", "הבית הלבן", "הופרדו בלידתן" ובסדרות נוספות רבות.

זהו ביקורה הראשון של השחקנית היהודייה בארץ והיא צפויה להיפגש עם בכירים בתעשיית הטלויזיה, קהילת החירשים, צעירים מנהיגים עם מוגבלות חברי רשת לינק 20, צעירים עם מוגבלות שהתגייסו לצה״ל, פילנתרופים, חברי כנסת ונציגי משרדי ממשלה.

מטלין, השחקנית החירשת הראשונה והיחידה שזכתה באוסקר – צילום: יח"צ

מטלין מסרה כי היא "נרגשת מאד ומתכבדת לבקר בישראל, בפעם הראשונה, כדי לקבל את פרס מורטון רודרמן, ולקדם שיח ציבורי ותקשורתי בנושא שילוב משמעותי יותר של אנשים חירשים ואנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים".

לדברי ג'יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמן: "מלבד היותה השחקנית החירשת הראשונה, אשר זכתה בפרס האוסקר ושחקנית טלויזיה וקולנוע מצליחה, מרלי מטלין היא מנהיגה בינלאומית, אשר פועלת באומץ ובנחישות להגברת המודעות לשילוב של אנשים עם מוגבלות בתעשיית הקולנוע והבידור בהוליווד. אנו מאמינים כי היא תהווה מקור השראה רב לקהילה החזקה של אנשים עם מוגבלות בישראל ולחברה הישראלית בכלל".

"פרס מורטון רודרמן", על שם מייסד הקרן, מורטון רודרמן ז"ל, מוענק מדי שנה לאדם, אשר פעילותו יוצאת הדופן קידמה את שילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה.

בשנים הקודמות זכו בפרס: הסנאטור לשעבר טום הארקין, אבי ה-American with Disabilities Act, פרופ' מייקל שטיין מאונ' הרווארד וארי נאמן, יועץ לשעבר בתחום המוגבלויות לנשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה.